Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT kommer på besøg...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

SKAT har varslet besøg i min virksomhed, men jeg ønsker ikke at være til stede.

Er det tilladt, at kun min revisor deltager på mødet eller kan SKAT kræve at jeg er der personligt?

Mvh K.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47

Jeg tror ikke skat blander sig i hvem der er der i første omgang, det forudsætter kun at personen der er der hvor de har meldt ankomst repræsenterer dig og har adgang til dine regnskaber og bilag - men din revisor må da være oplagt til at svare både på må, og på om du måske i alle fald skal være i nærheden så han kan få fat på dig. Han kan jo også nok med fordel lige se tingene igennem hvis det er ham der skal tage mødet for dig.

Har du revisor på og alt i øvrigt er i orden har du jo intet at frygte - det kan være ren rutine

vh John H

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:24

Kajojeba:

Hejsa.

SKAT har varslet besøg i min virksomhed, men jeg ønsker ikke at være til stede.

Er det tilladt, at kun min revisor deltager på mødet eller kan SKAT kræve at jeg er der personligt?

Mvh K.

Du har ret til at lade din revisor repræsentere dig, eller være med som bisidder sammen med dig.

Er det et almindeligt kontrolbesøg, og har du ellers orden i dine ting, så skal du ikke være nervøs for besøget. Det at de udvælger din virksomhed til kontrol kan være som led i deres stikprøvevise kontrol, og skal ikke antages som tegn på at de mener der er noget galt med dine forhold :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

Kajojeba:
eller kan SKAT kræve at jeg er der personligt?

Ja, momslovens § 74, stk. 3 ..... siger at virksomhedens indehaver skal være behjælpelig ved eftersyn.

Set med SKAT's øjne ville jeg selv finde det underligt, hvis "virksomheden" ikke selv stillede op, men nøjes med at være præsenteret af deres revisor.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 18:21

Okay, jeg bidder i det sure æble og deltager.

Tak for jeres svar.

/K.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33

Kajojeba:
Okay, jeg bidder i det sure æble og deltager.

Det behøver ikke være surt. Det er en god anledning til måske at få stillet nogle spørgsmål, hvis der er noget som du er i tvivl om. Oplysning og forebyggelse er også en del af SKATs arbejde.

Få Deres visitkort - og du har nogen som du kan direkte til på et senere tidspunkt, hvis behovet er der.

/Henrik

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 18:33

Forstår ikke problemet i at være tilstede under et besøg fra SKAT, hvis man har orden i alle sine sager?

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 142
Fra  Cooltights Skrevet kl. 18:46

Udfra din måde at skrive på, kunne det godt virke som om du ikke er helt stolt af dit regnskab

Men tror desværre ikke at de lader dig slippe billigere afsted, blot fordi du gemmer dig bagved en revisor :)

www.cooltights.dk - Produkter som Skins tights, 2XU tights og Stretch tights til alle former for sport!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:55

Henrik Koudahl:

Kajojeba:
eller kan SKAT kræve at jeg er der personligt?

Ja, momslovens § 74, stk. 3 ..... siger at virksomhedens indehaver skal være behjælpelig ved eftersyn.

Set med SKAT's øjne ville jeg selv finde det underligt, hvis "virksomheden" ikke selv stillede op, men nøjes med at være præsenteret af deres revisor.

Behjælpelig ja, det betyder ikke at man strengt nødvendigt skal være personligt til stede. Hvilket også er i overensstemmelse med SKAT's egen oplysning.

På den anden side er det korrekt at det kan give et forkert signal at sende en repræsentant i stedet.

Er trådstarter nervøs ved denne kontrol, er det fint nok at have revisor med som bisidder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01

arguins:
Behjælpelig ja, det betyder ikke at man strengt nødvendigt skal være personligt til stede

Nøgleordet i spørgsmålet er "kan" og jo - SKAT "kan" kræve at du som indehaver stiller op til samtale. Om det så er på mødet eller et senere tidspunkt er noget helt andet.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)