Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT kommer på besøg...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan den også vendes og spørge er det "tilladt" at lade sig repræsentere, og her er svaret ja.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:25

Kajojeba:

Okay, jeg bidder i det sure æble og deltager.

Tak for jeres svar.

/K.

hvad er der så slemt ved, at få besøg af SKAT? Du har jo formentligt rent mel i posen? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26

arguins:
Så kan den også vendes og spørge er det "tilladt" at lade sig repræsentere, og her er svaret ja.

Ja - Det er svaret på første led af trådstarters spørgsmål.......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42

jeg synes det gode råd er:

1

Ja vær tilstede - er du "voksen" nok til at drive virksomhed, så er du også til at se skat i øjnene, og uanset hvad, får du ikke værre resultat ved at være der

2

Bed din revisor også være der - det giver seriøsitet, du kan holde mund hvis du ikke vil snakke, men du får en masse ud af at lytte og en kontakt til skat

god vind med det Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes du skal tage tyren ved hornene og kigge den dybt i øjnene.

Jeg har selv haft møder med SKAT en del gange efterhånden - dog kun en enkelt gang i hver virksomhed jeg har haft med at gøre. Og den første gang var jeg skræmt fra vid og sand og anden gang var jeg lidt mindre nervøs, men dog stadig med nerverne uden på tøjet.

Men igennem tiden har jeg erfaret at der ikke er noget at være bange eller nervøs for, så længe man har rent mel i posen.

Sidste gang SKAT har krydset min vej, var i MediaMouse for et års tid siden. Det er egentlig utroligt at SKAT ikke har været forbi os tidligere og jeg havde faktisk gået og tænkt på om de overhovedet nogensinde ville henvende sig. Men en dag lå der et brev fra dem og efter aftale med dem troppede de op 2 mand og havde afsat 3 dage til at sidde i MediaMouse og gennemgå vores regnskaber. Så jeg plantede dem i et ledigt kontor og så sørgede vi ellers for at holde dem forsynet med kaffe m.m. i løbet af dagen. Men der gik ikke mere end en 5-6 timer hvorefter de godt ville holde et afsluttende møde - og så var det ellers det.

Vores bogholder fik ros for den overskuelige regnskabsførelse og så var der to ting som de havde fundet:
- Nogle småting omkring kørselsregnskaberne, hvor vi fik en løftet pegefinger om at der altid skal være fulde adresse, hver gang.
- Vi havde udskiftet 6 fyldningsdøre med 6 glasdøre. De var straksafskrevet, men den gik ikke. De skulle bogføres som indretning/fornyelse og derved afskrives i henhold til dette.

Men det var det de havde fundet. Til gengæld fik vi en længere snak og noget rådgivning og en fremtidig kontakt omkring nogle spørgsmål som vi havde i forbindelse med eksport.

Så der er altså ikke noget at være bange for. Og jeg vil til enhver tid anbefale at man tager mødet sammen med dem, såfremt man selv har mulighed for det.
Det kan på ingen måde skade at se at SKAT også har et menneskeligt ansigt og der er nogle personer bagved man kan tale med og som man endda kan få hjælp og indspark fra.

/Jesper

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:45

Et halvt år efter at vi var startet, ringede skat os op meget sent på eftermiddagen og sagde, at de ville komme næste morgen. Jeg røg jo helt op i det røde felt. Heldigvis kunne jeg få fat i vores revisor, der deltog i mødet.

Da jeg er et snakkehovede, havde min revisor på forhånd bedt mig, kun at svare på det, jeg blev spurgt om, og ellers lade ham om at svare Smile.

Det var et fint og konstruktivt møde, hvor vi stille og roligt fik snakket nogle ting igennem og fik lagt en linje for fremtidige procedurer.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

Tak for alle jeres svar - nogle med gode råd.

Efter indlæg som "ikke noget at være nervøs for, hvis man har rent mel i posen" eller "gemme sig bag en revisor", "ikke er stolt af hvad du har lavet" osv, føler jeg mig enormt provokeret. Hvad bilder i jer egentlig ind?!!

Tror i at alle skatte medarbejdere er nogle fine, rare mennesker, der gerne vil borgerne deres bedste og yde en god service? Tror i at alle de mennesker, der er blevet udsat for trusler, spidsfindigheder og fælder fra SKAT selv har været ude om det, fordi de ikke havde "rent mel i posen"?

Jeg skal altså bare lade være med at snakke for meget?! Hvorfor, hvis de er så flinke?

Det gælder åbenbart om, at kende gamet - eller have en bogholder eller en revisor, der gør. Nu er jeg bare endnu mere nervøs!

K.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 21:39
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hvad vi bilder os ind? Vi bilder os ind at svare på et indlæg, som ligger op i et åbent DEBATforum og forventer svar på, på trods af at du ikke specificerer din problemstilling nærmere.

Jeg vender den om og spørger; hvad bilder du dig ind? Du vælger at drive virksomhed og så er du en del af det game som følger med. Vis dog noget rygrad og tag imod SKAT. Er det nødvendigt, at udtrykke sig mere tydeligt?

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Jeg stillede et spørgsmål Arne Graversen og udfra det spørgsmål begyndte du straks, at betvivle min ærlighed.

Mit spørgsmål krævede ikke en specificering. 

Jeg kunne også have spurgt: Jeg skal snart føde, men ønsker ikke at føde på normal vis. Kan jeg kræve at få kejsersnit?

Ville du så også fortælle mig at jeg ikke havde noget at være nervøs for, hvis jeg var en god mor .... ja, det tror jeg faktisk at du ville.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 22:14

Dit eksempel har intet med sagen at gøre og jeg indgår ikke i den slags mundhuggeri. Jeg på intet tidspunkt betvivlet din ærlighed, jeg har blot valgt at undre mig over, hvad du egentligt er nervøs for?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)