Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion med kvittering og billag?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Når man har negativmoms, alstå kun købt vare ind indtil videre og gerne vil have momsen tilbage(er momsregisteret), så skal man som bekendt indsatse sin negativmoms under TastSelv, korrekt?

Skal skat også have kvitteringer på f.eks. hardware, emballage og lign? eller er det nok bare at taste ind i TastSelv? 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 16:59

Nej, du skal bare angive købsmomsen, når tid er. Det kan godt være, at SKAT kontakter dig for bilag, men det er nok først tredje gang du angiver negativ moms. Det har jeg oplevet i hvert faldt.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38

det er bare at angi. Så kommer der en advarsel om at du angiver negativ moms og den kan du ignorere. Man kan aldrig sige om skat så på et tidspunkt vil se regnskab og bilag, men bestemt ikke automatisk. Eneste virkeligt at være opmærksom på er, at det er rene firmating og ikke noget blandet privatbrug/firmabrug typisk computer der står hjemme o.l. - så kan du også være iskold hvis skal kommer og beder om bilag

Skulle det så foregå sådan over langt tid/år og du kun har underskud og ikke omsætning, så vil skat formentlig reagere, men det er ikke noget at bekymre sig for i en opstart - sigtet med det hele skal naturligvis være at skabe positive resultatet når man driver virksomhed, også i skats krav men det ved ALT om, at det kan tage tid

Husk at du skal ha opgivet en NemKonto til skat som de kan tilbagebetale på og i skattekonto kan du vælge om alt skal tilbage eller der konstant er en buffer på 200 kr som ikke udløser indbetalingskrav eller udbetaling før det overstiges samlet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)