Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starte man smartest op med dinero eller e-conomics

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lettere at anvende er jo en svær størrelse, da jeg vil mene det er et præference spørgsmål for den enkelte bruger, og i så fald søger man et ERP-systemer der er "lettere" til at fakturere eller "lettere" til at lave regnskab i.


Efter min opfattelse er en del af de onlineregnskabsprogrammer skabt til, at den lille iværksætter kan fyrer bogholderen og måske til dels revisoren, og så selv lave regnskabet. Men gør de også det?


Hvis jeg sad som onlineregnskabsudbyder, så vil tilbyde alle nye kunder et onlinetelefonmøde, hvor der var en medarbejder fra dinero eller e-conomic der hjalp med at oprette den første debitor, kreditor, faktura osv., men vigtigst af alt, hjælpe kunden med at bogføre kundens første 10 bilag f.eks.(herunder posteringer der både rammer resultatopgørelsen/balancen)


Hermed sikre man kunden kommer i gang, ideen med at man som kunde kan læse FAQ, ringe eller skrive til en Support-afdeling, det er jo ofte ligesom at læse online avisartikler, hertil og ikke længere.


Nu er jeg jo ikke ansat i Dinero eller e-conomic, så om i allerede gør dette i forvejen, er det jo bare fantastisk.


DBH Kristian

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Ødegaard Knudsen:
Lettere at anvende er jo en svær størrelse, da jeg vil mene det er et præference spørgsmål for den enkelte bruger, og i så fald søger man et ERP-systemer der er "lettere" til at fakturere eller "lettere" til at lave regnskab i.


Nu er brugeren jo en enkeltmandsvirksomhed uden viden om regnskab og med ønsket om at lave det selv.
Og med det udgangspunkt kan jeg ikke se et reelt alternativ til Dinero, med mindre brugeren vil tage et regnskabskursus og løbende sætte sig ind i nye regler m.m.

Mht. opstartshjælp, er det en super god ide at købe et par timer hos en god bogholder og blive sat ordentligt igang og det gælder uanset hvilket system man vælger.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Malmö
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg kan læse mig frem til, så vil enkeltmandsvirksomheden gerne selv stå mere for regnskabet. Og måske også spare lidt penge på revisoren? 

Chh1234:
Nu vil vi gerne have lidt mere styr på skatten og momsen løbende selv.

I hvert fald, så er jeg helt enig med Kristian. Det er meget subjektivt, hvad nemmere egentlig vil sige. Hos e-conomic prøver vi såvidt muligt at ringe nye kunder op, og spørger dem om vi kan hjælpe dem i gang. Vi synes ikke det er nok kun at tilbyde hjælpeguides eller mailsupport. Vi tror, at det er vigtigt for vores kunder at de selv kan vælge om de vil tale, chatte eller maile med os - alt afhængig af, hvad der passer ind i deres arbejdsdag. 

Men som sagt, du skal selvfølgelig vælge det program, der passer dig :) 

Med venlig hilsen

Jan Klitsgaard

e-conomic

Jan Klitsgaard, Online Marketing Specialist hos Debitoor Accounting Software

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Klitsgaard:
I hvert fald, så er jeg helt enig med Kristian. Det er meget subjektivt, hvad nemmere egentlig vil sige


Der er vi helt enige.
Er man hjemme i kassekladde og kontoplan, og ved hvad man må trække fra, og hvad man må løfte moms af m.m., så e-conomic helt sikkert også et godt valg.
Ved man det ikke, skal man så bare være klar over at man selv skal sætte sig ind i alle de ting løbende.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 6. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man kommer vidt omkring ved at komme med et spørgsmål i et forum..

Jan var så kvik her til sidst lige at opsummere hvad jeg startede med at ville...

Jan Klitsgaard:

Såvidt jeg kan læse mig frem til, så vil enkeltmandsvirksomheden gerne selv stå mere for regnskabet. Og måske også spare lidt penge på revisoren? 

Chh1234:
Nu vil vi gerne have lidt mere styr på skatten og momsen løbende selv.

Mit startspørgsmål gik egentlig på hvordan starter man bedst og nemmest op med Dinero eller E-comomic midt i et regnskabsår? ER godt klar over at slutbalancen/resultat for 2013 skal indtastes. Men kan man importere data fra en excell-fil evt fil fra bank for 1. halvår? Eller er det bare nemmere at starte op med et nyt regnskabsår 2015?

Min revisor har nemlig 1. halvår liggende. Og jeg aner ikke hvilket program han anvender og det er nok en anelse for nørdet, og han vil nok opfatte det som at gå ham i bedene hvis man beder om en elektronisk fil på 1.halvår. Det der "krydre" det lidt er at virksomheden holder til i vores private bolig og der bliver også modregnet nogle fradrag til el, vand og varme. Samt er der en firmabil der er leaset, registeret som blandet kørsel. Så det lader vi hanm om at klare.

Men jeg vil bare gerne selv følge regnskabet løbende så jeg ikke bliver overrasket ved hver momsafregning og ved skatteregnskabets afslutning.

Jeg vil lige tilføje at jeg har taget nogle merkonomfag "introduktion til virksomhedøkonomi" og "virksomhedsøkonomi" for snart 13 år siden, så jeg kender lidt til kontoplaner og balancer. Men jeg er ikke en ørn til det. Men som skrevet før, så plejer jeg at finde ud af hvordan tingene hænger sammen

Men indti lvidere tak for mange fine svar.

mvh

Henrik

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Chh1234:
jeg aner ikke hvilket program han anvender og det er nok en anelse for nørdet, og han vil nok opfatte det som at gå ham i bedene hvis man beder om en elektronisk fil på 1.halvår.

Hej Henrik.

Næsten ethvert regnskabsprogram kan eksportere årets posteringer til en excel- eller csv-fil. Både Dinero og e-conomic kan importere en sådan, så det er lige nemt i begge systemer. Øvelsen består stort set kun i at matche kontonumre. Jeg tror, jeg ville tage en lille tur rundt i begge systemer og så lade 'look-and-feel' afgøre, hvilket er bedst for dig.

Enhver revisor med respekt for sig selv vil selvfølgelig være dig behjælpelig med at kopiere dataene. Han vil måske også hellere bare være revisor i stedet for også at være bogholder. Og husk, hvem der er kunde = betaler. Det er jo ikke ham, der sætter betingelserne.

Jeg hjælper dig gerne.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

har lige skimtet tråden igennem.

jeg er kunde ved e-conomic og har brugt det nogen år nu.

jeg vil ikke anbefale det... ved ikke om andre er bedre men jeg har oplevet den hel del problemer med e-conomic.

for et par år siden var der i MINDST 6 måneder en guide til hvordan man skulle slette coockis fordi e-conomic lavede fejl ind imellem... hvorfor ikke bare få rettet den fejl?

jeg synes tit siden er nede eller har problemer... ikke fordi de ikke oplyser om når der er problemer ej heller fordi jeg ser de oplysninger... men slet og ret fordi jeg har oplevet dem.

udover det så har jeg efterhånden nogen tusinder i min kundedatabase og siden er ikke bare sløv... den er langsommere end en skilpadde uden ben når jeg skal bogføre en postering der skal matches op med en kunde. den tager en evighed inden den finder kunden frem.

når man ringer til deres support er standard svaret : hent bing (mener jeg det er) men jeg har altså ikke tænkt mig at skifte browser fordi de ikke gider optimere det program jeg betaler for at bruge... samtidig tror jeg heller ikke der står i deres handels betingelser brug bing ellers så oplever du problemer...!

sidst jeg brugte deres support var det med bing beskeden og at der sikkert var alt muligt malware på min computer... sjovt nok så er det kun på e-conomic jeg oplever problemer!

og nogen af de andre løsninger derude er bedre eller dårligere skal jeg ikke kloge mig på.. men jeg synes i hvert fald ikke det kører optimalt!

samtidig er der nogen funktioner som jeg mener er helt hen i hegnet som kunne laves meget smartere og hvor e-conomic går meget op i at sige de har gjort siden nemmere og man har sparet musen væk.... det kan godt være de har sparet musen væk... men det ændrer ikke på at en ganske simpel funktion jeg vil tro alle bruger dagligt kunne optimeres rigtigt meget.

ved godt hele verden ikke skal dreje sig om mig og mine behov men er sikker på at "alle" ville blive glade for den genvej som jeg mener ville være god... men det er deres valg.

så med andre ord... e-conomic er langt fra fejlfrit og kan ind imellem give nogen frustrationer!

plus til e-conomic er at det er vildt nemt at bruge (igen uden at kende de andre løsninger) jeg ved intet om regnskaber (dog lidt mere med tiden) men synes det går meget fint med at lave diverse posteringer.

Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For at svare på dit oprindelige spørgsmål, så kan du sagtens starte op i e-conomic midt i et regnskabsår. I e-conomic kan du importere de data, du har i Excel-filer, dvs. posteringer, kunder, kontoplan osv., og så arbejde videre i e-conomic derfra. Vi har en guide til import af data her: http://wiki2.e-conomic.dk/import-af-data/.

Det nemmeste er at skifte, når dit regnskabsår afsluttes, hvor du kan nøjes med at indtaste dine ultimo saldi i e-conomic, der så vil danne grundlag for primo saldi i det nye regnskabsår, så du starter ”på en frisk”. Men vend det evt. med din revisor eller prøv dig frem med en gratis e-conomic-demo.  http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/demo

Hvis du har spørgsmål, så spørger du bare vores support :-)

Med venlig hilsen Tanja, e-conomic

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

@altidmobiler.dk

Hej Nikolaj

Jeg beklager, at du har haft dårlige oplevelser med e-conomic, sådan skal det selvfølgelig ikke være.

I forhold til at få at vide, at man skal slette cookies, så forstår jeg godt, at det kan være frustrerende. Behovet for at slette cookies hænger sammen med, at vi ofte implementerer nye funktioner og forbedringer. For at gøre det nemmere for vores kunder, har vi altid guides i vores e-copedia, der forklarer hvordan man sletter cookies i de mest anvendte browsere.

Vi er dog opmærksomme på, at det ikke er optimalt, når kunderne oplever, at de skal slette cookies og vi arbejder på at optimere vores opdateringer, så det ikke længere er nødvendigt.

Når det sker, at vi har problemer med e-conomic, gør vi vores bedste for at oplyse vores kunder løbende. Det gør vi på loginsiden, der er vores mest besøgte side, i pop-ups inde i e-conomic samt på vores blog. Vi har også en techtalk-blog, der er dedikeret til den tekniske del af vores system, hvor man kan følge med i opdateringer, udsving, udvikling m.m., så vi prøver så vidt muligt at være åbne omkring vores drift.

Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til forbedringer. Det er vores erfaring, at vores kunder rigtig gerne vil holdes opdateret omkring drift og udvikling, så det giver god mening for os at være åbne omkring det.

 

I forhold til, at du oplever, at e-conomic er langsomt, så lyder det som en fejl i din aftale. Hvis du bruger den seneste version af enten Internet Explorer, Firefox, Chrome eller Safari (som er de browsere, vi anbefaler), så burde det køre normalt, så tag gerne fat i vores support, så vi kan finde ud af, hvor den går gal i din aftale.

Du nævner, at du mangler en funktion i e-conomic og det lyder til, at du allerede har luftet ideen til os, men at vi ikke er gået videre med den. I hvert fald tager vi gerne imod input til e-conomic på vores forum. Alle forslag bliver taget op til overvejelse og vurderet – og ikke bare af vedkommende, der besvarer forum-indlægget, forslagene bliver diskuteret over flere teams, så vi både kan vurdere om forslaget er teknisk muligt, om det overholder reglerne for bogføring og om det skaber værdi for flere af vores kunder. Vi kan ikke opfylde alles ønsker, i stedet prøver vi at opfylde de behov som de fleste af vores kunder har.

Nå, det blev en længere smøre af et svar. Jeg håber, at du kan bruge det til noget og at du fortsat har lyst til at være kunde hos os. Har du spørgsmål eller lyst til at vende noget med os, så er du selvfølgelig velkommen til at tage fat i supporten.

Med venlig hilsen Tanja, e-conomic

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanja Sørensen:

@altidmobiler.dk

Hej Nikolaj

Jeg beklager, at du har haft dårlige oplevelser med e-conomic, sådan skal det selvfølgelig ikke være.

I forhold til at få at vide, at man skal slette cookies, så forstår jeg godt, at det kan være frustrerende. Behovet for at slette cookies hænger sammen med, at vi ofte implementerer nye funktioner og forbedringer. For at gøre det nemmere for vores kunder, har vi altid guides i vores e-copedia, der forklarer hvordan man sletter cookies i de mest anvendte browsere.

Vi er dog opmærksomme på, at det ikke er optimalt, når kunderne oplever, at de skal slette cookies og vi arbejder på at optimere vores opdateringer, så det ikke længere er nødvendigt.


det var ikke sådan det var... det var en lang konstant fejl i firefox de gjorde at man lige pludseligt ikke kunne bruge E-conomic før man havde slettet cookies... fejlen var der ikke i nogen andre browsere og jeres guide gik også kun på firefox...!

Tanja Sørensen:


Når det sker, at vi har problemer med e-conomic, gør vi vores bedste for at oplyse vores kunder løbende. Det gør vi på loginsiden, der er vores mest besøgte side, i pop-ups inde i e-conomic samt på vores blog. Vi har også en techtalk-blog, der er dedikeret til den tekniske del af vores system, hvor man kan følge med i opdateringer, udsving, udvikling m.m., så vi prøver så vidt muligt at være åbne omkring vores drift.

Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til forbedringer. Det er vores erfaring, at vores kunder rigtig gerne vil holdes opdateret omkring drift og udvikling, så det giver god mening for os at være åbne omkring det.



Jeg synes faktisk det er en rigtig god ting at i oplyser omkring når der er fejl... men det gik min kritik heller ikke på... den gik på at der tit er fejl.... synes det er rigtigt tit jeg oplever at man ikke kan logge på, siden er langsom og lignende...


seneste fejl jeg har oplevet omkring 10 gange på en måneds tid er når jeg er ved at ligge varer ind på en faktura og jeg trykker gem og ny... så sker der INTET... alt bliver bare stående og jeg skal lukke browseren helt og logge ind igen og det hele for at kunne lave fakturaen færdig.

Tanja Sørensen:

I forhold til, at du oplever, at e-conomic er langsomt, så lyder det som en fejl i din aftale. Hvis du bruger den seneste version af enten Internet Explorer, Firefox, Chrome eller Safari (som er de browsere, vi anbefaler), så burde det køre normalt, så tag gerne fat i vores support, så vi kan finde ud af, hvor den går gal i din aftale.



Har faktisk snakket med support om det for et par måneder siden... svaret var : vi ved godt den database er langsom for det siger andre også... du kan blokere (mener det var ordet blokere hun brugte) dem du ikke bruger og så går det hurtigere... ok så jeg blokerer lige 2-3000 stk.:)

Tanja Sørensen:

Du nævner, at du mangler en funktion i e-conomic og det lyder til, at du allerede har luftet ideen til os, men at vi ikke er gået videre med den. I hvert fald tager vi gerne imod input til e-conomic på vores forum. Alle forslag bliver taget op til overvejelse og vurderet – og ikke bare af vedkommende, der besvarer forum-indlægget, forslagene bliver diskuteret over flere teams, så vi både kan vurdere om forslaget er teknisk muligt, om det overholder reglerne for bogføring og om det skaber værdi for flere af vores kunder. Vi kan ikke opfylde alles ønsker, i stedet prøver vi at opfylde de behov som de fleste af vores kunder har.

som sagt så ved jeg godt hele verden ikke skal dreje sig om mig... men jeg kan bare ikke forstå at når man skal lave en ny faktura er processen :

Ny faktura - tilføj kunde - og så enten ny kunde eller en fra databasen...

når jeg skal lave en faktura så kan jeg ikke rigtigt se hvad klikket : tilføj kunde skal gøre godt for... for det skal jeg jo uanset hvad... ikke andet end et spildt klik. kan dog nemt ske at der er et eller andet jeg har overset der gør at det giver mening med det klik...

samtidig forstår jeg heller ikke at man ikke længere kan flytte tekst rundt... det kunne man førhen men lige pludseligt kunne man ikke det mere.. forstået på den måde at når jeg skal lave en ny kunde kopierede jeg bare fra min shop navn, adresse, post nr, tlf. nr osv ind i adresse feltet og flyttede det så ud i de felter hvor det skulle være... gør stadig det samme men nu skal jeg kopiere hver enkelt ting fra adresse feltet... men igen... der kan være en god grund til at i har fjernet den funktion som jeg bare ikke lige kender eller kan se:)



Tanja Sørensen:


Nå, det blev en længere smøre af et svar. Jeg håber, at du kan bruge det til noget og at du fortsat har lyst til at være kunde hos os. Har du spørgsmål eller lyst til at vende noget med os, så er du selvfølgelig velkommen til at tage fat i supporten.

Med venlig hilsen Tanja, e-conomic



jamen jeg siger tak for svaret:)


mvh.

Nikolai R. jensen
www.altimobiler.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)