Jeg er igang med at sætte en adwords kampagne til display netværket op. Jeg har ca. 10.000 eksponeringer før der kommer et klik, og syntes jeg umildbart er mange. derfor vil jeg gerne vide hvor mange i gennemsnitligt har på jeres kampagner.
Mit spørgsmål.
Hvor mange eksponeringer har i gennemsnitligt pr. klik på display netværk annoncer?
10.000 eksponeringer pr. klik lyder ret voldsomt i mine ører. Jeg er på ingen måde Adwords specialist, men de kampagner jeg har ligger med en CTR på imellem 2 og 7 %, hvor man får 2-7 kliks per 100 eksponeringer.
Vil også mene at omkring 5 procent bør være normal. Men det kommer lidt an på hvor aggressiv du er på din kampagne, hvis dit budstørrelse er stor og du ligger i toppen, bør den nok være højere. Men hvis du ligger ude i højre side med din reklame, så er vores erfaring at den er noget mindre. Google er kloge nok til at lægge dem de tjener mest på i toppen :-)
Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu
@Jacob og kontorartikler: Uffe taler om Google AdWordsCTR på Display netværket, ikke på Search netværket.
@Uffe: 1 klik fra 10.000 visninger er en CTR på 0,01%. Det er en lav CTR selv for Display netværket, som ligger væsentlig lavere end Search netværket.
Jeg kører lige nu en kampagne med en CTR på 0,4-0,6% på Display netværket. Du skal nok dykke ned i din kampagne og starte med at se hvilke annoncegrupper, der forklarer din lave CTR.
Det er relativt nyt for mig, så jeg var godt klar over at det nok ikke var et optimalt niveau. Men nu ved jeg så hvor jeg gerne skal hen, det vil jeg gerne sige tak for.
Jeg har rigtigt nok sat nogle annonce fraser op, som der slet ikke blev klikket på, disse skal naturligvis optimeres.
Du skal nok bare tage tallene som et hint om at der er noget galt.
Jeg mener ikke du skal sigte efter en høj CTR, som dit primære mål for din annoncering. Dit primære mål skal snarere være total indtjening minus udgift til annonceringen.
Ja, jeg arbejder med flere mål, hvor ROI jo naturligvis er det vigtigste. Ellers er der jo ikke økonomi i det på lang sigt.
Vi mener sikkert det samme, men lad mig alligevel præcisere: ROI er ikke det samme som total indtjening minus udgifter. Man kan optimere ROI til imponerende værdier, samtidig med at opnå et meget lille overskud.
Eksempel: Salg til en nettoværdi af 10.000 kr opnået for 5.000 kr (ROI = 200%, overskud 5.000 kr), er bedre end salg til en nettoværdi af 1.000 kr opnået for 100 kr (ROI = 1000%, overskud 900 kr).