Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stifte ApS for før-skat indtægt?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke hvis det har 50.000 i kontant at stifte med men må det stifte et APS - og dermed gå ned fra 50.001 kr i kapital til gamle 1 kr i kapital .- Det er en problemstilling jeg ikke har hørt om, men jeg ved det ikke. Det ville jo gøre det helt overflødigt at et IVS for at blive til ApS når det havde opsparet 50.000 kr kunne omdannes til APS men kun ved revisor erklækring

Så ville metoden vel altid være at tjene 50.000 kr og ha dem i kontant og så stifte nyt ApS og afmelde direktør i IVS og lukke det - Jeg tror der er noget galt i den tanke, det må man ikke - men andre må byde ind

Du har i så fald opfundet en metode at omdanne IVS til APS uden revisorerklæring ved at IVS stifter nyt APS ??? Tror ikke den er lovlig men lad os høre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for hjælpen og debatten. Som altid, stor tak (og især til dig John, som altid tager sig tid til at skære igennem). Sindssygt brugbart.

Jeg finder ud af en løsning :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:00

Cookie - John Hannover:

Så ville metoden vel altid være at tjene 50.000 kr og ha dem i kontant og så stifte nyt ApS og afmelde direktør i IVS og lukke det - Jeg tror der er noget galt i den tanke, det må man ikke - men andre må byde ind

Du har i så fald opfundet en metode at omdanne IVS til APS uden revisorerklæring ved at IVS stifter nyt APS ??? Tror ikke den er lovlig men lad os høre

Det er vel ikke smartere end, at når 50.000 er realiseret som overskud, så skal de beskattes. Men det kunne vel tænkes, at det er likvider som investeres. 

Hvis tanken efterfølgende, er at lukke IVS'et med hvad det nu kommer til at betyde af arbejde, så vil jeg mene, at ideen er væk.

Jeg mener, at Jakob Tøjner tidligere har beskrevet hvordan man med udgangspunkt i et IVS kan stifte et APS for principielt samme kapital. Hvis denne metode er gangbar, så vil jeg også mener, at 'min' metode er det.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21

Stig - du skal huske at der er tvungne hensættelser i IVS.....

Den "billigste" måde skattemæssigt er vel virksomhedsskatteordningen hvor en del af skatten kan skydes ud i fremtiden ved en omdannelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37

Henrik Koudahl:
Den "billigste" måde skattemæssigt er vel virksomhedsskatteordningen hvor en del af skatten kan skydes ud i fremtiden ved en omdannelse.

Kan den bruges til at omdanne IVS til ApS helt enkelt med beskattede midler i overskud IVS som står i selskabet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11

Nej

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 08:16

Henrik Koudahl:
Stig - du skal huske at der er tvungne hensættelser i IVS.....

Det er jeg helt med på. Men der er vel ingen krav til at disse hensættelser modsvares af likvider.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18

SWcotspain:
Det er jeg helt med på. Men der er vel ingen krav til at disse hensættelser modsvares af likvider.
Nej - men jeg ser stadigt ikke helt hvad du mener?

Mener du, at når et IVS har opsparet 50.000 kr i værdi, så kan det - i stedet for at kunne omdanne sig til ApS via en revisorerklæring - helt enkelt bruge de opsparede og selskabsbeskattede midler til at stifte et ApS for - og derefter forsætte som holding IVS - OG på den måde undgå revisorerklæring, men nu rent faktisk ha et ApS til at forsætte driften i (godt nok jo så nyt CVR nr)?

Det vil jo så være en apport stiftelse når der ikke skydes 50.000 kr kontant ind og det vil koste samme beløb som omdannelsen af IVS til ApS. 

Mere sjovt var det vel hvis man tænker det var kontanter der lå beskattet som 50.000 kr + yderligere 50.000 kr i selskabskapital (det ville jo ellers tømme IVS ned til 1 kr igen og det må man jo vel ikke)

Med 100.000 kr i kapital - så kunne det IVS vel stifte ApS kontant og omdanne sig selv til holding og derved ha ApS uden at skulle rundt om revisorerklæring - dog med nyt CVR men til gengæld med et holding samtidigt. Jeg kan ikke lige gennemskue om der var noget i vejen for det - Henrik?

Nå - i alle fald duer det jo ikke for trådstarter som jeg læser det, for var det ikke et IVS der ejedes af trådstarter og en makker, og så vil makker jo være inde som ejer i det nye ApS også (som ejer af moder IVS) og det er jo det trådstarter ikke vil ha.,

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:08

Hej John,

det var en kontant stiftelse med IVSet midler, som jeg foreslog.

Det med ejerskabet forstod jeg at trådstifter havde styr på. Men ellers er jeg enig. IVS vil eje APS og ejerne af IVS vil derfor også eje APS.

Mvh

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

trådstarter vil netop ha ApS som ikke skal være delejet af samme som han har IVS med forstod jeg, men ellers ja - kontant stiftelse med IVS midler som så kræver opsparet de 50.000 kr som kan gøres cash.

Kan nogen bekræfte, at man jo faktisk ved IVS kan danne ApS uden at skulle ha revisor erklæring, hvis ens IVS har opnået de 50.000 kr der behøves og dermed kan lægge dem cash (evt ved at belåne aktiver) - for så er IVS jo holding for ApS og har dermed stadigt værdien af de 50.000 i anparter i det nye ApS, og man fik ApS uden omk. til revisor erklæring - godt nok med nyt CVR men jo så samtidigt med IVS som holding?

vh John H

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)