Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intet skattekort? hjælp har ikke fået fradrag.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Store problemer :) har været selvstændig i 8 år, og fra september blev jeg lønmodtager (har stadig min virksomhed) hvordan får jeg et skattekort? har lige modtaget lønseddel og har ikke fået fradrag. Og kan jeg få mit skattekort til at gælde fra september? forstår hat?

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 08:53

Mit bedste bud er at du ringer til skat : -)

Men hvis din virksomhed er personlig ejet, så bruger du dit fradrag der. Du har sikkert lavet en forskudsopgørelse hvor dit fradrag bruges på B-indkomsten.

Nu er du ansat og betaler derfor A-skat.

Jeg har selv stået i en lignende situation for nogle år siden, og jeg mener at jeg selv kunne rette det inde på skat.dk

Hvis du stadig er aktiv med din virksomhed, skal du være opmærksom på at du skal betale mere i skat der, hvis du laver det om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18

Nej du kan ikke nå det til September, men du skal ind i dit forskud og forskudsregistrere at du nu har lønmodtager indkomst = skriv det du tjener fra 1/9 og året ud, så dannes der et hovedkort med det samme og det tvivler jeg lidt på kan nå at virke for din arbejdsgivers lønudbetaling for September - men så får du bare mere i løn oktober til december så du får din normale skat. Eneste måde skat kan vide, at der er ændringer, i din indtægt som selvstændig eller at du er lønmodtager midt i året er ved at du forskudsregistrerer. Se også om du skal ændre det som er sat i forskud af din virksomheds overskud i den udvidede selvangivelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)