Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal vil ikke udbetale i Euro. Gode råd?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi har åbnet en webshop i Tyskland, hvor vi selvfølgelig modtager betaling i EURO, bla. via Paypal.

Problemstillingen ligger i, at PayPal har meget elendig valutakonvertering - de kører Euro til Kurs 7,259, mens vi ved banken (Jyske Bank) får kurs 7,435.

Jeg snakkede med PayPal for at høre om at få udbetalt i EURO, fremfor DKK, men det vil de ikke. De insisterer på at veksle, når vi er et Dansk firma. Jeg spurgte til om hvis vi så fik en EUR konto, eller endda EURO konto i en Tysk Bank, men stadig vil de veksle til DKK.

Er der nogen som har erfaring med dette, og har en måde at komme uden om at have PayPal til at veksle udenlandsk valuta til DKK ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke løsningsforslag, men det er kendt problem blandt ebay sælgere, her specielt tysk ebay.de - hvor man oplever forholdsvis få med paypal. Årsagen er kendt, nemlig at paypal har et gebyr, som alle kender til men også at de - kaldt det slet skjult - også altid har en ganske voldsom valutaskæring ud over den normale som også banker altid har mellem køb og salg. Det er en væsentlig del af paypals indtjening (og i øvrigt mindst samme med western union som jeg husker det)

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

vil anbefale dig at liggge differencen oven i prisen, da du ikke få paypal til at ændre det.

Det jeg dog ikke forstår er, at hvis du f.eks. har en tysk bank og hiver pengene ud på den, så bør pengene da hives ud i euro. kan ikke set hvordan det kan være anderledes.

For at du kan få tysk konto, kræver det dog en bopæls addresse

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

John --> Det var også sådan jeg tolkede det. Men meget rart at vide at det er et kendt "problem".

 

Birk --> Jeg kan faktisk godt få en ren tysk bankkonto, via Jyske Bank i Hamburg. Eller bare en dansk EUR konto, hvis det bare var det. Men selv med en ren tysk bankkonto, så vil PayPal stadig udbetale i DKK, eftersom vi er et Dansk firma.

Lige nu er min eneste alternative tanke, at starte forfra og oprette en Tysk paypal konto, hvis det da kan lade sig gøre (har tysk momsnummer mm., så måske?)

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg ved godt spørgsmålet er tusse gammelt :) men stadig yderst relevant. 

Fandt du eller en anden en god løsning - jeg betaler så meget i vekselgebyr til DKK at jeg seriøst overvejer at stifte et tyskselskab ! 

Mvh

Lars

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Problemet er at du so ejer er bosiddende i DK og derfor udbetaler Paypal i Dk kroner. Jeg har selv kæmpet med det problem. Selv med tysk cvr nummer og tysk bankkonto vil Paypal ikke acceptere det-

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad er deres argument for ikke at ville accpetere hvis du har tysk firma og bankkonto - er din paypal konto så ikke ny-oprettet som via "paypal.de" ? 

Vi bruger kun paypal i tyskland og dermed vores tyske shopify website, så tænker at hvis jeg opretter selskab i et euro-land så er der ingen link til DK alligevel, andet end moderselskabet. 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi jeg som indehaver har bopæl i DK

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Boblekonvolut.dk:
Fordi jeg som indehaver har bopæl i DK

Så er spørgmålet vel om ikke de misbruger deres dominerende stilling, når de opstiller så besynderlige regler.  Det burde være en sag for de tyske myndighede eller EU

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Boblekonvolut.dk:
Fordi jeg som indehaver har bopæl i DK

Så er spørgmålet vel om ikke de misbruger deres dominerende stilling, når de opstiller så besynderlige regler.  Det burde være en sag for de tyske myndighede eller EU. 

Og da jeg bor i DK hvor kroner er officiel valuta, overfører de beløbet i dk kroner.

Jeg har tidligere fået lukket en konto som jeg oprettede med adresse i Tyskland (mit lager) og med tysk cvr - de fandt så ud af at jeg havde bopæl i dk og lukkede kontoen.

Den danske PayPal hotline, kunne ikke hjælpe

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)