Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtig hosting søges

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:

Jesper Jørgensen:
Det er helt korrekt at ping tiden ikke siger noget om hvad man kan forvente sig af svartider på sitet. En server kan sagtens sende et hurtigt ping tilbage selvom serveren iøvrigt er svært overbelastet. Men at man slet ikke kan sammenligne de enkelte udbydere er nu heller ikke rigtigt.
Selvom man måler svartiden til en side eller flere hos en udbyder, vil jo stadig ikke være en helt brugbar måling - mange af de store udbydere har massevis af servere, og oddsne for at du kommer på lige netop den server du har målt eller at den server du kommer på har samme belastning, er meget lille. Desuden ville det interessante i forbindelse med hosting af webshops jo være hvis man kunne benchmarke ydeevnen på php sider, databasekald etc.

Hvis du måler fx. 3 webshops fra samme udbyder og alle 3 har langsomme svartider, så mener jeg bestemt du kan bruge denne information. Det samme hvis du måler bare en webshop, som er langsom. Hvis du måler på 3 webshops og alle har hurtige svartider, så har du ret i du ingen garanti har for ikke at ryge på en server der er langsom. Men hvad ville du selv foretrække: den udbyder hvor de 3 shops svarede hurtigt eller den hvor de svarede langsomt? Naturligvis er målingerne brugbare, men tilfældigheder spiller ind man kan bare ikke forudsige præcist hvilken ydelse man selv vil modtage.

Ved at måle svartiden for et http request har du netop muligheden for at måle ydeevnen af PHP sider, du kan blot ikke se hvad der tog lang tid på siden: var det databasen eller PHP'en der var langsom? Men i forhold til om webhotellet er stabilt, skal man primært kigge på forskellen på de hurtigste og de langsomste svartider. Herunder kan du se fordelingen af et af de sites jeg måler på. Selvom url'en og kodne er den samme, er 85% af svartiderne under 1 sekund, men knap 2% mellem 2 og 4 sekunder. Og hele 6% er over 8 sekunder. I princippet er det underordnet om forskellen skyldes datbasekald eller PHP/ASP kode, det kan kun være et udtryk for at der er store udsving i performance på webhotellet.

Fordelinger

Andel under 1 sekund 84.9%
Andel mellem 1-2 sekunder 6.0%
Andel mellem 2-4 sekunder 1.8%
Andel mellem 4-8 sekunder 0.7%
Andel over 8 sekunder 6.3%

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 20:05

webname:

Hvor lang tid den er om at generere HTMLen? Det må jeg nok ellers sige, du må godt nok have mange flere server ressourcer end mig. Hvordan kan du garentere at flaskehalsen ikke ligger hos dig, i de målinger ?
Jeg beklager min skepsis, men man må da både tjekke hvor hurtigt ens fobindelse responder, med forskellige størrelse pakker - og derefter lave nogle halv store løkker hvor man så måler tiden på. I øvrigt er det (i de fleste tilfælde) ganske lidt HTML der gentages - det er i langt af de fleste systemer (som jeg har lavet) højst nogle tables der skal trækkes ud. Der hvor jeg primært måler, er hvor hurtigt min database (oralcle/MySQL)responer til min Apache server og den så levere det til min fiber linje, som så i langt de fleste tilfælde kun ligger få MS fra slutbrugerene.

Jeg går ud fra at du mener forskellen mellem de 62-310 ms jeg målte på dtu.dk, og de 1400ms du målte. De 62-310ms er målt fra mit webhotel som sikkert har en rigtigt hurtig forbindelse mellem dem og DTU. Måler jeg fra min pc herhjemme over ADSL får jeg svartider mellem 700 og 3000ms. Dette tilskriver jeg båndbredden. Der er jo 39KB data der skal flyttes.

De svartider jeg måler er ikke det endelige svar. Men måler jeg en svartid på 8 sekunder kan du være ret sikker på at brugeroplevelsen også vil være meget tæt på 8 sekunder, og brugeren er for så vidt ligeglad om det var et databasekald eller andet der tog denne tid. At siden tager 8 sekunder kan så være et fingerpeg om at man skal undersøge nærmere hvorfor de er så langsomme. Men hvor mange der lejer en Dandomain shop har en chance for at lave løkker der måler på database svartiden! Ikke mange.

Mvh Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 13:14

Et spørgsmål til jer kloge mennesker der deltager i denne tråd Smile

Hvor ofte kan man forvente at en virtuel server løsning skal genstartes?

Jeg spørger fordi jeg i løbet af de 2½ måned hvor jeg har haft min virtuelle server ved yourshelter.dk har skulle genstarte den 5 gange! Der sker det at mine sider på serveren bare ikke kan kontaktes, selvom serveren ifølge administrationsinterfacet kører som den skal. Efter genstart fungerer det igen. Jeg synes ikke det er helt tilfredsstillende men har ikke tidligere haft en virtuel server så jeg ved ikke om det er normalt?

Håber nogle gider kaste et par linier omkring emnet.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:20
Umiddelbart burde den rent driftsmæssigt ikke blive berørt af noget ude fra, jo mindre at udbyderen er nødt til at genstarte den fysiske server der hoster den virtuelle (f.eks. grundet noget opdatering). Så den "skal" som udgangspunkt ikke genstartes på i noget bestemt interval, dog skal den naturligvis genstares i ny og næ når du opdaterer/opgraderer den med noget der kræver genstart.

Hvis selve serveren kører når siderne ikke virker, så kan det være du skal prøve at kigge lidt i serverens logfiler for at se hvad der sker på de pågældende tidspunkter - evt. se om webserveren kører etc.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:53

Mine vservere skal ikke genstartes specielt ofte, med undtagelse af den windows vserver jeg har. Den går jævnlig ned :) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 14:17

Hvordan præcist "genstarter" du serveren. Jeg kan komme på en tre forskellige måder det kan gøres på, hvoraf du sikkert har adgang til 2 af dem. Er det Windows/IIS server? Så kan du når det sker kan du gå ind i taskmanager og se hvilken process der bruger mest CPU. Hvis fx. w3wp eller asp.net og den er nær 100% kan du højreklikke på den og dræbe processen. Det er lidt blidere end at genstarte serveren.

Hvis ovenstående er tilfældet tyder det på at der er noget kode på dit website der får det til at gå ned.

Mvh Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 14:18

mcsolutions:

Mine vservere skal ikke genstartes specielt ofte, med undtagelse af den windows vserver jeg har. Den går jævnlig ned :) 

Hvad vil det sige at de "går ned"?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:34

Det betyder at den holder op med at virke og skal genstartes. 

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)