Tak for linket det var faktisk godt læsestof.. Jeg har aldrig taget kredit i mit liv, Eneste dyre jeg har købt som var dyrt var min bil og den betalte jeg kontant.. så ja jeg ville blive sur, men det er nok heller ikk det mest normale :D
Som kunde ville jeg nok ha' opsøgt sælgeren os. pengegæld er bringegæld, i like this :)
Tak for linket igen :) :)
Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.
Nej, jeg glemmer det ikke - fordi jeg snakker moral, og derfor forstår jeg ikke hvorfor du bringer advokat på banen, eftersom der allerede er skrevet at juridisk er trådstarter i sin gode ret til at indkræve pengene...
Men lad endelig trådstarter sende en faktura til kunden, gider du ikke at skrive hvordan det er gået bagefter
Så kan man jo diskutere om ikke det er køber der har en dårlig moral, når vedkommende intet gør for at få betalt.
Var jeg sælger ville jeg sende en faktura på den aftalte pris, men pr. kulance tilbyde f.eks 20-25 % rabat. Så har køber sgu intet at brokke sig over med den gode service!
Du aner jo ikke noget om køber, er det et stort firma som får mange fakturaer ? Vil du også mene hvis du handler med Dansk Supermarked og glemmer at sende fakturaen, at de har begået en fejl ved ikke at rykke for fakturaen ?
Der er vel ikke nogen der har gjort noget forkert. - Der skal vel bare fremsendes en faktura, og husk nu den betalingsfrist i aftalte dengang, den er jo fra fakturadato.
Køber skal jo godt nok 'bringe' - men det jo ud fra en faktura, der bl.a. beskriver de betingelser der skal 'bringes' inden for. - Så ingen har gjort noget forkert. Så af sted med den.
Hvorfor ikke blot tage kontakt til kunden og forklare situationen til ham. Derefter kan du fortælle ham at du ikke ønsker at gøre et stort nummer ud af det, så hvis han ikke ønsker at betale lader i det ligge, eller du kan tilbyde ham et afslag. Hvis kunden ikke er tilfreds med dit tilbud, så ønsker du ham en god dag og god weekend. - Det værste svar du kan få er et nej.