Jeg ville skrive et humoristisk brev til kunden om at du håber han har nydt godt af din utilsigtede kredit og at du naturligvis tager fejlen på din kappe. Så ville jeg videre skrive at du "naturligvis er nødt til at få betaling for dine varer, hvorfor du fremsender en faktura på 1 kr. (plus moms!) og håber på godt fremtidigt samarbejde." |
WOWWOW:Du aner jo ikke noget om køber, er det et stort firma som får mange fakturaer ?
Nej, det har du fuldstændig ret i.
Jeg må bare indrømme, at jeg troede at "nogle dæk" betød fire dæk til en privatkunde. Men det er klart at hvis vi taler om et B2B salg og det drejer sig om rigtig mange dæk, så er det da bare af sted med en regning!
Men er det en privat kunde, så burde han have været opmærksom på det. I vores lille lokalsamfund ville det sandsynligvis se sådan ud, at han det første års tid har sagt til sine venner: "Ved I hvad XX må da have for mange penge eller for meget om ørerne, for han har ikke sendt mig nogen regning".
Nu er den historie sandsynligvis glemt. Men hvis der dukker en regning op nu, vil han sige: "Hold nu op. De har da ikke styr på en s... der ude. Nu har jeg sgu fået en regning på nogle dæk, jeg allerede har slidt op."
Og det tror jeg, ville være en dårlig ide.