Jeg er ved at være rimelig erfaren inden for affiliate verden og har kørt affiliate på hobbyplan i min fritid en del tid efterhånden. Jeg har længe gået og tænkt på at starte virksomhed og køre affiliate på seriøs plan. Grunden til at jeg ikke er startet endnu er fordi jeg er helt blank, når det gælder bogføring, indberetning af moms og lignende.
For ikke fuldstændig at kvaje mig i min opstart, leder jeg derfor efter en venlig sjæl, som eventuelt har været igennem samme situation, der kan hjælpe mig gennem opstartsfasen. Jeg havde tænkt på noget Skype, da jeg formodentlig løbende vil have spørgsmål. For at jeg ikke skal virke useriøs, vil jeg dog nævne at jeg faktisk HAR læst en del tråde på Amino, læst en del om opstart af virksomhed og bogføring på nettet osv, men det virker alt sammen uoverskuelig på visse punkter.
Så hvis der er nogen derude, som mener de kan hjælpe og har en smule overskud, må I MEGET gerne smide mig en PM eller tilføje mig på Skype: kevinoerskov Hvis folk ikke kan hjælpe, men ellers har lyst til at netværke, må I skam også gerne smide en besked :-)
Nu ved jeg slet ikke i hvilken størrelse du havde tænkt dit setup - men du må jo omsætte for 50.000 uden at du skal registrere dig som virksomhed og moms - dog skal du holde styr på dine papirer og også betale skat af din indtægt. Men så kan du komme igang, og så når der er godt gang i biksen, så kan du jo evt. hyre en bogførings hjælp - som sikkert ikke koster det vilde da jeg formoder affiliate er noget der bliver afregnet på måneds basis, og du formentlig ikke har alt for mange bilag.
Det kunne endda være at du kunne finde en der ville hjælpe dig for en lille skilling her på Amino - blot en tanke.
Jeg kører allerede mit affiliate over B-skat på hobbyplan pt. men jeg vil meget gerne køre det på seriøs plan, hvor jeg garanteret vil overstige grænsen på 50.000 i omsætning - derfor overvejer jeg at starte virksomhed og blive CVR-registreret...
Angående bogføring, så har jeg en kammerat der laver hjemmesider og webshops. Han aflevere blot sine bilag til sin revisor og så sørger revisoren jo for den del. Men det koster ham dog også en god sjat penge. Som du selv nævner, så er der ikke mange poster når det kommer til bogføring af affiliate, men jeg er dog stadig bange for at bogføre ukorrekt, hvilket kan resultere i eventuelle bøder fra SKAT (hvilket jeg meget gerne vil undgå )
Derfor søger jeg en person, som har været i nogenlunde samme situation, som kan give et par tips og tricks angående opstart og bogføring
Ja, er selv i den lykkelige situation at have en bogholder ansat i min virksomhed - det er jo luksus. For jeg kender principperne, men vil være år om at sidde at bogføre, hvis jeg skulle gøre det selv.
En ting er sikkert, det er billigere at få en bogholder, hvilket kan findes på timebasis, end at aflevere bilag direkte til revisoren. I min verden hvis bogholderen gør arbejdet ordentligt, så er den årlige revisor regning også begrænset.
Prøv at lave et indlæg herinde i kategorien "jeg søger et godt tilbud fra dig" og skriv din problem stilling, og sæt et estimat for antal bilag og øvrige opgaver du ønsker udført, så er jeg sikker på der sidder nogl folk rundt omkring der vil give dig et bud.