Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Iværksættere,

Ved siden af kandidatstudiet er jeg lige begyndt at freelance konsultere iværksættere (budgetter, opsætning af hjemmeside, arbejdsprocesser m.fl.), jeg har nu haft min første kunde.

Jeg står dog i dilemmaet at jeg aldrig har sendt en faktura før? Jeg har ikke noget cvr nummer, og vil egentlig helst være fri for det, så er det overhovedet lovligt at sende en faktura uden? Hvordan skal en faktura se ud? Og hvad nu hvis jeg står i den situation at kunden ikke betaler?

På forhånd tak!

HA(it.)'11, Cand.Polyt.It'14

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 13:42

Til dette vil Dinero måske være en god mulighed for dig. Du kan godt tilmelde dig uden at være virksomhed - bare vælg enkeltmandsvirksomhed og sørg for at skrive dit CPR-nummer i stedet for CVR-nummer.

Hvis du på et tidspunkt kommer op og have en omsætning på 50.000 i 12 på hinanden følgende måneder skal du momsregistreres.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:51

Johansea:

Kære Iværksættere,

Ved siden af kandidatstudiet er jeg lige begyndt at freelance konsultere iværksættere (budgetter, opsætning af hjemmeside, arbejdsprocesser m.fl.), jeg har nu haft min første kunde.

Jeg står dog i dilemmaet at jeg aldrig har sendt en faktura før? Jeg har ikke noget cvr nummer, og vil egentlig helst være fri for det, så er det overhovedet lovligt at sende en faktura uden? Hvordan skal en faktura se ud? Og hvad nu hvis jeg står i den situation at kunden ikke betaler?

På forhånd tak!

HA(it.)'11, Cand.Polyt.It'14

Hej :)

Prøv at se hvordan du gør i Dinero her.

Det er super nemt :)

https://dinero.dk/support/kom-godt-igang-med-dinero/

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:12

Lige præcisere at omsætningen på kr 50.000 ikke er pr måned, men total indenfor 12 mdr.

Når du en månedlig løbende omsætning på lidt over kr 3000, skal du tage stilling til momsregistrering

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:19

ja det er lovligt at sende faktura og meget af det du beskriver er jo typisk honorar MEN når du ikke har CVR så skal du - til alle du laver arbejde for, som har CVR - opgive dit CPR nummer da disse skal indberette det de betaler dig til skat som bidragspligtigt honorar

Du må godt lave fakturaen i Dinero men vær opmærksom på at Dinero som stadard er opsat til virksomheder/selskaber med moms, og du skal ha konto til fakturaen som er uden moms og i øvrigt ændre en del i kontoplanen når du vil bruge det som CPR

Læs her om indberetningspligt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html og du kan bruge forskudsskema til at få betalt skatten løbende også.

Rigtig god vind med dine sevices

john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:29

Du kan bare bruge Excel til at lave faktura fra. De skal selvfølelig være fortløbende :-)

Held og lykke fremover.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35

helt enig med remy - hvis ikke du elles har behov for regnskabsprogram så kan du bruge excel eller words eller lige hvad du vil som faktura når du er CPR vil det være helt almindeligt

har du en dag CVR vil regnskabsprogram og faktura give mere mining for at få moms og statusside med

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)