Hej hej Jeg har et lille enkeltmandfirma, hvor jeg har en ekstern regnskabs kyndig person til at lave mit regnskab ved hver måneds afslutning. Jeg laver selv x stk. fakturaer og har x stk. betalinger med mit firmakort hver måned. Alt i alt har jeg i gennemsnit haft 20 posteringer pr. mdr. fra januar t.o.m. august. Jeg posterer igen bilag selv, men aflevere dem blot i en kuvert hver mdr. Det er muligvis et spørgsmål der er svær at svare på, men jeg prøver lige alligevel: Hvor lang tid tager det at bogføre 20 bilag? (Jeg stiller spørgsmålet, da jeg er i tvivl om jeg betaler for for meget "bogføringstid") Lad mig høre, hvis I har brug for flere informationer for at svare på mit spørgsmål. Venlig hilsen
|
Hej hej.
Det afhænger selvfølgelig af, hvor komplekse bilagene er, men jeg har en tommelfingerregel om, at det tager 1-2 minutter at bogføre et "simpelt" bilag (konto og modkonto), når man først er kommet ind i systemet og har åbnet din kuvert, nummereret bilagene osv. Hertil kommer selvfølgelig administration af dig som kunde og øvrig overhead. Jeg ville nok mene, det hele kunne klares på under en time.
Mvh
Jørgen