Skal lige siges, at hvis timelønnen skulle regnes ud, ville det blive voldsomt - jeg har brugt laangt over 200 timer allerede og kommer til at bruge lige så mange den næste måned. yderligere bruger han mig også som konsulent - med skype-møder, telefon-møder osv.
Ja og den slags er ikke gratis.... Hvis man tror at man kan bruge en i 200 timer uden at skulle betale ret meget for det så mangler man jordforbindelse :)
Tim Jørgensen:
Er HELT ny, så har ikke taget noget før (-:
Og så laver du den store fejl som de fleste gør ved ikke at vide hvad du skal tage i timen. Du skal finde ud af hvor meget du har behov for for at leve og så skal du tage en timepris du er tilfreds med. Du kan godt kigge på hvad andre tager men så skal det være andre som er på dit niveau. Hvis du tager en for lav pris og det rygtes og du får mange kunder, så vil du fortryde at du ikke bare sådan kan hæve prisen senere uden at miste kunder. Men du skal også have styr på dit SEO for at kunne giver dine kunder et godt produkt.
Derudover så KAN du ikke love dem 1. plads i søgninger.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Nu jeg "har jer" flinke mennesker, kunne jeg godt lige tænke mig at komme med et lille tillægsspørgsmål:
Hvordan estimerer jeg værdien af de leads jeg giver ham? - På hjemmesiden har jeg lavet en kontaktformular hvor der står: "hør mere om behandlingen" så indtaster den interesserede kunde sin mail/tlf nr. Det er der en del der gør, og gnms. prisen for behandlinger ligger på 10.000 kr., men spørgsmålet er så hvor mange der rent faktisk bestiller tid til behandlingen efterfølgende - det ved jeg ikke rigtigt.
Havde du haft mere erfaring, havde du måske brugt væsentligt færre timer.
Den bedste aftale er den, hvor både køber og sælger er tilfredse. Så se nu at komme i dialog med kunden.
Fjern dit fokus fra, hvad kunden tjener - og fokuser på dit eget værd. Det første er dig uvedkommende, da han jo altid kan finde en anden, der vil arbejde for en fornuftig timepris.
Og så det sidste... Det er uprofessionelt at levere over 200 timer uden aftale om honorering heraf.
Synes sku' det er helt ok at brænde nogle timer af på sin første kunde, så længe man får noget ud af det. Man får en kunde, man får en rigtig god "case", man får erfaring, man får mulighed for mer indtjening osv.
Næste step er så at sælge nogle klippekort med timer - han får altså nogle timer billigere hvis han køber et vis antal. For hver del opgave der skal laves estimeres et timeantal og han siger "god" for det. I kan jo også aftale en måned af gangen og så binder han sig for et vist beløb - og så kan du begynde at bruge realistiske timer der.
Hvordan estimerer jeg værdien af de leads jeg giver ham? - På hjemmesiden har jeg lavet en kontaktformular hvor der står: "hør mere om behandlingen" så indtaster den interesserede kunde sin mail/tlf nr. Det er der en del der gør, og gnms. prisen for behandlinger ligger på 10.000 kr., men spørgsmålet er så hvor mange der rent faktisk bestiller tid til behandlingen efterfølgende - det ved jeg ikke rigtigt.
Ingen grund til at tænke på dette, og som du siger aner du trods alt intet om hvad det giver .... Du har lavet en kontakt formular (Lyder som noget der nemt kan klares med bare et plugin) og hvad kunden så tjener på dette efterfølgende ser jeg ikke grund til at du tænker på, eller får viden om.
Synes sku' det er helt ok at brænde nogle timer af på sin første kunde, så længe man får noget ud af det. Man får en kunde, man får en rigtig god "case", man får erfaring, man får mulighed for mer indtjening osv.
Næste step er så at sælge nogle klippekort med timer - han får altså nogle timer billigere hvis han køber et vis antal. For hver del opgave der skal laves estimeres et timeantal og han siger "god" for det. I kan jo også aftale en måned af gangen og så binder han sig for et vist beløb - og så kan du begynde at bruge realistiske timer der.
Hejsa. Tusinde tak for svar, rigtig god idé med klippekortet! (-:
Hvordan estimerer jeg værdien af de leads jeg giver ham? - På hjemmesiden har jeg lavet en kontaktformular hvor der står: "hør mere om behandlingen" så indtaster den interesserede kunde sin mail/tlf nr. Det er der en del der gør, og gnms. prisen for behandlinger ligger på 10.000 kr., men spørgsmålet er så hvor mange der rent faktisk bestiller tid til behandlingen efterfølgende - det ved jeg ikke rigtigt.
Ingen grund til at tænke på dette, og som du siger aner du trods alt intet om hvad det giver .... Du har lavet en kontakt formular (Lyder som noget der nemt kan klares med bare et plugin) og hvad kunden så tjener på dette efterfølgende ser jeg ikke grund til at du tænker på, eller får viden om.
Her er jeg så direkte uenig.
Selvfølgelig skal Tim lave en beregning ud fra hvad leadpris er og i sidste ende hvad konverteringspris er - det sidste skal han jo bruge til at styre sine AdWords kampagner ud fra.
Når han har fundet ud af hvor mange leadsdiverse tiltag genererer ud fra x antal besøgende samt hvor mange konverteringer de får, så ved han jo konverteringsfrekvensen.
Dermed kan han også argumentere overfor kunden at der skal investeres yderligere i enten AdWords eller SEO og dermed få flere besøgende og højst sandsynligt flere salg.
Hvis Tim tilmed vælger en model, hvor han bliver aflønnet ud fra en procentdel af omsætningen er konverteringspris og konverteringsfrekvens essentielle i beregning af hans løn....
Tusinde tak for dit svar og input! Det var lige præcis også mere den vej jeg havde tænkt i. Inden vi lavede hjemmeside, seo, adwords for ham havde en gammel skod side som aldrig gav leads, nu har vi lavet ham en meget bedre hjemmeside og fået besøgende til den, hvor nogle bliver til leads og nogle også direkte salg (de bestiller tid online).
Tør du kommer med et forslag til hvor meget vi kan tillade os at tage? - evt. et procent sats?
Man kan sige at inden vi lavede arbejdet for fik han nærmest kun kunder igennem venner/bekendte og mund-til-mund metoden, så (næsten) alle der kommer ind online er mere eller mindre vores "skyld" (-: