Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og Yahoo versus Google

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Jeg har forsøgt mig med at udvikle egen hjemmeside, købte et par bøger og så i gang. Resultatet kan ses her: www.JOMACompany.dk

Vel - udført i Frames og domænenavnet JOMACompany linker til http://home1.stofanet.dk/joma-company/ - begge dele har jeg fået oplyst tidligere herinde, ikke er godt for søgemaskinerne.
Nu har jeg så over en længere periode læst indlæg om SEO og leget lidt med søgninger og vil gerne hvis muligt finde svar på følgende:

Hvorfor giver samme søgning i to forskellige søgemaskiner forskelligt resultat på en tilfældigt udvalgt tekst i mit site:
 Eks.:
Fra denne site: http://home1.stofanet.dk/joma-company/produktinformation.html har jeg udvalgt denne tekst:
De er beviset på naturens utrolige kapacitet at få os til at føle os friske og se fantastiske ud. De repræsenterer

Spørgsmålet:
Søgning på denne tekst i Google giver ikke noget resultat i toppen af resultatlisten, men ved samme søgning i Yahoo får jeg dette:

Søgeresultater

1 - 1 af ca. 1 for De er beviset på naturens utrolige kapacitet at få os til at føle os friske og se fantastiske ud . De repræsenterer - 1,28 sek.

WEBRESULTATER

1.       produkter
De er beviset naturens utrolige kapacitet at os til at føle

------------------------------------------//------------------------------------------------

Søgningsresultatet i Yahoo ses jo som helt perfekt – eneste resultat og det er jo flot!

Som amatør forstår jeg jo ikke, at disse to søgninger giver så forskellige resultater – jeg har endvidere ved mange søgninger fået langt de bedste i Yahoo – er der en god forklaring derpå?
Når der fås gode søgeresultater i Yahoo og ikke i Google kunne jeg tro at det ikke er min konstruktion alene der halter men måske…..noget helt andet.

Jeg har forstået at der kan gives SEO-garantier på resultater fra en professionel leverandør, men det undre mig at man kan dette, når blot to søgemaskiner giver så forskellige søgeresultater på samme site.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:32

Hej

Et kort svar: Yahoo og Google er to forskellige søgemaskiner, og derfor giver de også (oftest) forskellige resultater. De vægter forskellige parametre.

Yahoo ser meget mindre antallet af indgående links og disses kvalitet end Google - for nu bare at nævne én forskel.

Der er ingen seriøse SEO leverandører, der giver garantier. Men der er masser af SEO leverandører, der gør det. Forskellen på de to grupper er ét ord: "Seriøse". Mon du forveksler det med f.eks. performanceafhængige aftaler, der er noget helt andet og en glimrende løsning for mange?

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 14:20

Hej Thomas!

Tak for dit hurtige svar: 

Thomas Rosenstand:

1. Yahoo ser meget mindre antallet af indgående links og disses kvalitet end Google - for nu bare at nævne én forskel.

2. Der er ingen seriøse SEO leverandører, der giver garantier. Men der er masser af SEO leverandører, der gør det. Forskellen på de to grupper er ét ord: "Seriøse". Mon du forveksler det med f.eks. performanceafhængige aftaler, der er noget helt andet og en glimrende løsning for mange?

ad 1. Så du mener måske så, at det er grunden til at man høre langt mere om Google end de andre søgemaskiner?

ad 2. Der er altså ikke EN formel for dette her - og der vil ikke kunne gives nogen Google rank garanti forud for udvikling?

mvh john sommer

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:31

I Skandinavien er Google altdominerende, men tager du til USA fylder Yahoo en del mere. Grunden til at vi hører mest om Google i DK er jo, at det er den, der benyttes. Faktisk leverer Google over 90% af alle søgeresultater i Danmark.

Nej, der er masser af formler, metoder og muligheder. Vi giver aldrig anden garanti til vores kunder, end at vi sandsynligvis kan gøre deres synlighed bedre, end den er i dag. At give reelle garantier på SEO svarer næsten til, at at DMI garanterer godt vejr... Hvis Google ændrer alt over natten, er en garanti intet værd.

Derfor er der en del af vores kunder, der benytter sig af performance aftaler, som kan være styret af placeringer, antal besøg eller konverteringer. Det er naturligvis dyrere for dem end en fast pris - men også mere sikkert.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:26

Det ender sgu galt det her - men jeg må jo sige jeg er meget enig med Thomas, igen Big Smile

Dertil kan jeg så sige, at du ikke er den eneste der oplever at Yahoo er bedre. Det er vel en af grundende til at der faktisk er millioner der bruger Yahoo hver dag. Dog sidder ikke ret mange af dem i Danmark, men udover de lande Thomas nævnte kan jeg nævne Japan hvor Yahoo faktisk er meget større end Google.

Det er meget, meget sjældent, at man kan komme med et eksempel på en søgning, som alle i hele verden kan blive enige om hvilke resultater skal give. Og det er det der i høæj grad er søgemaskinernes udfordring. Det DU mener er rigtigt, vil der stort set altid være folk der mener er forkert, og at noget helt andet ville være rigtigst. Så ingen vil nogensinde blive tilfredse hele tiden, hvis vi alle skal have de samme søgeresultater. Men det skal vi heller ikke. Søgemaskinerne forsøger i stigende grad, at tilpasse søgemaskinerne den enkelte - på baggrund af lokation, session-informationer (hvad har du ellers søgt på i samme session) og brugerbaseret (er du logget ind på Google?). Personificeret søgning er dog langt fra godt nok endnu - men det er på vej ...

Men, i alle fald - velkommen til søgemaskinernes forunderlige verden. Den er som du har fundet ud af ikke helt så logisk og ligetil som man måske kunne have ønsket sig, som webmaster ...

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:28

Hej Thomas og Mikkel!

Tak for jeres hurtige svar - jeg undrede mig bare over at Google ikke finder en tilfældigt udvalgt tekst på en af min 122 sit´s når Yahoo gjorde. Men det er så Google´s søgemaskine der søger anderledes end Yahoo´s!

Jeg har netop kørt en ny sitemap via Googles værktøjskasse og der er jo også en up-load til Yahoo. Men tænkte at jeg nok har en fejl nåt Google ikke kan finde tekster fra de andre sites, men når jeg køre en Sitemap-oplysninger om alle websteder får jeg denne excl-fil:

Webstedsoplysninger Sitemap Type Indtastet Sidst downloadet Sitemap-status Indsendte webadresser
http://home1.stofanet.dk/joma-ompany/ sitemap.xml Nettet 33 minutter siden 31 minutter siden   OK        122

og der er således 122 sites med i filen som det fremgår.

Og Mikkel - jeg har været logget på Google og fortaget ovenstående. Jeg har søgt en tilfældig udvalgt tekst i Google fra en af min 122 site´s ( var da ikke logget på, men det ændre vel heller ikke noget vel? 

Jeg er nu klar over at der ikke er EN bedste måde, men jeg leder efter svar på hvorfor Google ikke finder sit´s.

Når jeg køre Opsummerende data for alle websteder  får jeg alene denne oversigt:

Webstedsoplysninger Sitemaps Fejl Advarsler Bekræftet?
http://home1.stofanet.dk/joma-company/ 1 0 0 Verificeret

Betyder dette at Google alene ser EN site og ikke alle de andre 121?

Webmasterens begyndervanskeligheder - Hmmm.men en udfordring det er det jo.

mvh john sommer

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:46

Jeg er ked af at sige det, men du har kun oplevet toppen af de problemer, du kommer til at slås. Sorry!

Du har denne på de fleste af dine sider: <meta name="Robots" content="INDEX,NOFOLLOW"> Det betyder, at du fortæller robotterne, at de IKKE skal følge links på dine sider. F.eks. i dine menufil: http://home1.stofanet.dk/joma-company/left.html

Du har i ekstrem grad spammet dine Meta Keywords med alt, alt for mange ord.

Noget af dit indhold ligger her: http://home1.stofanet.dk/joma-company/produktinformation.html

Du har henvisninger til filer på din egen computer (går jeg ud fra, det er): href="file:///D:/Dokumenter/Dokumenter%20%28John%20Sommer%29/A_ForeEverLiving/JOMA%20Company/Forretningsudvikling/Webdocs/SidsteVersion/produktinformation.html

Hvis du vil noget i søgemaskinerne, skal du af med det frames baserede site. Beklager - men sådan er det bare.

Og så skal du enten i dybden med, hvordan du bygger siderne op bedst - eller ud i byen og købe dig til det.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 12:32

Hej Thomas!

Tak for din vurdering.  

1. Du har denne på de fleste af dine sider: <meta name="Robots" content="INDEX,NOFOLLOW"> Det betyder, at du fortæller robotterne, at de IKKE skal følge links på dine sider. F.eks. i dine menufil: http://home1.stofanet.dk/joma-company/left.html

- hvad skal der står hvis man ønsker at følge index "INDEX,FOLLOW" ?

2. Du har i ekstrem grad spammet dine Meta Keywords med alt, alt for mange ord.

- der er mange og de er ikke udvalgte fra hver enkelt side men blot indsat på alle sit´s.

Så du har ret Thomas der er lang vej endnu! 

mvh john sommer

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:18

Medmindre du har behov for, at Google IKKE skal indeksere dele af dit website, kan du bare fjerne din robots.txt - så kommer du ikke til at bruge den forkert.

- der er mange og de er ikke udvalgte fra hver enkelt side men blot indsat på alle sit´s.

Du skal aldrig have keywords i det tag, der ikek findes på den pågældende URL. Det er det, du har gjort - og det er i bedste fald uskadeligt. I værste fald skadeligt.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:05

Hej Thomas!

Tak for dine tips og din anvendte tid - jeg må arbejde mig videre gennem opgaven!

mvh john sommer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)