Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP: Bøde fra Erhvervsstyrelsen for ikke indsendt årsrapport

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Af forskellige årsager har jeg desværre glemt at indsende min årsrapport for det ApS jeg ejer. Jeg var på ferie fra d. 19. juli til 3. august. Da jeg kommer hjem ligger der et brev fra Erhvervsstyrelsen, hvor der stod. at jeg skal indberette med det samme, og at medlemmer af bestyrelsen ville få en bøde på 3000 kr. D. 11. august indberetter jeg min årsrapport sammen med en økonomi-kyndig kammerat.

I dag får jeg et brev hvori der står følgende:

"I brev af 18.06.2014 til virksomhedens ledelse gjorde styrelsen opmærksom på, at virksomhedens øverste ledelse ville blive pålagt en afgift, hvis årsrapporten ikke var modtaget senest den 30.06.2014"

Ovenstående brev har jeg desværre aldrig fået. Ej heller har jeg modtaget nogle mails om, at der var beskeder til mig i min digitale postkasse.

Jeg VED, at jeg har lavet en fejl. Skal jeg betale de 3000 kr og ANKE, eller skal jeg bare betale og glemme alt om det?

Jeg håber, at I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Mikkel 

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du hund er det muligt den har spist dit brev

men uanset har du en digital brevkasse og den ligger deri

tja så er det bare at betale ved kassen

Hvordan vil du anke at du glemmer at holde øje med din digitale postkasse når du driver et seriøst firma

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

  Det er bare super ærgeligt når sådan noget sker.
Vær glad for at det ikke var en tvangsopløsning Tongue Tied.

Jeg har selv lavet en lignende brøler for en hel del år tilbage. Det gør jeg ikke igen.

Betal de 3.000 kr., sæt dig ned i sofaen, gense et afsnit af Luksusfælden med Amalie, og skrig ned i en sofapude imens.
Bagefter kan du ærgre dig over de spildte 3.000 kr. og 30 minutter af dit liv - men til gengæld har du fået afreageret og er blevet det klogere.
Den fejl begår du aldrig igen (hverken den ene eller den anden).

Det svarer til at køre 130 på motorvejen, selvom du godt ved at du kun må køre 110 på den del af strækningen, og så blive stoppet af politiet.
Du vidste at den var gal og fejlen var på din side af bordet.

Hvis du ikke har fået en email om at der lå en besked i din digitale postkasse, så vend sagen til noget positivt og skynd dig at få checket hvorfor du ikke har fået en email. Næste gang er det måske noget endnu mere alvorligt du ikke får besked om.

/Jesper 



Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej Lars,
Mange tak for dit dejlige indlæg. Du virker som et fantastisk menneske, der ikke træder på folk som allerede ligger ned. Til orientering blev jeg snydt af en hjemmesideleverandør for lidt over 30000, og jeg har ikke siden haft aktivitet i firmaet.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,
Tak fordi du tog dig tid til at skrive dit indlæg. Det sætter jeg stor pris på. Jeg må vidst bare betale, og så bare ærgre mig over, at jeg har været for dum! :)

Bonus-spørgsmål: kan firmaet betale bøden, eller skal jeg betale som privatperson?

Rigtig god søndag til jer alle!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er ikke fradrag for bøder eller bod - i den sammenhæng så det kommer ikke til at kunne være en udgift til resultatet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,
Tak for dit svar! Jeg er dog ikke sikker på, at jeg forstår det.
Må jeg betale afgiften med penge fra firmakontoen?
Mvh
Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja - men når du kommer til årsafslutningen og har dit resultat - skal du altid lave en skatteregulering da ikke alle udgifter giver fradrag - og her skal du lægge beløbet til igen   så du har ikke fradrag for det  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/regnskabsregulering-fra-drift-til-skat.html gælder mange ting

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej indlægget var ikke ment som trædende over dine tæer mere som svar på hvad du skal gøre

At du er blevet snydt af andre firmaer er staten ret ligeglad med

hvis din kommentar omkring webfirmaer var rettet mos mig

kan jeg sige dig at vi altid først opkræver betaling efter fuldført arbejde og at vi har

no cure no pay dvs er kunden ikke tilfreds opkræver vi ikke betaling

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lader firmaet betale vil der ikke være fradrag for bøden i firmaet. Da bøden er til dig personlig vil du samtidig blive skattepligtig af beløbet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)