Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance paa sportsudstyr?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg haaber paa jeres hjaelp her. Jeg skal her til vinter ud og saelge mine produkter til sportskaeder, og vil derfor godt vide hvad den normale avance for butikken er paa? (Det er ikke sportstoej) Da jeg er helt ny i markedet har jeg ingen ide om hvad deres avance ligger paa, og det vil vaere en kaempe fordel at have styr paa inden jeg skal forhandle priser med dem.
(Jeg har forsoegt at soege efter lignende indlaeg her paa siden, men fandt ikke nogle, skulle lige naevnes for god ordens skyld)

Haaber i kan hjaelpe mig.

Ps. Sidder pt. i USA det er derfor at det er skrevet paa denne maade!

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 22:52

Kender ikke meget til branchen, men der hvor jeg køber tennis grej, er der nogle seriøse rabatter at hente, så avancen må være høj.

Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:37

Det afhænger lidt af hvilke produkter der er tale om. Det kan også have noegt at sige om der er købt ind i større mængder gennem kæde.

På f.eks. sko/fodboldstøvler bruger butikkerne ofte en "mark-up" på ca. 2,5. Dvs. butikken køber ind til f.eks. 400,- ekskl. moms og sælger så (vejl. udsalgspris) til 1000,- (inkl. moms).

Håber du kan bruge svaret

Tilmeldt 17. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 03:07

Mange tak for jeres svar, de er taget i betragtning! takker.

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:02

Hej,

Hvordan gik det egentlig og var det den rigtige markup??

De bedste hilsner

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:10

En mark-up på 2,5 er vidst ved at blive en standard.

Fra Vadum
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:29

Hej!

Ikke for at være for hård, men du har altså købt noget sportudstyr og vil lave en forretning ud af det - korrekt?

For mig at se, virker det vildt mærkeligt at ville lave en forretning indenfor et område hvor man på forhånd intet aner om feks. avancer. Var det mig, havde jeg nok startet omvendt - altså fundet ud af hvad et produkt kunne sælges til - fundet produktet til en pris der gør at jeg kan sælge med avance - og til sidst havde jeg så endelig købt varen.

Det du fremlægger der virker på mig en anelse, uprofessionelt og lettere naiv. Undskyld men det er vel bedre du lære af dine fejl, end at vi alle sammen bare spiller med på din tråd og giver dig mere eller mindre rigtige procent satser på avancer.

Held og lykke med dit projekt :)

/Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)