Hej, og tak for mange gode svar jeg har sniglæst mig til her på siderne :) Jeg er midt i opstart -håber jeg- af en lille internet baseret butik, og sidder ligenu og gruer for alt det kedelige jura der følger med.
Jeg har fundet ud af hvordan jeg skal registrere virksomheden, hvordan jeg får en konto til den, hvor jeg skal købe mine varer, og har hele hjemmesiden delen i orden også..eller næsten, jeg skal lige vælge en udbyder der ikke flår mig mere end nødvendigt :)
Så er mit spørgsmål så...hvad er det jeg har overset..? Er der flere ting der er påkrævet før opstart -eller hvis ikke påkrævet så ihvertfald meget vigtige? Er det efter jeres mening OK bare at få gang i butikken og så bekymre sig om skat og moms osv når først der ER rullet lidt penge ind?
Esme |
Hejsa
Du skal under alle omstændigheder have et cvr nummer hos Told og Skat. Hvis man i din butik skal kunne betale med kreditkort online skal du også have en indløsningsaftale med PBS, det kan du læse mere om på deres hjemmeside.
Der er formentlig flere småting, men det var lige de par stykker jeg kunne komme på i skrivende stund.
God fornøjelse med butikken :)