Hej. Jeg(mit firma) har en "fanside" på facebook, som jeg benytter til diverse tiltag, tilbud osv. osv. Venlig hilsen |
https://www.facebook.com/business/news/Organic-Reach-on-Facebook
Hej. Jeg(mit firma) har en "fanside" på facebook, som jeg benytter til diverse tiltag, tilbud osv. osv. Venlig hilsen |
Facebook har ændret spillereglerne, så færre ser opslag. Du er nødt til at annoncere, hvis du vil sikre dig visning. Vi skal nok også regne med, at vi på et tidspunkt slet ikke får vores updates vist til followers, hvis vi ikke vil betale, hvis vi skal tro eksperter som Thomas Bigum og vores egen sunde fornuft. ;) Det er jo en forretning. Men alt det understreger kun, hvor vigtigt det er, at vores online markedsføring ALTID sker med udgangspunkt i vores hjemmeside, hvor vi selv bestemmer, og at diverse sociale medier kun er en booster. |
Det er et af de emner som er blevet vendt rigtig mange gange og der er lige så mange meninger som der er mennesker om dette emne. En del i min omgangskreds er af den overbevisning at det alle kaldte Edge Ranking tidligere stadig er en del af Facebook. Altså en algoritme hvor flere parameter gør sig gældende i forhold til hvem der ser dine opslag. En af de parametre jeg tror gør sig gældende (kan jeg se på vores sider) er hvis vores fans ikke har været aktiv over en periode på siden, så får de ikke vores opslag. Prøv evt. at tage din private tidslinje på Facebook. Vælg en af dine venner som du ikke har set opslag fra i rigtig lang tid. Kig lidt rundt på hans tidslinje evt. se lidt billeder. Og vupti, så begynder du ligepludselig at se personens opslag igen. Det vi mener at kunne se, er at hvis vi booster et opslag uden at målrette denne, så ser det ud som om en del af de "gamle" inaktive fans kommer på siden igen, og det til små penge. (bare lige husk 20%) reglen i dit opslag). Igen så er Facebook en smule religion. Ingen ved helt hvad der er op og ned i forhold til visninger. |
Gode ord fra Fresno Bob herover. |