Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆLP, mangler en som evt. er advokat, til at besvare et spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej der

Historien er den at jeg for knap 2 år siden, fraflyttede mine adresse og i den sammenhæng skulle jeg opsige min G.HDSL linie som jeg betalte 3300 kr om måneden for.

Jeg sendte min router til en værdi af 6350 kr med posten vedlagt en opsigelse og så regnede jeg - dum som jeg var - med at det var i orden.

Men 7 måneder senere fandt cybercity frem til mig på min nye adresse og opkrævede 33.000 eller der omkring for manglende betaling af regninger og for en router. Det stod jeg uforstående overfor da jeg jo lige havde sendt den til dem.

jeg ledte efter kvitteringen, men i flytterodet var den blevet væk! :-(

Nu har jeg så fundet kvitteringen igen, men jeg kan ikke trace den på post.dk da den er over 6 måneder gammel.

Jeg sendte cybcercity.dk en ny router da jeg kunne få den billigere end ved at betale de 6350kr men den registrerede de heller ikke, før jeg stod med kvitteringen og viste dem den - for denne gang havde jeg dygtigt nok gemt kvitteringen godt!

Jeg skylder stadig cybercity 17.000 kr. og er også blevet registreret i RKI på den konto.  Men nu kan jeg jo bevise at den er leveret hos cybcerity dengang for 2 år siden hvis jeg kan få lov til at få den tracet af postdanmark gennem deres kundeservice.

Hvad siger i, kan jeg stille krav om at få mine penge tilbage som jeg har betalt. For hvis jeg kan bevise at pakken er leveret hos cybercity men at de ikke har registreret routeren, ja så må de jo nødvendighvis heller ikke havde registreret min opsigelse!

Håber på en god afslutning på dette mareridt!

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 21:29
er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig med at få svar på om jeg kan gøre krav på mine penge?
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:40
Jeg er bange for at du kan løbe ind i fortsatte problemer med Cybercity. Med forbehold for indholdet af aftalen mell. dig og dem, så må det være dig, der har ansvaret for at opsigelsen kommer frem. Hvis du ikke kan dokumentere dette, så er de i deres fulde ret til at fastholde kravet. Husk altid bekræftelser på alt tilsvarende. Hvorledes du kommer frem til konklusionen forstår jeg ikke, hvorledes kan du pludselig dokumentere, at du har tilbageleveret den første router??
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 23:30

jeg har fundet post danmark kvitteringen på den afsendte router dengang for 2 år siden. så hvis post danmark kan spore den til at den er blevet afleveret og skrevet under af en person hos cybercity. Ja så kan jeg jo bekræfte at den er afleveret hos dem. en de har jo ikke registreret at de har modtaget min router, derfor må de jo heller ikke have registreret at have modtaget min opsigelse.

Da jeg så sendte dem senere en ny router, men den registrede de heller ikke, men rykkede mig for den et stykke tid senere, hvor jeg så havde kvitteringen, og kunne derfor se at de HAVDE modtaget den. DET beviser jo bare at de har rod i deres system, hvis jeg kan sende dem en router to gange uden at de registrerer at have modtaget den! derfor mener jeg ikke at skal hænge på at betale for noget Internet som jeg ikke har kunnet bruge i 7 måneder, da jeg var fraflyttet adressen og derfor slet ikke havde nogen router tilsluttet, da de jo MÅSKE allerede HAR modtaget den.

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:29

Så forstår jeg bedre.

Hvad siger C til dine indsigelser. Har du lavete en redegørelse svarende til denne?
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 11:52

jeg har ikke snakket med cybercity endnu, da jeg først fandt kvitteringen fredag aften, derfor ville jeg lige høre herinde, men jeg regner med at kontakte postdanmark og snakke med dem først for at høre om det er muligt at få den sporet. Der står dog at pakken ikke kan erstattes den når den er sendt for over 1 år siden, medmindre der bliver lagt sag an, så det er ikke sikkert de er så vilde med at hjælpe mig. Men hvis jeg lagde sag an så ville jeg jo kunne finde ud af om det er postdanmark der har smidt pakken væk, eller om den er leveret hos cybercity. hvis den aldrig er blevet leveret burde jeg jo kunne få en erstatning på 6350. som routeren jo kostede.

Men jeg ville hellere have at postdanmark kan bevise at den er afleveret, for så mener jeg - i og med at cybercity to gange i træk ikke har registreret min forsendelse - at de kan holdes til ansvar for forsømmelse af deres forpligtigelser eller sådan noget lign.

Hvad mener du?
Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 11:55

Hej Kim,

Gennem mit tidligere arbejde for en konkurrerende virksomhed indenfor ADSL-branchen siger min erfaring mig, at du med dine kvitteringer i hånden vil have en god chance for at komme helskindet ud af situationen.

Skriv en grundig redegørelse hvor du gør indsiglse mod deres krav og kræv at sagen tages op igen så du kan få dine penge tilbage.

Send den anbefalet denne gang ;-)
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)