Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et ledigt .com navn...hjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Efter higen og søgen, mellem ordbøger og brainstorms, sidder jeg med et navneproblem, som nu er blevet så irriterende at jeg må have noget hjælp.

Det sidste fede navn, der fik min puls i vejret, da jeg googlede det, kostede 25.000,-

Mit fremtidige firma, handler med designer smykker. Det er eget design, produceret i Italien og henvender sig til Kvinder 15-45, fra den kreative klasse. Senere følger kollektion til mænd. Smykkerne er i fine metaller som sølv, bronce og guld, derudover perler og halvædelsten. Der føres tre linier basic, collection og luxury og kunden, kan lave "mix og match". Jeg vil helst ikke komme nærmere ind på konceptet, men ord jeg selv har prøvet af i forskellige sammensmeltninger er : Mood, Flow, Form...

Andre ord der kendetegner produktet er : individuel, transform, reform, design og re-design.

I tiltro til, at jeres kreative evner kan finde en .com addresse, der ikke koster ret meget;-) Hannah

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har næsten selv været inde på det.....jewelry-match.com  er ledigt og kan købes billigt hos dandomain. Smile

 Held og Lykke

 Mvh. Malene

Messearrangør Søby Promotion

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men Jewelry er egentlig slet ikke et ord?
evt. www.jewellery-match.com , men der er ingen i verden ( udover dem som selv ved de er kloge ) der kan stave det ord. Jeg havde ordbogen fremme.

Hvis det skal være lidt hipt =) hvad så med PrettyJools eller noget Hvor Jools indgår som en Slang for Jewelleries(sikkert stavet forkert)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg også skrev i din anden tråd: hajewellery.com, jewelleryforlife.com, jewelforlife.com og mindjewel.com... Bare hold dig fra bindestreger, medmindre du også har domænet uden :-)

Har aldrig hørt nogle omtale ordet "jools" tidligere, så mon folk kender dette?    

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmmm....

Hvorfor overhovedet bruge ord som Jewellery? Masser af mennesker kan ikke stave til det....

Hvad med at prøve at tænke i en helt anden retning. Altså noget som fx. er et fedt ord eller et hjemmelavet ord, som ikke drukner i mængden på nettet. Hvis jeg fx. skriver "jewellery" på google, så kommer der 82.800.000 hits.....hvor fedt er det? Hvis jeg fx. skriver hyksan (ikke at det nødvendigvis skulle hedde det), så er der 1 hit ;o)

Min pointe er selvfølgelig at mange virksomheder har navne, som ikke er sigende og de klarer sig fantastisk. Det kan din vel også ;o)

Måske er dit eget navn godt?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ARTXCPH:

Hmmmm....

Hvorfor overhovedet bruge ord som Jewellery? Masser af mennesker kan ikke stave til det....

Hvad med at prøve at tænke i en helt anden retning. Altså noget som fx. er et fedt ord eller et hjemmelavet ord, som ikke drukner i mængden på nettet. Hvis jeg fx. skriver "jewellery" på google, så kommer der 82.800.000 hits.....hvor fedt er det? Hvis jeg fx. skriver hyksan (ikke at det nødvendigvis skulle hedde det), så er der 1 hit ;o)

Min pointe er selvfølgelig at mange virksomheder har navne, som ikke er sigende og de klarer sig fantastisk. Det kan din vel også ;o)

Måske er dit eget navn godt?



Det kommer sig nok af den anden debat Hannah startede her: http://www.amino.dk/forums/p/23510/164354.aspx

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men det er jeg med på.....jeg ville bare gerne slå et slag for at tænke lidt anderledes ;o)

 

 

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jewellery kan også staves jewelry og gøres det af mange af de kendte på nettet....så det var ikke bare en fejl Smile ....men jeg vil give dig ret i at det er bedre at finde et unikt navn.

 

Malene

Messearrangør Søby Promotion

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ideen om at opfinde et navn er fint, men jo mindre det afspejler produktet, jo mere skal det vel brandes? Ordet jeg selv fandt på afspejler produktets funktion meget godt, men viser ikke at det er smykker…kan jeg få begge dele? Et navn der både afspejler funktion og branche, ville det jo være supercool. Af en eller anden grund tænder jeg ikke på jewelry-match, selvom det egentlig opfylder kriterierne. Men det er røget med på listen, Malene J Mindjewels er også et flot navn Jesper.

Artxcph: du har en fed skæv ide med jools, men det er spørgsmålet, om den almindelige kunde har fantasien og sprogkundskaberne til at knække den? Og mit navn kan og vil jeg ikke bruge, da for det første, vi er et team og for det andet skal vi ikke være i front og føre smykkerne frem. Produktet er fuld af historier og taler fint for sig selv.

 

I har I hvert fald givet mig noget at gå videre med. Tak for det.

Men andre ideer er stadig velkomne.

Jeg skal nok skrive når jeg har fundet på noget.

Hilsen Hannah

 

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ej, Hannah, jeg havde lige brugt en masse tid på at skrive et langt indlæg med en masse foreslag til dig, så fik jeg lige ramt en reklame....og væk var det. Angry  nå, men jeg kan ikke genskabe det, men de 2 forslag jeg husker var ...joolsstore.com og next2perfection.com.....æv...resten var nok heller ikke sååå meget værd. Smile

Messearrangør Søby Promotion

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)