Kære Aminoer. Jeg har igennem længere tid puslet med et brandnavn til et smykkekoncept. Jeg har hver gang jeg fandt noget godt, været ude for at domænerne ikke er ledige eller at der allerede fandtes et varemærke der ligner. På den igen og braine efter det helt rigtige...ikke for langt, udtrykker noget om produktet, let at stave m.m. For nylig fandt jeg på et fedt navn, ingen varemærkeproblemer, men .com addressen ejes af et såkaldt "naming agency". De vil imidlertid gerne sælge, så jeg forespurgte på prisen og svaret var 5000 Dollars. Vel er dollaren lav lige nu, men det er jo uoverkommeligt, for et projekt som vores at anskaffe den addresse. Findes der nogle regler for hvad en addresse må koste? Jeg er ikke helt tryk ved "kun at have .dk, da vi vil sælge i hele EU til en start og senere udvidde markedet endnu mere... Det er kun addressen, intet andet. Lidt rystende, men måske et hint om at det er et fedt navn jeg har fundet på. Hilsen Hannah, Constellations |
Så længe det ikke er et .dk domæne er der vist ikke meget at gøre. Det billigste vil nok være at punge ud.
Har du tænkt på alternativer? Fx .eu, .net, .nu, .whatever? Selvfølgelig skal det stadig give mening.