Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når revisoren lyver?

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

så drop timeopgørelsen - men den kunne jo vise dig hvad de ekstra 5000 kom fra og han er forpligtet til at gi den og for folk med forstand på den slags siger den nok lidt - den skal beskrive hvad der er lavet i de timer

Held og lykke med det-  jeg tror stadigt ikke det er så let med en så begrænset overskridelse af noget mundtligt for stifte selskab - og årsregnskab m.m.

Det kan være i overkant - men det er svært at finde meget urimeligt med 15.000 men hele og lykke

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

uanset om din revisor har rent mel i posen så er det en tåbelig ide at opfinde en regning til ham.

Det er barnligt og hjælper IKKE din sag.

Hold din egen sti ren, det vil altid betale sig i det lange løb.

Gør indsigelse mod regningen hvis du mener den er uberettiget. Har du ikke nogen skriftlig aftale med ham er det svært for dig at bevise noget.

Kunne det iøvrigt tænkes at revisoren har haft ekstra arbejde ved at du ikke vil bruge ham fremover. Og har du spurgt ham til råds omkring ting efter den første regning blev sendt til dig.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:
jeg vil bare sige vi har haft 3 revisorer i de sidste 10 år

Måske er det ikke revisoren der er noget galt med. Det kunne være den måde jeres samarbejde er sat op som ikke fungerer.

Jeg har eksempler på kunder som ordner sine bilag og har styr på dem. Den kunde tager meget lidt tid. Der er andre kunder (håndværkere) som kommer med plastik poster fyldt med bilag, som er krøllet sammen, har været våde og fyldt med støv fra byggepladser. Sådan noget tager tid at gå igennem og udrette, sortere og validere.

Der er mange måder at gøre tingene på og det er bare op til jer at finde den bedste måde.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:
Måske er det ikke revisoren der er noget galt med. Det kunne være den måde jeres samarbejde er sat op som ikke fungerer.

Ja, enig. I nogle tilfælde sker der måske også det, at opgaven ikke beskrives nøjagtigt nok og man så ikke selv bliver opmærksom på evt. merudgifter. 

Et af de første år planlagde vi en større omlægning/flytning af vores virksomhed og jeg ringede (naivt) regelmæssigt til vores revisor, bare for at høre, om han nu syntes det var ok med den ene eller anden beslutning. Og som det snakkehoved jeg er, spurgte jeg jo lige i farten til hans helbred og hans kones arbejde med det samme Stick out tongue

Da året var omme, blev vi - selvfølgelig -  bonnet for telefonrådgivning, så vi kom af med ca. 4000 ekstra. Da jeg jo sort på hvidt fik en opgørelse over hvor længe vi havde snakket og hvad emnerne havde været, måtte jeg indse at:

1. Jeg havde brugt revisoren en del mere end det var aftalt på forhånd
2. Vi selvfølgelig måtte betale for hans tidsforbrug

(- OG at jeg må bruge private netværk, bankrådgiver, Amino eller andre, hvis jeg vil have gratis råd og vejledning fremover Cool

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er med revisorer som med advokater og autoværksteder - de kan i princippet skrive regninger som de lyster, og man kan intet gøre andet end at betale.

Når du har udført it-arbejde for revisoren, så send ham en regning - men nok ikke på præcis samme beløb, det virker useriøst. Sig endelig, at du vil gå til retten, når han brokker sig. Prøv at korrespondere via mail og måske få ham til at sende en mail, hvor det på en eller anden måde fremgår, at du har lavet noget arbejde for ham, hvis det er muligt.

Ellers er det en god idé at kræve en udførlig udspecificering af hans faktura - om ikke andet, så giver det ham lidt mere arbejde!

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Garamond:
revisorer som med advokater og autoværksteder

Er håndværkere ikke ligeså godt stillet mht til at tage hvad der lyster dem?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Riga
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Diskussionen kører noget ud af en tangent og manden der har sagen om de 5.000 kr. med revisoren bruger hjeret og følelserne til at tænke med istedetfor at bruge hjernen. 

1. Hvis du har svært ved at overskue problemet og hvad du kan risikere i den her sag, så må du erkende, at der er noget du ikke ved nok om og som erhvervsdrivende er det vigtigt, at vide hvor rammernene for lovgivningen er og hvad de kan betyde for dine handlinger.Det kan enten en advokat hjælpe dig med eller så kan du gå på kursus og lære mere.

2. En advokat der skal tage stilling til dine 5000 kroner, vil sikkert koste det samme  i honorar for at udrede trådene og taber du så sagen, så har hele miseren kostet dig 10.000 plus omkostningerne til revisorens advokat.

3. Ergo er denne sag for lille til at bekymre sig om, den vil være dig for dyr, hvis du taber.

4. Chancen for at du taber er stor, for du har ikke udvist den omhu man skal som erhvervsdrivende og sikret din risiko var kendt og afdækket, for du har ikke forlangt nogen skriftlig aftale. Købeloven er som tidligere beskrevet af andre imod dig og på revisorens side. Revisoren har heller ikke udvist den omhu han skulle og sikret sig et aftalegrundlag, så juridisk står vi med 2 erhvervsdrivende der har sjusket med risikostyringen. Du har jo indgået en aftale om årsregnskabet, det bestrider du ikke, kun prisen. Så en almindelig fornuftig dommer vil sige, jeres sjusk er jeres eget problem, revisoren har lidt mere hånd i hanke med tingene fordi han har lidt mere lov på sin side, omvendt har han sjusket, men dog har han et timeregnskab og modparten har ikke andet end sit sjusk, så det er indlysende du kommer til at betale og hvis ikke de 5000 så en del af det, plus en del af omkostningerne. Derfor stop her og få lavet det kompromis med revisoren. At opfinde krav ved at lyve vil ikke tjene til din gunst, den slags opdager en erfaren dommer hurtigt og ideen stammer nok fra dine følelser og hjerte og ikke fra hjernen.

5. Som erhvervsdrivende skal du tænke på dit image og ry. Hvis du har 10 kunder og leverandører der taler pænt om dig og de alle fortæller det til 2 andre, der igen fortæller til 2, så har du inden ret længe 70 der taler pænt om din virksomhed og fra de 70 vil der strømme omsætning enten direkte eller indirekte. Hvis du ikke kan enes med din revisor er du nede på 9 og istedet 62 der taler pænt om dig og giver dig omsætning direkte eller indirekte.

6. Din konkurrent som har bedre styr på tingene og sine aftaler kan meget nemt have 70 der er positive og du 62, så han er allerede 12,9% foran dig. Man ser erhvervsdrivende der konstant kommer i konflikter og ikke evner at løse dem, så den positive balance bevares, de kan være langt under de 70 som den bedste konkurrent har og deres vækstrater er lave eller måske ligefrem negative i det samme marked, hvor den succesfulde har vækst.

Hvordan står gevinsten på 12,9% af din omsætning mål med de 5.000 kroner eller hvordan ser den betragtning i det hele taget ud for din virksomhed, de 10 kunder og leverandører er jo antal jeg har opfundet, dine egne forhold kan se anderledes ud. Men pas på det ikke narrer dig, for hvis du kun fokuserer på alle dem du har der er tilfredse, får du intet billede af hvor du står, du skal have inkluderet alle dem der ikke anbefaler dig. De der ikke har valgt dig, har alle en årsag og det skulle jo helst være således, at du har haft gevinst ved ikke at få de kunder (at de var tabskunder), men var de gevinstkunder, så har du begået en brøler, fordi du ikke har håndteret sagerne på en måde, så du ikke mistede gevinstkunder.

7. Den helt fornuftige måde at løse den her sag på, er at pakke dine følelser ned i en sæk og så bruge hovedet og lidt psykologi. Kør hen til den revisor og forklar ham, at du forventede en regning på 10.000 og spørg ham hvorfor den blev på 15.000. Lyt til hans forklaring og er den rimelig, så betal de penge og er den "luftig og famlende" så foreslå ham, om i ikke kan ordne den her sag på en mindelig måde og tilbyd 2500 og sig så, at det forudsætter, at i skilles som venner og ikke går rundt og taler dårligt om hinanden. Det løfte skal du så holde, uagtet om han bryder sit. For i det lange løb, bliver den ordholdende kendt for at gøre det og det gavner forretningen. Bruger revisoren også hovedet til at lave forretning med, så holder han også sit ord, for det er i sidste ende den bedste forretning for ham.

8. Så i virkeligheden har du sat den her debat igang, fordi du ikke kan styre dit temperament i forretning og pas på med det. De der ikke kan det, de springer som regel op som løver og falder ned som lam, hvilket svarer til at de blæser sig op som angribere, men har intet at have det i, så de taber kampen og står som tabere og til grin for deres eget temperament.

Forretning drives med hovedet og ikke med følelserne, det er mit hovedbudskab.

Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ikke jurist, men forsøger bare med almen logik.

Vi lever desværre i en snydeøkonomi "http://www.cheatingculture.com/", hvis du kender folk privat er der en lille chance for god behandling, men ellers er det et sygeligt samfund, uanset om det er lægen, cykelsmeden, det offentlige eller revisor, er chancen for at blive snydt desværre temmelig stor. 

Jeg mener det er værd at kæmpe for et ordentlig samfund, og det vil være dårlig stil selv at gøre tilsvarende med regninger der ikke passer, og da du har skrevet herinde er det også skidt.

Du får nok ikke politiet til at få adgang til telefonsamtaler, og NSA hjælper dig nok heller ikke :), men du skriver at du ikke har et skriftligt bevis? Er fakturaen ikke bevis?, derfor lyder det også afgørende hvad der står på den, men også tidsforskellen og sammentræf med der hvor han ved at du finder en anden. Det lyder da som om at han skal bevise noget her, ikke dig.

Svindlere har som regel et mønster, ligesom folk der downloader ulovligt software og musik. Hvis du kan finde andre der har oplevet det samme, fx på trustpilot eller lignende, så ved jeg ikke om man i dette tilfælde kan lave noget fælles søgsmål og måske han kan få frataget sin fine titel? Er der nogen som ved noget om det?             

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)