Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når revisoren lyver?

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du skal blot gøre ham opmærksom på at du har set hans fuske faktura og at du nægter at betale den. Om det er med email eller brev - så er det tilstrækkelig og gem kopi som bevis.

Så vil han så gå til fogedretten som fungere som myndighed i den her uenighed

Fogedretten vil fortælle dig om at du skal betale den her faktura for ellers bliver du indkaldt til byretten som så vil afgøre hvem der har ret - det kan også blive en 50/50 eller andre kompromis løsninger.

Indkasso kommer først ind i billedet, hvis du taber sagen og når du fortæller du ingen penge har til at betale sagsomkostningerne og den faktura.

Det kunne være du havde andre værdier, fx Audi A6, Børge Mogensen Sofa, B&O fjernsyn, etc.

OBS. Du må ikke hænge mig op på enkelte detaljer, da jeg måske har overladt noget eller husker forkert.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:39

Kjjrasmussen:

Du skal blot gøre ham opmærksom på at du har set hans fuske faktura og at du nægter at betale den. Om det er med email eller brev - så er det tilstrækkelig og gem kopi som bevis.

Så vil han så gå til fogedretten som fungere som myndighed i den her uenighed

Fogedretten vil fortælle dig om at du skal betale den her faktura for ellers bliver du indkaldt til byretten som så vil afgøre hvem der har ret - det kan også blive en 50/50 eller andre kompromis løsninger.

Indkasso kommer først ind i billedet, hvis du taber sagen og når du fortæller du ingen penge har til at betale sagsomkostningerne og den faktura.

Det kunne være du havde andre værdier, fx Audi A6, Børge Mogensen Sofa, B&O fjernsyn, etc.

OBS. Du må ikke hænge mig op på enkelte detaljer, da jeg måske har overladt noget eller husker forkert.

Tak for dit svar.

Jeg er ligeglad med de 5000kr, jeg har dem. Det der irritere mig er at jeg skal give dem til en svindler. Hvis jeg kunne, vil jeg gerne give en donation til et barn i Afrika eller noget for samme beløb, pointen er bare han ikke skal ha' dem fordi han lyver og stjæler!

Det der irritere mig er, som du skriver, hvis jeg taber i retten, så skal jeg betale hans fuske faktura samt diverse omkostninger til sagen. Dvs den faktura på 5000kr koster mig måske 10.000kr eller mere? Advokater tager jo hurtigt 5000kr for et lille møde.

Endvidere, så er jeg sur over at en mundtlig aftale kommer ham til gode. Jeg ved godt jeg skulle ha' fået det på skrift, men eftersom jeg ikke har at han kan bruge det imod mig. Det er meget urimeligt at jeg automatisk er stemplet som løgner blot fordi der ikke er noget på skrift.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45

hvis din revisor er registreret revisor/godkendt - så kan du gå til revisor ankenævnet og han er forpligtet til at gi dig en timeopstilling for arbejdet

Hvis han bare kalder sig revisor, og det er helt lovligt, kan du ikke gå via ankenævnet men skal via retssag og det er meget lidt sandsynligt med de beløb du nævner, at du både får ret og ikke en udgift til egen advokat er min bedømmelse.

Jeg tror i så fald det billigste er at betale de ekstra 5000 kr og huske skriftlig aftale fremover - men det er jo en smagssag. Den kan sagtens ende med at koste 20.000 kr samlet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 12
Skrevet kl. 20:48

Cookie - John Hannover:

hvis din revisor er registreret revisor/godkendt - så kan du gå til revisor ankenævnet og han er forpligtet til at gi dig en timeopstilling for arbejdet

Hvis han bare kalder sig revisor, og det er helt lovligt, kan du ikke gå via ankenævnet men skal via retssag og det er meget lidt sandsynligt med de beløb du nævner, at du både får ret og ikke en udgift til egen advokat er min bedømmelse.

Jeg tror i så fald det billigste er at betale de ekstra 5000 kr og huske skriftlig aftale fremover - men det er jo en smagssag. Den kan sagtens ende med at koste 20.000 kr samlet

Så med andre ord acceptere at han stjæler, betal og komme videre? Det lyder ikke fair.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

emcct  -

for det første taler vi om 10.000 for en første regning som aftalt mundtligt og så 5000 mere som sagtens kan være andet end snyd indtil du har bedt revisor om timeredegørelse -

for det andet så ser ting i denne verden altid forskellig ud - om det er dig der fortæller - eller din revisor eller ville du ikke ha risiko i retten

for det tredie ja - sådan er det at drive virksomhed - en sag kan være at ha ret og en anden at få ret -

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Jeg har oplevet at stå (og står der stadig) i selv samme situation,
- og med identiske tal.

Derfor steg mit blodtryk da jeg læste dit indlæg.

Jeg er ikke ældre en ydmyge 18 år, og da jeg tog mit kørekort fik jeg en pris mundtlig af min kørelære at grundpakken hed 10.000kr såfremt man bestod først gang ved teori- og køreprøve. Pakken indholdt altså alt det tilstrækkelige og minimumskravene for et kørekort. Dumpede man noget, krævede det selvfølgelig ekstra timer og derfor mere betaling.

Det var den aftale jeg gik ind til.

Jeg betalte de 10.000 kr som den første og som jeg var overbevist om - eneste faktura.

Han sender efterfølgende en faktura på 5.000 kr for extra køretimer jeg aldrig er gjort opmærksom på ikke var en del af den grundpakke jeg havde købt og betalt for.

Jeg bestå jo alt i første forsøg og fik stukket mit kørekort i hånden. Sådan var aftalen på 10.000 kr - punktum.

Når der falder et resultat kan jeg skrive en privat besked hvis du er interesseret.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 20:55

emcct:
Så med andre ord acceptere at han stjæler, betal og komme videre? Det lyder ikke fair.

Nej.

Jeg tabte en retsag anlagt fra en ekstern bogholder. Der var en faktura på kr. 75.000,00 for bogholderi!!!. I retten fik jeg en "skilsmissedommer" og bogholderens advokat fandt prisen for "ikke ubilligt". Derfor FÅ ALT fra liberale erhvervs på skrift.

Den sidste revisor, jeg havde og som sendte en faktura på 3 x aftalte, sendte fordringen til advokat. Da jeg sendte det modtagne tilbud retur, faldt sagen.

Tilmeldt 14. Jan 12
Skrevet kl. 20:56

Skriv gerne svar her, så alle kan se. Det kan være det hjælper andre.

Jeg forstår godt det du siger John, men jeg har aldrig accepteret det ekstra, og derfor kan det vel heller ikke påtvinges?

Tilmeldt 14. Jan 12
Skrevet kl. 20:59

Pythonrap:
Den sidste revisor, jeg havde og som sendte en faktura på 3 x aftalte, sendte fordringen til advokat. Da jeg sendte det modtagne tilbud retur, faldt sagen.

Den forstår jeg ikke? :/ Kan du forklar på en anden måde

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 21:02

Undskyld, revisoren sendte fordringen til advokat. Da jeg sendte modtagne tilbud til advokaten, faldt sagen.

Det var en skrivefejl. UNDSKYLD.

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)