Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shop system -> standard vs. custombuild

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg skriver ikke denne tråd for at starte endnu en debat omkring, hvilke shopsystem som er bedre end det andet.

Men jeg står med en konkret udfording, som jeg gerne ville have lidt sparring på:

Baggrund:

Jeg har en kunde, som gerne vil have en E-shop som primært skal benyttes på det Engelske marked og efterfølgende lanceres på det fransk og tyske marked. I den forbindelse har han bedt mig vurdere hvilke system/software, som jeg ville genneføre projektet med.

Budgettet er på ca. 100-140 K, hvor følgende kriterier skal være opfyldt:

• En 100% customizable løsning, da design vil blive udarbejdet af et bureau
  • Rigtig godt skruet sammen på SEO delen (dette er et vigtigt parameter for valg) 
  • Mulighed for "feed" fra ERP system via webservice eller lign.
  • Skal have en fornuftig håndtering af ordre og lign (brugervenligt).
  • Integration til div. betalingsgateways

Jeg har kigget og læst div. indlæg og lign omkring Scannet og DanDomain på shopdelen og må ærligt indrømme at jeg ikke 100% overvevist om, at det er den rigtige vejr at gå, da det primært "lugter" af mindre shops og lign. og jeg føler mig heller ikke overbevist om at de er 100% customizable. Men igen, måske tager jeg fejl :-)

Derudover over har jeg kigget lidt på OsCommerse og lign systemer og de lugter lidt mere af den rigtige løsning, men jeg har desværre ikke den store erfaring med netop disse systemer.

Sidst men ikke mindst er der en "stor" løsning, som MS-commerze eller Navision eller lign, som jo nok i sidste end kommer til at koste på den anden side af 150 K inden vi er i mål (konsulent timer)

Og jeg føler mig også overbevist om at der ligeledes findes en masse spændende systemer i udlandet også.

Min bøn er at der er nogen Aminoer, som kunne komme med nogle erfaringer som kunne være hjælpe mig på vej. Jeg er ikke i første omgang interesseret i tilbud og lign, men derimod erfaringer med de nævnte shops. på de listede punkter. 

Med venlig hilsen

Rasmus L.

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:43

Hej Rasmus

Det er nogle store krav du har der, det er ikke umiddelbart noget som jeg mener at OsCommerce og lign, opensource systemer er løsningen for dig. For det første kan deres templates ikke customizes i en sådan grad du ønsker for det andet er det MEGET tungt at udvide OsCommercen.

Mit bud er at en OsCommerce der kan det du kræver også kommer op omkring de 100.000kr og det bliver efter min bedste overbevisning ikke den bedste løsning. Men nu skal det også siges at jeg lever af at lave specialløsninger, hvilket selvføgelig også påvirker min holdning. Men jeg tvivler på at særlig mange kan være uenig i at en specialløsning giver dig præcis det du vil have,som oftest lidt dyere end hylde produkter som MS-Commerce og lign.

Men jeg mener faktisk godt at vi kan lave en løsning til dig som ligger godt inden for dit budget, vi har nemlig for nylig lavet et par projekter hvor vi ville kunne genbruge noget af koden fra. Min anbefaling lyder helt klart på at få bygget noget selv, og oveni den anbefaling vil jeg godt tilbyde af sammensætte et tilbud til jer hvis det har interesse?

Mvh

Mikkel Christensen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

Hej Rasmus

Jeg kan anbefale DanDomain shop eller en Navision shop som begge kan lever fuldt og fast op til alle dine krav, det er nok mere et spørgsmål om at finde det rette teamSmile. da begge systemer totalt kan skræddersyet efter lige disse behov.

Webshop, økonomistyring, design, implementering, SEO, osv. kan vi levere for mindre end dit budget.

Se vores referencer her, du er mere end velkommen til at kontakte mig.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:05

Hej Rasmus

Vi startede selv i midten af 2006 med en kravsspecifikation, som standardwebbutikkerne ikke kan leve op til.

Jeg kontaktede blandt andet ScanNet for at høre, hvad det ville koste at udvikle ekstrafunktioner, men det kan slet ikke lade sig gøre. De har en fast pakke, som helt sikkert kan en masse, men der er ikke mulighed for at udvikle nye ting.

Jeg kiggede også på OsCommerce, men kender ikke selv PHP eller hvad det nu lige er lavet i. Derfor ville jeg skulle have andre til at tilpasse butikken, og så løber det stærkt. Vi ville blot starte med nogle ganske få designmæssige ændringer (plus det løse :-), og de fleste ramte en startpris omkring 40.000 for de ønskede tilpasninger.

Vi endte ret hurtigt med at beslutte, at vi selv udviklede butikken, da vi så kan gøre, som vi vil. Da vi allerede er selvstændige med et andet firma, er det blevet til det meste af 8 måneders fritid, der er gået med det (skulle også lige opgradere min hjerne fra ASP til ASP.NET og Access-databaser til SQL Server 2005). Så nu kører selve butiksdelen, og jeg har fået det integreret med bogholderissystemet e-conomic. Der mangler stadig en del af administrationsmodulerne samt hastighedsoptimering og søgemaskineoptimering (jeg har udviklet i ASP.NET, og nogle af de "smarte" funktioner er ikke søgemaskinevenlige).

Det skal så dertil siges, at vi så også fik butikken i luften 1 år senere end oprindelig forventet.

Inden for budgettet 100-140K tror jeg ikke, at det er realistisk med en løsning, der bliver lavet helt fra bunden, hvis det er til almindelige it-konsulentpriser (som dog selvfølgelig svinger meget).

Men, hvis du alligevel ikke skal have butikken på det danske markede (dvs. en dansk butik), hvorfor så ikke se efter standardbutikker andre steder? Der må være andre lande, hvor der bliver lavet noget fornuftigt også. Hvis du vælger f.eks. ScanNet, kan du måske også løbe ind i problemer omkring betalingsmodulet, da de muligvis ikke understøtter de nødvendige betalingstyper.

De store løsninger kender jeg ikke så meget til, men det vil helt sikkert ikke være billigt. Alene en udviklerlicens til f.eks. Navision koster sikkert knaster, hvis du eller kunden på længere sigt skal have mulighed for selv at videreudvikle systemet.

En idé (som jeg ville vælge med den viden, jeg har nu) kan måske være at starte med en standardbutik, indtil butikken bliver kendt/får mange kunder, og så samtidig kigge videre på en mere tilpasningsvenlig løsning. Det er forholdsvis hurtigt at oprette en butik i en standardshop (det mest tidskrævende er nok oprettelsen af varer og relationer), men den vil så hurtigt være i luften. Og så snart den er klar, så kan man kaste sig over at undersøge alternativerne grundigere, da det måske også kan danne basis for at øge budgettet.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:13

Og en anden ting, som jeg lige glemte: Når du skal finde en leverandør til udvikling af en shop, så spørg, om du kan få lov til at kontakte nogle af deres referencer, så du kan høre, hvad slutkunden mener om resultatet og processen.

I de fleste tilfælde vil det formentlig ikke være noget problem. Og hvis det er, så find en anden leverandør.

Da vi selv var på jagt, fandt vi flere leverandører, som umiddelbart lavede nogle flotte ting, når man kiggede på deres kundereferencer. Når jeg så spurgte ind til prisen for nogle af referenceeksemplerne, så viste det sig, at de slet ikke havde lavet de sider, men at de kun havde lavet et tilbud på at udvikle siden. Det er sikkert kun et fåtal, der laver det nummer, men de er der.

Det er selvfølgelig også vigtigt at se på, om leverandøren har erfaring med butikker inden for samme segment. Mænd bliver f.eks. ofte generet mindre af bling-bling-sider end kvinder gør.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:31

Tillad mig at foreslå vores eget produkt :-) EasyFlow. Udover at leverer standard shops, laver vi også special tilretninger til vores produkt på konsulent basis. Vi har pt. 3 shop/konsult kundeprojekter igang, En b2c med high-end varer der har højere krav til design og oplevelse, en 2b shop der skal bruge noget ekstra funktionalitet, som vil sætte dem istand til i høj grad at dominerer deres marked, hvorfor det også er fortroligt. Og en kunder der skal bruge en shop integreret med et pladsbestillings system.
Ellers inkluderer vores referencer på konsulent siden bl.a.: BRF, DFDS, Lufthavnen, PKA, KMD, BankInvest samt en række af landets mindre virksomheder.

Fordelen ved at benytte os, er den oplagte besparelse ved at bygge videre på et eksisterende system. EasyFlow systemet er oprindeligt skabt mere som en platform end et standard produkt, hvilket gør at det er muligt at lave skræddersyede løsninger til det, uden at binding til en bestemt version, så man også for glæde af features i fremtidige versioner.

Ulempen ved at benytte os, er leverandør binding. Da vi pt. er de eneste der leverer konsult ydelser på basis af vores platform, kan man ikke flytte til en anden leverandør uden at skulle gøre alt arbejdet forfra. Vi eksporterer selvføligeligt at data, men udarbejdede program koder er desværre værdiløse uden vores platform.

Hvis du er interesseret i at hører mere er du meget velkommen til at skrive en privat besked eller ringe til mig på 26 37 79 13.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)