Hej Allesammen, Jeg skriver ikke denne tråd for at starte endnu en debat omkring, hvilke shopsystem som er bedre end det andet. Men jeg står med en konkret udfording, som jeg gerne ville have lidt sparring på: Baggrund: Jeg har en kunde, som gerne vil have en E-shop som primært skal benyttes på det Engelske marked og efterfølgende lanceres på det fransk og tyske marked. I den forbindelse har han bedt mig vurdere hvilke system/software, som jeg ville genneføre projektet med. Budgettet er på ca. 100-140 K, hvor følgende kriterier skal være opfyldt:
Jeg har kigget og læst div. indlæg og lign omkring Scannet og DanDomain på shopdelen og må ærligt indrømme at jeg ikke 100% overvevist om, at det er den rigtige vejr at gå, da det primært "lugter" af mindre shops og lign. og jeg føler mig heller ikke overbevist om at de er 100% customizable. Men igen, måske tager jeg fejl :-) Derudover over har jeg kigget lidt på OsCommerse og lign systemer og de lugter lidt mere af den rigtige løsning, men jeg har desværre ikke den store erfaring med netop disse systemer. Sidst men ikke mindst er der en "stor" løsning, som MS-commerze eller Navision eller lign, som jo nok i sidste end kommer til at koste på den anden side af 150 K inden vi er i mål (konsulent timer) Og jeg føler mig også overbevist om at der ligeledes findes en masse spændende systemer i udlandet også. Min bøn er at der er nogen Aminoer, som kunne komme med nogle erfaringer som kunne være hjælpe mig på vej. Jeg er ikke i første omgang interesseret i tilbud og lign, men derimod erfaringer med de nævnte shops. på de listede punkter. Med venlig hilsen Rasmus L.
|
Hej Rasmus
Det er nogle store krav du har der, det er ikke umiddelbart noget som jeg mener at OsCommerce og lign, opensource systemer er løsningen for dig. For det første kan deres templates ikke customizes i en sådan grad du ønsker for det andet er det MEGET tungt at udvide OsCommercen.
Mit bud er at en OsCommerce der kan det du kræver også kommer op omkring de 100.000kr og det bliver efter min bedste overbevisning ikke den bedste løsning. Men nu skal det også siges at jeg lever af at lave specialløsninger, hvilket selvføgelig også påvirker min holdning. Men jeg tvivler på at særlig mange kan være uenig i at en specialløsning giver dig præcis det du vil have,som oftest lidt dyere end hylde produkter som MS-Commerce og lign.
Men jeg mener faktisk godt at vi kan lave en løsning til dig som ligger godt inden for dit budget, vi har nemlig for nylig lavet et par projekter hvor vi ville kunne genbruge noget af koden fra. Min anbefaling lyder helt klart på at få bygget noget selv, og oveni den anbefaling vil jeg godt tilbyde af sammensætte et tilbud til jer hvis det har interesse?
Mvh
Mikkel Christensen