Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform og CVR??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har nogle spørgsmål angående virksomhedsform og CVR nummer. Da jeg er på barsel og min kæreste er på SU har vi valgt at CVR nummeret på min virksomhed skal stå i min kærestes navn. Dog vil jeg gerne at mit navn også spiller ind, da det teknisk set er mig der skal stå for alt i virksomheden, og kun CVR nummeret der skal stå i min kærestes navn. Derfor er jeg kommet i tvivl om hvilken virksomhedsform vi skal vælge. Jeg tænker at det skal være en enkeltmandsvirksomhed, da det kun er mig der skal stå for den, men når vi nu er to på papiret (men stadig kun mig der står for styringen) skal jeg så vælge noget andet?

Nogle råd?

MVH Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cecilia Rasmussen:
Dog vil jeg gerne at mit navn også spiller ind, da det teknisk set er mig der skal stå for alt i virksomheden, og kun CVR nummeret der skal stå i min kærestes navn.

Det er ene og alene din kæreste der kommer til at stå som ejer af firmaer, vær opmærksom på at det også er ham der vil blive beskattet af virksomhedens indtægt.

En mulighed kunne være at du / I laver et anpartselskab som kræver en anpartkapital på min.  50.000 DKK,  pengene må gerne bruges til f.eks varelager.   

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Vi har nu valgt at det skal være et enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg skal være som ansat. Jeg vil dog høre dig, når man bestiller sit CVR nummer, så skal man også betale moms, ik? Hvis IKKE man bestiller CVR nummer, så må man køre sin forretning indtil man kan se at man tjener mere end 50.000 kr på 12 måneder. Er dette korrekt?

MVH Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor har I valgt at lade din kæreste stå som indehaver af virksomheden ?

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg er på barsel, må jeg ikke starte en virksomhed op samtidig med at jeg modtager barselspenge (Hvilket jo giver god mening). Da min kæreste er på SU, blev vi rådet til at starte den op i hans navn, da han kan trække indtægten fra sin SU og vi derved ikke taber en indtægt. Vi har valgt det da vi af første omgang er sammen om projektet, og så er dette også den sikreste løsning mht. til egen økonomi osv. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cecilia Rasmussen:
Hvis IKKE man bestiller CVR nummer, så må man køre sin forretning indtil man kan se at man tjener mere end 50.000 kr på 12 måneder. Er dette korrekt?
ikke tjener men omsætter for på enhver 12 mdr periode (kan forudsat at komme til det - - og ja det er din kæreste der ejer virksomheden og beskattes af den så -  og da det vel ikke skal være snyd med det ene eller andet skal han betale dig en rimelig løn for det du udfører Læs om momspligt her iøvrigt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville foreslå en Iværksætterselskab til din problemstilling, hvor i begge indskyder 50 øre og ejer fifty-fifty. Deraf også momsregistreret. :) 

rettelse: tænkte ikke på, at du modtog barsel penge, tjah det kompliceret. Har ingen forstand på barsel-halløj.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at din kæreste kan fratrække indkomsten i sin SU? Han skal vel modregne indkomsten i sin årsindkomst i relation til spørgsmålet om hvorvidt han tjener mere end han må når han får SU.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt hvordan et iværksætterselskab fungerer? Altså man indskyder selv et beløb i det, og så skal man sparer op til at lægge 50.000 kr i virksomheden for at den omregistrere IVS til ApS?

"Kapitalen opbygges herefter ved, at man opsparer 25 pct. af det årlige overskud i selskabet – indtil selskabskapitalen og en særlig reserve til de opsparede overskud samlet udgør 50.000 kr. Derefter kan iværksætterselskabet omregistreres til et almindeligt anpartsselskab."

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var vidst ikke forklaret ordenligt fra min side af:

"Har du et overskud fra din egen virksomhed tæller overskuddet med i din egenindkomst, hvis overskuddet beskattes som personlig indkomst eller kapitalindkomst". (Taget fra SU.dk - http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)