Hej Dukkemageren Tak for dit svar |
Jeg har hørt flere nævne at Amino kapital er lidt dødt for tiden, så måske du skulle vende kikkerten i en anden retning.
Jeg har tidligere haft med investorer at gøre, og jeg fik kontakt til dem igennem et revisorfirma. De ved præcis hvem der har penge, og hvem der har interesse i den slags. I mit tilfælde blev der arrangeret møde med en for mig dengang kunde, og med en 100% investor som konstant havde 10-12 virksomheder som han pumpede op.
Der er nogle ting du skal sikre dig før du begynder på det her.
1. Hav noget kapital med selv, også selvom det kun er lidt (og meget gerne regnskab over hvor meget du har brugt på udvikling til d.d.)
2. Hav en funktionel prototype med uanset hvad det er (en app, en hjemmeside, et produkt).
3. Hav en finansiel plan med af en slags. Den skal indeholde budget og forventninger som minimum.
4. Hav gerne nogle forhåndskunder eller hensigtserklæringer med.
5. Præsentér din ide med ildhu, professionelt og med passion. Vis du brænder for det.
Dertil skal du forvente at en investor vil være meget mere kold end dig. Han tænker på hvordan han kan lave penge på dit produkt. Så du skal ikke forvente at han springer op af stolen og råber at det er det fedeste han nogensinde har set. Spørgsmålet er om han kan se hans penge yngle og vokse med din ide eller ej, hvorfor en prof vurdering fra dig på et potentielt afkast over forskellige tidslommer vil være rigtig godt at have med.
Du skal virkelig starte med at kigge indad, så check produktet / ydelsen ekstra godt igennem da et møde med investor igennem en revisor netop er MØDET. Du springer en masse "ansøgning" over og går direkte til at sælge dit produkt.