Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få 100+ investorer?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Hvorfor svare tilbage til én som skriver "PS - jeg er på ferie i Italien i uge x-x-x så jeg kan først svare tilbage efter x dato, hvis du vil vide mere....." - eller "jeg ville godt have haft finansieret det selv, men vi har lige købt hus og der er en lille ny baby på vej....

Hej Dukkemageren

Tak for dit svar Smile. De eksempler du nævner, kan man jo ikke tage seriøst på nogen måde, men det er da ok, set fra et humoristisk perspektiv. Syntes dog det er en lidt dyr joke at fyre af på Amino Kapital...Big Smile og spild af mulige investorers tid Smile

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har hørt flere nævne at Amino kapital er lidt dødt for tiden, så måske du skulle vende kikkerten i en anden retning.

Jeg har tidligere haft med investorer at gøre, og jeg fik kontakt til dem igennem et revisorfirma. De ved præcis hvem der har penge, og hvem der har interesse i den slags. I mit tilfælde blev der arrangeret møde med en for mig dengang kunde, og med en 100% investor som konstant havde 10-12 virksomheder som han pumpede op.

Der er nogle ting du skal sikre dig før du begynder på det her. 

1. Hav noget kapital med selv, også selvom det kun er lidt (og meget gerne regnskab over hvor meget du har brugt på udvikling til d.d.)

2. Hav en funktionel prototype med uanset hvad det er (en app, en hjemmeside, et produkt).

3. Hav en finansiel plan med af en slags. Den skal indeholde budget og forventninger som minimum.

4. Hav gerne nogle forhåndskunder eller hensigtserklæringer med.

5. Præsentér din ide med ildhu, professionelt og med passion. Vis du brænder for det.

Dertil skal du forvente at en investor vil være meget mere kold end dig. Han tænker på hvordan han kan lave penge på dit produkt. Så du skal ikke forvente at han springer op af stolen og råber at det er det fedeste han nogensinde har set. Spørgsmålet er om han kan se hans penge yngle og vokse med din ide eller ej, hvorfor en prof vurdering fra dig på et potentielt afkast over forskellige tidslommer vil være rigtig godt at have med.

Du skal virkelig starte med at kigge indad, så check produktet / ydelsen ekstra godt igennem da et møde med investor igennem en revisor netop er MØDET. Du springer en masse "ansøgning" over og går direkte til at sælge dit produkt.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)