Hej Aminoer Jeg skriver til jer fordi jeg selv har søgt investorer for tid tilbage. Jeg fik ikke meget respons på min ansøgning - men nogle gode råd via PM Dette har ledt mig til at tænke lidt (måske vel) kreativt Ser frem til at høre fra jer! |
Cher Pedersen - Telesvar:Virksomheden der investeres i, betaler så alle investorer retur hver måned plus x antal kroner ekstra. Er det nogen idé? eksisterer der måske allerede en sådan mulighed?
Så det du søger er blot et usikret kontantlån, evt. fra flere forskellige firmaer/personer, der så betales tilbage med rente?
Det kan måske lade sig gøre, men jeg tror virkelig man skal kunne fremvise stor vækst og gode resultater for at du kan låne penge på den måde. Hvis investorer kan se der blot mangler penge at vækste for og firmaet er sundt og vokser og har overskud, ja så er det langt mere interessant end hvis man søger kontantlån til en "god ide", eller til noget som står stille.
Nu har du ikke rigtigt skrevet nogle detaljer om hvad der er der skal lånes til, så det er svært at komme med nogle specifikke råd. Generelt er usikrede kontantlån dog meget svære at få, og du skal kunne sælge både både dig selv og firmaet ekstremt godt, og jeg tror umiddelbart det vil være bedre at finde en investor der vil låne dig penge, end mange små. Der er jo en masse juridisk der skal være på plads, og det er lettere at blive enig med en investor/udlåner, end 100.