Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsmarkedsbidrag i Ivs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sammen med min makker et ivs firma.

Og vi er lidt i tvivl om vi skal betale abejdsmarkedsbidrag, vi har nemlig hørt at det behøver man ikke hvis man står som ejere.
Er det sandt? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Arbejdsmarkedsbidraget beregnes af den løn som I modtager......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55

Ja i skal betale AM bidrag for i IVS kan I kun få penge ud på to måder - enten som helt officiel A skatte løn - eller som udbytte - og den samlede procent i kommer af med, ender ret ens som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

Jeres IVS skal registreres som arbejdsgiver når I skal udbetale jer selv løn som år 1 er eneste mulighed for at få penge ud.

I skal så indberette løn som a-skatte løn og være tilmeldt ATP som normalt vil føre til betaling til AER, AUD og Barsel. Derudover skal i begge betale en lovpligtig arbejdsskadeforsikring helt uanset løn eller ikke.

Ved indberetningen af løn - enten i lønsystem eller skats E-indkomst eller letløn vil I automatisk får AM bidrag

AM bidrag kan man sige i ikke betaler hvis I ikke tager løn - Lovpligtiv arbejdsskadeforsikring er helt uafhængigt af løn

Men - som I vil se i linket så vil udbytte (som jo tidligst generelt kan være når I har optjent en fortjeneste der er betale selskabsskat) give samme skat som personskat inkl. AM bidrag - og brugt galt, også kan give topskatte procent langt tidligere, men også det er med i linket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)