Nu synes jeg diversetest tydeligt viser, at hverken Microsoft defender eller AVG er dem man skal vælge hvis man vil have et gratis antivirus. Eller for den sags skyld et der koster penge.
Jeg bruger Avast på mine Macs, og har tidl. brugt det på PC. Jeg har kun gode erfaringer med det, man skal bare være opmærksom på, at de fleste gratis antivirus programmer ikke har firewall. Det er normalt kun i betalingsversionerne man får det med.
Jeg har hørt at den danske virksomhed Chili Security skulle have et super godt Antivirus program. De bruger BitDefenders teknologi hvilket skulle være det bedste på markedet.
Klikker du ind på dette link http://www.av-test.org/en/ og vælger ''Home User'' kan du se, at BitDefenders version scorer langt flere points end Avast i både beskyttelse, ydeevne samt brugervenlighed. AV-test.ord er et tysk analyseinstitut med mange års erfarring indenfor antivirus.
Du kan evt. se det her og hente en gratis trial: http://www.chilisecurity.dk/pc/chili-antivirus/
Det jeg selv bruger, og har brugt i mange år er Avast :-D
Det er et gratis program både til mac og windows.
Og det virker bare skide godt.
Det kan rigtige mange ting. Det kan både søge efter virus på den computer. Det blokere dig fra mails, internet sider, artikler, downloadede filer som virker "mistænkligt" og viser du bevidst ved det er sikkert at åbne det, kan du nemt åbne det alligevel, ved to klik.
Det har også vundet en del priser, og det er blevet kåret som det bedste virusprogram i et par år :-D
Det er fuldstændig gratis, hvilket er det gode, men jeg mener også hvis det ønskes så kan det lade sig gøre at betale, og så får man mange flere funktioner
Hvis du vil vide mere om det, har jeg da også en lille video som du kan se
Og det er jo et godt valg hvis man tager udgangspunkt fra den test det uafhængige antivirus-testorganisation AV-Comparatives har lavet. Der kan man se de har testet 8 programmer til Mac Her
Carsten Jacobsen:
gratis antivirus programmer ikke har firewall. Det er normalt kun i betalingsversionerne man får det med.