Godaften. Jeg er nu (endelig) marginaler fra at være klar til at starte "virksomheden" (starter stille og rolig, momsregistrerer mig først i starten af næste år, da jeg ikke er 18 endnu. DOG skal det siges at det er en webshop og jeg udelukkende sender pr. efterkrav, betalt af mig, så ingen sikkerheds-problemer eller lign. for kunderne!! (: ), og mht. til det har jeg lige de sidste løse ender jeg meget gerne vil have svar på: Skal lige siges at jeg har ringet til told og skat en masse gange, men behandlingen - man får når man er under 18 og afslører at man ikke momsregistrerer sig pt. - er decideret ubehagel, så det har jeg kun fået begrænset ud af.
1. Hvilke konto skal told bogføres på - er det korrekt antaget at jeg selv opretter en "under" vareforbrug og kører den via det. 1,1. Hvordan betaler jeg den told, hvis post DK, ups. eller lign. ikke sender giro-kort til mig? 2. Den faktura jeg har jeg har fra en af mine leverandører indeholder ikke varenumre for hver enkel vare. der står blot: 100 x vintage neck-ties. Så når jeg har solgt sådan et og skal bogføre fakturaen, hvad gør jeg så? - Krediterer jeg bare varelageret for det 1 af de 100 har kostet, og forklarer mig så ud af den til told og skat hvis den tid kommer? 3. SKAT!: "Virksomheden" starter op den 15. november, så jeg venter vel bare til året er udløbet og udfylder derefter min selvangivelse efter mit overskud for året, ikke? 3,1. Som sagt skal jeg momsregistreres i starten af næste år, så når jeg gør det, står jeg med en gæld til skat - kan jeg betale den via et giro-kort til skat så dener ude af verden, eller skaaal jeg vente til årets slutning? 4. Når jeg så bliver momsregistreret har jeg for lidt over 10 000 kr. varelager der skal med "ind" fakturaen på dem, er vel bare regnskabet fra tidligere, ikke? 4,1. Jeg har yderligere en pc med alt tilbehør printer, skærm osv. reoler, og lign. som jeg ikke har kvitteringer på, hvad gør jeg når det skal "ind"? Og det skal ikke afsrkives, da værdien stykket ikke overstiger 10 000 kr., vel? 5. Kasseregnskab, skal jeg også lave det som en webshop? 6. En af mine leverandører insisterer på jeg betaler med VISA-kort, hvilket jeg ikke har, kan det klares med min mors så, uden at give lovmæssige-problemer?
TROR det var alt, liiige pt. Tak for din tid :)
|
Jeg vil lade nogle mere kompetente personer besvare din spørgsmåls liste.
Men ville bare lige påpege at pr. 1 januar 2008 bliver efterkrav bortskaffet. Så du skal have en løsning klar til der :-))