Hej aminoer. Jeg er nu igang med at få produceret min kollektion i Polen. Den første sending vil være 10 prototyper/sampels, da tøjet skal afprøves først. Jeg har ikke startet nogle virksomhed endnu, da jeg vil være sikker på mine varer er perfekte og kan få plads på markedet. Men nu er jeg kommet i et dilemma, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forholde mig til: Hvad er SKAT og moms regler (ALLE REGLER) for import indenfor EU (Polen) når man ikke har CVR nummer eller virksomhed? Hvad er regler indenfor salg af sit produkt, uden en virksomhed/CVR nummer? Virksomheden vil selvfølgelig komme op at stå, så snart produktet er blevet masse produceret! Jeg har kigget rundt på skat.dk og tidligere indlæg herinde, men kan ikke finde ud af reglerne når man ikke har en virksomhed. Så jeg håber at der er nogle af jer der kan skære det ud i pap for mig! MVH Cecilia Rasmussen. |
du har ikke nogen krav på dig ved import fra EU men du kommer til at betale polsk moms af din import og har ikke fradrag for den som ikke registreret som udgangspunkt
Du SKAL momsregisteres for salg så snart du kan forvente at sælge for /omsætte for over 50.000 kr på 12 mdr i træk som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
vh John Hannover