Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for import indenfor EU

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er nu igang med at få produceret min kollektion i Polen.

Den første sending vil være 10 prototyper/sampels, da tøjet skal afprøves først. Jeg har ikke startet nogle virksomhed endnu, da jeg vil være sikker på mine varer er perfekte og kan få plads på markedet. Men nu er jeg kommet i et dilemma, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forholde mig til:

Hvad er SKAT og moms regler (ALLE REGLER) for import indenfor EU (Polen) når man ikke har CVR nummer eller virksomhed?

Hvad er regler indenfor salg af sit produkt, uden en virksomhed/CVR nummer?

Virksomheden vil selvfølgelig komme op at stå, så snart produktet er blevet masse produceret! 

Jeg har kigget rundt på skat.dk og tidligere indlæg herinde, men kan ikke finde ud af reglerne når man ikke har en virksomhed. Så jeg håber at der er nogle af jer der kan skære det ud i pap for mig!

MVH Cecilia Rasmussen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 00:17

Det kan ikke siges meget nemmere end hvad John skriver.

Men det lader til du satser stort?, siden du vil masse producere?

Så ville jeg under alle omstændigheder registreres, da du så undgår at skulle betale moms hos din leverandør og samtidig kan fratrække på driftsudgifter.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 00:20

Tak for det hurtige svar, John. Jeg har igennem mit forløb læst samtlige af dine blogindlæg, og de har hjulpet mig meget hen af vejen, så tak for det!

Hvad mener du med at jeg ikke har fradrag for den polske moms?

Hvordan betaler jeg denne polske moms? Er det igennem dem der producere mit tøj, eller skal jeg selv ind og gøre noget?

Jeg behøver ikke at registrere mit salg nogle steder FØR jeg ved, at jeg vil omsætte for over 50.000 kr på 12 måneder. Er dette korrekt? 

MVH Cecilia Rasmussen

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 00:26

Den polske moms smider din leverandør automatisk på din faktura.

Du skal registreres når du kan forudse en omsætning (ikke indtjening) på 50.000 pr løbende 12 måneder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29

Cecilia Rasmussen:
Hvad mener du med at jeg ikke har fradrag for den polske moms?
som ikke momsregistret har du ikke momsfradrag i sagens natur, men den polske moms er en udgift som du - helt som varen har fradrag for (jo bare så som udgiftsfradrag og ikke 100% som med momsfradrag) og du betaler den ved at sælger har polsk eller anden EU baseret moms på fakturaen til dig, det har han ikke hvis du er momsregistreret

Og nej du behøver ikke registrering før du kan FORVENTE at sælge for over 50.000 på 12 mdr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 06:19

Tak for det hurtige svar! Ja jeg satser stort, da min kollektion er en mangelvare generelt, og efter at have opsøgt min målgruppe, er jeg ikke i tvivl om at jeg vil gå videre med produktionen :)

Når jeg så bliver registreret, skal jeg så IKKE betale moms hos min leverandør? Vil du forklare det lidt nærmere?

Hvad vil det sige at fratrække driftudgifter? Er det hvor jeg kan trække 25% af hele mit køb af tøj på et år? https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789599

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 08:04
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 08:18

Hej Cecilia,

Det betyder at hos din polske leverandør skal du kun betale indkøbsprisen.

Et eksempel er set fra danske øjne: produktet koster 100kr tillagt dansk moms = 125 ... Du skal så betale 100kr

Og ja, så skal du så betale salgsmoms, men den er "fiktiv" da du har varens pris+udgifter+avancen= dansk pris+moms

Driftsudgifter kan være køb/leje af webshop, kontorartikler, markedsføring etc...

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 09:31

Okay, nu har jeg forstået det! Mange tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)