Jeg håber på at kunne få nogle gode råd her for, hvad jeg skal gøre, for at promovere min forretning. Fra hjemmesiden www.billig-lejekontrakt.dk udarbejder jeg lejekontrakter både til bolig og erhverv. Jeg har 8 års erfaring fra advokatbranchen i udarbejdelse af lejekontrakter, ligesom jeg i alle årene har arbejdet med meget andet der relaterer sig til lejeret. Jeg synes selv, at jeg har fundet en god niche, idet jeg kan tilbyde færdige lejekontrakter væsentligt billigere, end hvad man kan få dem lavet til hos advokatfirmaer (ofte ca. halv pris). Jeg har desuden udviklet et spørgeskema, som på pædagogisk vis fører udlejer igennem alle de spørgsmål, som nødvendigvis skal besvares for at kunne lave en fejlfri lejekontrakt. Jeg tilbyder to løsninger til boligudlejere. En basis løsning hvor de udfylder spørgeskemaet, og en premium løsning hvor jeg ringer dem op og stiller de samme spørgsmål , men hvor der selvfølgelig samtidig er mulighed for at få diverse spørgsmål belyst. For erhvervslejekontrakter vil jeg altid tage snakken med folk personligt. På baggrund af besvarelserne udarbejder jeg herefter en lejekontrakt fra bunden for det konkrete lejemål. Mit problem er nu, at forretningen på ingen måde er overrendt med kunder. Jeg har Adwords kørende, men konverteringsraten er meget lav. Jeg vil blive super lykkelig, hvis I vil give mig nogle gode råd om, hvad jeg evt. gør forkert, og hvad jeg kan forbedre. Får jeg først denne forretning op at køre, kan den danne grobund for at starte som selvstændig på fuld tid. |
Kunderne kommer ikke af sig selv, uanset adwords og SEo osv osv. Du har nok ramt en niche hvor den slags bare slet ikke spiller ind (ligesom jeg selv).
Det lyder som om du skal ud og fange kunder. Var jeg dig ville jeg gå efter mindre udlejere med et par lejemål, få kontakt til dem og få nogle ordrer den vej.
I forhold til private udlejere er jeg ikke sikker på at der er et marked, der findes jo den her helt standard lejekontrakt man kan downloade og den bruger rigtig mange (sådan en har jeg og konen også på vores lejede hus).