Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejekontrakter til lavpris – Men ingen kunder!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber på at kunne få nogle gode råd her for, hvad jeg skal gøre, for at promovere min forretning.

Fra hjemmesiden www.billig-lejekontrakt.dk udarbejder jeg lejekontrakter både til bolig og erhverv. Jeg har 8 års erfaring fra advokatbranchen i udarbejdelse af lejekontrakter, ligesom jeg i alle årene har arbejdet med meget andet der relaterer sig til lejeret.

Jeg synes selv, at jeg har fundet en god niche, idet jeg kan tilbyde færdige lejekontrakter væsentligt billigere, end hvad man kan få dem lavet til hos advokatfirmaer (ofte ca. halv pris). Jeg har desuden udviklet et spørgeskema, som på pædagogisk vis fører udlejer igennem alle de spørgsmål, som nødvendigvis skal besvares for at kunne lave en fejlfri lejekontrakt.

Jeg tilbyder to løsninger til boligudlejere. En basis løsning hvor de udfylder spørgeskemaet, og en premium løsning hvor jeg ringer dem op og stiller de samme spørgsmål , men hvor der selvfølgelig samtidig er mulighed for at få diverse spørgsmål belyst. For erhvervslejekontrakter vil jeg altid tage snakken med folk personligt. På baggrund af besvarelserne udarbejder jeg herefter en lejekontrakt fra bunden for det konkrete lejemål.

Mit problem er nu, at forretningen på ingen måde er overrendt med kunder. Jeg har Adwords kørende, men konverteringsraten er meget lav. Jeg vil blive super lykkelig, hvis I vil give mig nogle gode råd om, hvad jeg evt. gør forkert, og hvad jeg kan forbedre. Får jeg først denne forretning op at køre, kan den danne grobund for at starte som selvstændig på fuld tid.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 19:19

Kunderne kommer ikke af sig selv, uanset adwords og SEo osv osv. Du har nok ramt en niche hvor den slags bare slet ikke spiller ind (ligesom jeg selv). 

Det lyder som om du skal ud og fange kunder. Var jeg dig ville jeg gå efter mindre udlejere med et par lejemål, få kontakt til dem og få nogle ordrer den vej. 

I forhold til private udlejere er jeg ikke sikker på at der er et marked, der findes jo den her helt standard lejekontrakt man kan downloade og den bruger rigtig mange (sådan en har jeg og konen også på vores lejede hus). 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00

Fint koncept, der sagtens kan blive en succes!

Hjemmesiden holder dog slet ikke. Den ser ud som om det er noget jeg kunne ha' lavet (og jeg er ikke ret god til hejmmesider :-))  -Du behøver naturligvis ikke at have lækre detaljer over det hele.. men et par billeder hist og her, vil gøre underværker. -Derudover bør du måske overveje at gøre lidt mere ud af at skabe troværdighed.

Lav en god "om os" side, hvor du har et billede af dig selv, samt lidt om din baggrund for at lave disse kontrakter.

Hvis du vil igang med SEO, kan du jo starte med at lave landing-pages til nogle af de oftest stillede spørgsmål. -formuleret som spørgsmål  -sikkert noget i retning af "hvor meget kan jeg tage i husleje" eller noget i den stil.  Lav en side der KUN svarer på dette spørgsmål fx.

Har du nogle konkurenter, eller er dit koncept helt nyt?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:10

Tak for jeres svar :-). Jeg vil straks kaste mig over, at følge op på jeres forslag.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 08:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren

Erhvervslejeaftaler tror jeg er et svært marked at komme ind på. De erhvervsudlejere jeg kender har selv ualmindelig godt styr på reglerne. Selvfølgelig findes der også mindre erhvervsudlejere, men hvor du finder dem ved jeg ikke.

Mht til private udlejere og fremlejere der har et enkelt lejemål eller to skal du ud og finde kunderne der hvor de er. Jeg ville prøve om jeg kunne få en aftale med nogle af boligportalerne, lidt a la de "finansieringsmuligheder" der er ved hver annonce på den blå avis. Ved selvdagt ikke om det kan lade sig gøre og hvad det skulle koste.

BR

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:51

Hej Søren.

Jeg har ikke brugt advokat nogle af de gange hvor jeg har lejet.. Ved både bolig og erhvervslejemål har det været standardkontrakter som udlejeren er kommet med.

Tror du skal have fat i de mindre udlejere af erhvervslejemål. Jeg ville personligt foretrække at betale det dobbelte for en advokat, hvis jeg skulle leje f.eks. en stor kontorbygning.

Efter min mening er din hjemmeside for hjemmelavet og uprofessionel.. Jeg ville i hvert fald ikke købe et produkt der inde.
Ville personligt hyre et firma til at lave en hjemmeside, når den betyder så meget for et foretagende som dit.

Og til sidst vil jeg råde dig til at gøre mere ud af din markedsføring.. Hvad er konsekvenserne af at min lejekontrakt ikke er i orden? Hvorfor skal jeg lige vælge at bruge dig i stedet for at betale et relativt lille beløb ekstra for en advokat? Tror det er en god idé, at besvare spørgsmål som dem de steder hvor du reklamerer. Der skal skrækeksempler til, før jeg vil overveje at betale for at få udarbejdet en kontrakt til en lejlighed i hvert fald. 

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06

God ide med skrækeksemplerne.

Du kan jo også lave den klassiske med 'Glarmesterens søn der kaster med sten'.

Start med at hjælpe lejere med at finde huller i eksisterende lejekontrakter og træk udlejer i retten. -hvis dette er en mulighed.

En bedre mulighed er måske at tilbyde udlejere en GRATIS gennemgang af deres lejekontrakter. Du kan så påpege de mangler/fejl du finder, samt forklare hvad dette betyder for udlejer. Til sidst kan du naturligvis komme med et godt tilbud på en ny og forbedret kontrakt.

Det var da et tilbud jeg ville overveje at benytte mig af, hvis jeg havde udlejet mit hus.

Som du måske kan udlede af min tekst, har jeg ikke meget forstand på det... men masser af ideer :-)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:15

Det kunne være en idé, at lave et partnerprogram, f.eks. hos Partner-ads, hvor du giver kommission for hver solgte lejekontrakt, konsulentydelse etc., og kontakte de mange boligsider der findes på nettet, og få dine lejekontrakter foran de mange der udlejer en lejebolig.

Der er mange af disse private udlejere der ikke har styr på lejekontrakter og reglerne for udlejning som kan være gode potentielle kunder for dine services.

Du kan også overveje, at lave en brevkasse for udlejere á la Familieadvokatens - bare med fokus på lejeret fra udlejeres perspektiv. Det er en god måde at få optimeret din hjemmeside til at blive fundet på de rigtige ord af din målgruppe.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:56

Prøv at sætte dig i kundernes sted;

Når jeg læser teksterne på din hjemmeside virker det på mig mere som de argumenter du havde da du overbeviste dig selv om at du skulle lave dit firma. Men det er jo kunderne du skal tale til.

Lad mig derfor inspirere dig med følgende, - og så kan du tage det du kan bruge :-)

Hvis du er den ubekymrede type der tænker at en standardkontrakt må være godt nok, så downloades en gratis version. I gamle dage kunne man sågar købe en billigt hos boghandleren.

Hører man til den bekymrede type, der har 100vis af "hvad nu hvis?" spørgsmål, så kommer man ikke til at sove roligt før en advokat har lavet en kontrakt. For så er man jo på den sikre side.

Der er HER du kommer ind. Du skal på den ene side have ham med standardkontrakten ind i folden med ("hvad nu hvis?") kunderne. Det er her pengene er. Der har lige været en artikel om udlejning af ejerlejligheder hvor lejekontrakterne ikke var i orden, og som derfor har kostet ejerne dyrt. Du bruger selv Wordpress, og intet er derfor enklere end at skrive et blogindlæg om netop dette, og så sørge for at taglines og andet SEO ligger så tæt op ad avisartiklen, uden at det bliver en kopiering.

Vedr. SEO så skal de fornemme sider tale til kunderne, ikke til Google. Så lad være med at sætte for mange billig leje......dk ind i teksten. Det kan du gøre på landingpages. Ordet billig er discount, og dine priser er måske billigere end en advokat men din ydelse findes også gratis andre steder. Så ingen grund til at sætte dit produkt i discountfælden, når det i virkeligheden er value for money. Det er dit billig-domænenavn der skal få den potentielle kunde ind på siden, - men når de først er på siden er det bal overstået- så skal der sælges!

Med dine landingpages og blogindlæg har du nu kun én kundetype, nemlig "hvad nu hvis?" Der skal du selvfølgelig køre på dine salgsargumenter på en måde at du åbner øjnene for faldgruberne, så du både får solgt produktet til dem der ellers ville downloade gratis og beroliget de skeptikere der ellers ville vælge en advokat. Det gør du ved at vise, at du er et troværdigt menneske. Få taget nogle billeder af dig selv siddene ved skrivebordet, som naturligvis er pænt og ryddet. Du har jo styr på tingene, ikke sandt?

Og så er det ellers bare at bruge fantasien. Skriv pressemeddelser nu hvor historierne om de studerende der bliver snydt i boligjagten, - og gerne med nogle gratis råd. Aviser elsker at videregive gratis råd, - det giver deres avis værdi for læserne.

Husk på, - selvom du giver gratis råd - så koster det ikke noget. For hvis først nogen besøger din hjemmeside, så går de jo ikke derfra uden at have købt noget. Det sørger du jo for, - ikke sandt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)