Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opsætning af Prestashop Multistore

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har opbygget en webshop, som er stort set klar til udgivelse. Jeg har desuden et andet domæne, som jeg vil benytte til at sælge nogle af de samme produkter fra (men ikke dem alle). Jeg vil derfor benytte mig af Prestashops Multistore funktion, men efter flere dages forgæves arbejde og søgen på nettet, er det ikke lykkedes for mig, at få det til at virke.

Som jeg har forstået det, behøver man kun installere Prestashop på sit hoveddomæne, og så ved hjælp af en A-record videresende det andet domæne til hoveddomænet, og så skulle Prestashop selv sørge for, at webshop nr. 2 bliver vist, når du besøger domæne nr. 2. Men det virker bare ikke!

Er der nogen, der har erfaring med opsætning af Multistore, og som kan hjælpe mig på rette vej? Jeg har Prestashop installeret hos Gigahost, mens domænerne ligger hos Loopia.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Vasegaard Andreasen:

Hej,

Jeg har opbygget en webshop, som er stort set klar til udgivelse. Jeg har desuden et andet domæne, som jeg vil benytte til at sælge nogle af de samme produkter fra (men ikke dem alle). Jeg vil derfor benytte mig af Prestashops Multistore funktion, men efter flere dages forgæves arbejde og søgen på nettet, er det ikke lykkedes for mig, at få det til at virke.

Som jeg har forstået det, behøver man kun installere Prestashop på sit hoveddomæne, og så ved hjælp af en A-record videresende det andet domæne til hoveddomænet, og så skulle Prestashop selv sørge for, at webshop nr. 2 bliver vist, når du besøger domæne nr. 2. Men det virker bare ikke!

Er der nogen, der har erfaring med opsætning af Multistore, og som kan hjælpe mig på rette vej? Jeg har Prestashop installeret hos Gigahost, mens domænerne ligger hos Loopia.

Hej Søren,


Det er ikke nok med at pege den hen på dit webhotel, du skal også konfigurere domænet i din Prestashop.

Jeg arbejder til dagligt med Prestashop og har opsat Multistore en del gange.
Du er velkommen til at sende mig e-mail: bj@technical.dk - så hjælper jeg dig med opsætningen. 
 

Med venlig hilsen
Bastian - Technical.dk 

Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg er nysgerrig efter om du har fået dine web-shops til at virke med prestashop multishop modulet ?

Og ved du evt om man kan have forskellige priser på samme vare i hver sin shop ?

Jeg har domænerne sweetmango.dk og sweetmango.se og skal til at oprette webshops med henblik på salg i henholdsvis DK og SE.

Hilsen Juanita

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juanita,

Ja, jeg har fået det til at virke, og det fungerer rigtig godt. Jeg kører f.eks. www.tassen-shop.dk, www.gave-kurv.dk og www.brude-tilbehoer.dk via samme multistore.

Du kan have forskellige priser og også forskellig tekst på varerne fra butik til butik, og vælger hvilke varer skal sælges i hvilken butik, mens de stadig trækker på det samme lager.

Det tog mig dog noget tid at få sat rigtigt op (jeg bruger Gigahost), da du har et hoveddomæne, hvor shoppen er installeret, og så skal de andre domæner pege hen på hoveddomænet. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)