Hej Paganic,
Tak for dit engagerede svar på min guide. 
Jeg kan godt se det rigtige i nogle af de pointer du fremhæver, omend jeg ikke er helt enig i dem alle. Jeg vil prøve at kommentere nedenfor.
Men med det værende sagt, så anbefaler du at kopiere blot en enkelt anden investor, hvilket vil betyde at HVIS det går galt for ham, så mister du hele butikken...
Så vidt jeg har forstået, kan man maks. lægge 20% af sin samlede portfolio i én investor. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Han har haft stor succes længe, og hvis han gør sit arbejde rigtigt godt i længere tid kan han tjene store penge bare ved at have folk der følger/kopierer ham, dette var tilfældet med Sleiman (eller hvad han nu hed), pludselig lavede han hovedkuls investeringer og hans følgere mistede mange penge, hvorimod han stadig modtog indtægter fra det antal følgere han havde.
Jeg kan ikke se hvilken interesse en investor har i at begynde at lave dårlige investeringer. Folk vil jo netop stoppe med at følge/kopiere investoren hvis han laver noget møg, og derved vil hans indtjening også forsvinde.
Og hvor tit sker det egentlig at en succesfuld investor som ved hvad han gør, begynder at ændre så drastisk strategi som AnasSleiman gjorde?
Jeg vil klart anbefale at man vælger at oprette en test konto og køre denne i en periode på MINDST 3-6 måneder, kopier flere forskellige investorer, og find en håndfuld som du tror på,..
Enig med dit råd, men det er jo netop det arbejde med at finde de gode investorer jeg har gjort for dem som læser guiden. Har rigtig nok kun anbefalet én investor indtil videre, men flere vil blive tilføjet guiden efterhånden som jeg får dem testet af over en længere periode.
Slutteligt er det værd at bemærke at de viste statistikker ikke er retvisende og i din guide, grafikken er pæn, men problemet er at de beregnes ud fra den modificerede Dietz formel, som altså indeholder information om både indskud og udtag fra kontoen, og man har som almindelig følger ingen chance for at gennemskue om en støt stigende kurve blot er et tegn på at personen sætter penge ind hver gang en handel går skævt.
Enig, og derfor er den eneste måde til at finde ud af om de genererer profit på både kortere og længere sigt, ved at kopiere dem. Igen, det er det jeg gør og tester af, hvorefter jeg giver mine anbefalinger i e-guiden til den/de investor/er som har givet mig profit over en længere periode. Man kan altså skippe lærepengene og gå direkte til de investorer som performer stabilt.
Dog er jeg ikke helt enig i at du ikke kan få et rimeligt retvisende billede af investoren og hvordan han klarer sig. Hvis du kigger på "realized equity" grafen, så synes jeg den giver et temmelig retvisende billede. Det passer ihvertfald til punkt og prikke med de mere end 15 investorer som jeg har prøvet at kopiere indtil videre, over de sidste 1½ år.
Valutahandel er spændende, men man risikerer at miste alt hvad man investerer, så vær på vagt, og invester aldrig penge som du har råd til at miste ;)
Enig, lige præcis det jeg skriver i guiden. Som jeg også tidligere har skrevet, så kommer alt investering med en tilhørende risiko, så investér som sagt ikke mere end du har råd til at miste.