Jeg er på udkig efter en leverandør eller forhandler indenfor det erotiske univers. Findes der samarbejdsformer, hvor jeg blot foretager "salget" på mit website, og produktet - samt den efterfølgende kundehåndtering herefter varetages af en samarbejdspartner?
Hvis ja er jeg interesseret i URL'er samt kontakt info.
Ønskesetuppet er som følgende:
- Jeg leverer trafik - samt salg via en shopløsning
- Partneren leverer produktet samt står for evt. reklamation osv.
Jeg har ingen kendskab til erotikbranchen i DK udover at konkurrencen er intens - derfor er jeg også interesseret i at høre om andre former for samarbejdsmuligheder, såfremt der er nogen der har input?
Jeg har ingen kendskab til erotikbranchen i DK udover at konkurrencen er intens - derfor er jeg også interesseret i at høre om andre former for samarbejdsmuligheder, såfremt der er nogen der har input?
Hvorfor så gå ind i den? Find dog en niche hvor du har mulighed for succes.
Med det ønskede setup ville jeg da mene at det var langt bedre for dig at sælge annoncer for andre shops på et websted, når du ikke vil have noget med salgsprocessen at gøre.
Det blir nok osse svært at overbevise kunden om at hun skal handle ved dig, når hele supporten foregår ved et andet firma - så hellere lægge hele salget hos dem - så sparer hun vel osse din avance
Jeg er SEO ekspert, så hård konkurrence afskrækker mig ikke.
Det er nok osse en indstilling der er nødvendig i lige den niche...
Men hvorfor lige en shop, når du ikke er så interesseret i selve kundebetjeningen? Hvis det er for pengenes skyld er der vel andre ting der kan være mere givtige...
Der er andre der har spurgt om det samme her på Amino. Og de fik navne på de relevante firmaer, men de virkede også mere seriøse, end du gør.
Lyt til Per Allerup, det er rigtigt, hvad han siger.
Der er i forvejen 300+ sexbutikker på nettet i Danmark, som deler et meget lille marked. Så der bliver en meget lille klatskilling til hver. Det er ikke nok at være SEO-ekspert for at kunne gøre sig på det marked.
Man skal f.eks. også vide en masse om produkterne og kunne lave en netbutik, der er anderledes end alle de andre.
Fordi jeg pt. besidder en konsulentrolle indenfor SEO branchen. Det gør at jeg ikke har tid til at håndtere kundesager - ej heller har jeg lyst til at have ansatte på nuværende tidspunkt.
Min situation bliver dog formentlig forandret om et års tid eller 2 - her vil jeg starte op som selvstændig, og så er det oplagt at arbejde i en branche hvor jeg selv kan overtage kundehåndteringen, hvis det er det jeg har interesse i.
Mht. min seriøsitet har jeg tidligere arbejdet som affiliate indenfor den internationale gambling branche - dvs. yderst konkurrenceprægede søgetermer. Jeg aner ikke et hat om produkterne, men hvis konverteringsraten er af h. til med egne optimerede tekster må jeg jo hyre nogle tekstforfattere - ligeledes gør sig gældende med designet. Jeg tvivler ikke på at man vil kunne lave en fin forretning ved at ligge godt i søgemaskinerne i DK.