Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NDA eller ikke NDA

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 Har 2 forskellige koncepter, som rent faktisk begge kan være temmelige store i indtjening, set med danske virksomheds øjne og derfor  passer jeg på disse.

Det ene projekt har jeg forsøgt afsat hos den mere alm. selvstændige som partner og her har jeg ikke haft problemer med at oplyse om fakta. -  men pote har det ikke givet, da disse ikke har forstået kernen eller set det for stort.

At jeg har vovet at give oplysninger til disse omkring projektet, er at jeg på forhånd ved at ingen af dem vil kunne tage konceptet .

Er kommet til den konklusion at jeg må henvende mig til et af Danmarks største medier, som partner - som helt sikkert vil have 100 % styr og forståelse til konceptet.

Økonomisk set bærer konceptet også  på et HURTIGT  2 cifret million omsætning, som vil have interesse for dette medie eller evt. andre medier.

Jeg skriver HURTIGT med stort, fordi dette tænkte medie eller andre medier,  har alt på plads i deres organisation til at føre konceptet ud i livet, med et minimum af  ekstra omkostninger

Jeg kan ikke komme videre selv / alene  -  så tavsheden må brydes - 

Derfor spørger jeg i dette forum, om hvordan der ses på et NDA "krav " blandt virksomheds ledere ?

Mit andet koncept kunne også starte nedefra, med nogle statsautoriserede revisorer og så bygge op.

Men Amino / Dinero ligger lige til højrebenet i forhold til konceptet til trods for ca. 10 % konkurrence -  men 90 % andet, som er en uberørt målgruppe,

Som jeg ser det så tjener Dinero først efter en omsætning på 1 million - men mit koncept betales der gladeligt hvergang dette benyttes og nok 90 % af det allerede udviklede kan genbruges.

Den fare jeg ser, er at Dinerio, som nok har brugt udviklingsmillioner, kan se sit snit til at få dem meget hurtigt hjem, hvis jeg afslører for meget.

Mit dilemma er jo klart at Martin fremstår troværdig og meget ærligt  og skal  naturligvis det...  men er det nok til undlade en NDA i forhold til Martin   ?

Hilsen fra Henrik 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik AP:

 Har 2 forskellige koncepter, som rent faktisk begge kan være temmelige store i indtjening, set med danske virksomheds øjne og derfor  passer jeg på disse.

Det ene projekt har jeg forsøgt afsat hos den mere alm. selvstændige som partner og her har jeg ikke haft problemer med at oplyse om fakta. -  men pote har det ikke givet, da disse ikke har forstået kernen eller set det for stort.

At jeg har vovet at give oplysninger til disse omkring projektet, er at jeg på forhånd ved at ingen af dem vil kunne tage konceptet .

Er kommet til den konklusion at jeg må henvende mig til et af Danmarks største medier, som partner - som helt sikkert vil have 100 % styr og forståelse til konceptet.

Økonomisk set bærer konceptet også  på et HURTIGT  2 cifret million omsætning, som vil have interesse for dette medie eller evt. andre medier.

Jeg skriver HURTIGT med stort, fordi dette tænkte medie eller andre medier,  har alt på plads i deres organisation til at føre konceptet ud i livet, med et minimum af  ekstra omkostninger - 

Jeg kan ikke komme videre selv / alene  -  så tavsheden må brydes - 

Derfor spørger jeg i dette forum, om hvordan der ses på et NDA "krav " blandt virksomheds ledere ?

Mit andet koncept kunne også starte nedefra, med nogle statsautoriserede revisorer og så bygge op.

Men Amino / Dinero ligger lige til højrebenet i forhold til konceptet til trods for ca. 10 % konkurrence -  men 90 % andet, som er en uberørt målgruppe,

Som jeg ser det så tjener Dinero først efter en omsætning på 1 million - men mit koncept betales der gladeligt hvergang dette benyttes og nok 90 % af det allerede udviklede kan genbruges.

Den fare jeg ser, er at Dinerio, som nok har brugt udviklingsmillioner, kan se sit snit til at få dem meget hurtigt hjem, hvis jeg afslører for meget.

Mit dilemma er jo klart at Martin fremstår troværdig og meget ærligt  og skal  naturligvis det...  men er det nok til undlade en NDA i forhold til Martin   ?

Hilsen fra Henrik 

Hej Henrik.

Du får slet ikke lov til at fortælle dit koncept til Martin hvis det ligger op af Dinero.

Han ønsker ikke der kommer en diskution hvis vi allerede har haft tankerne som du går med :)

Sådan kunne jeg forstille mig de andre ledere har det.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus og tak

Det var nok det svar jeg havde frygtet, nemlig at at det kunne føles eller være en blokering, til noget evt. fremtidigt tænk - når der ønskes NDA og dette er forståeligt nok, når man har noget som er i vækst. og dog !!!

Vedr, Dinero og mit tænkte koncept, så er det meget forskelligt fra hinanden og handler slet ikke om det samme. men det betyder jo ikke at muligheden for overlap af målgruppe kan findes, som jeg ser som højst 10 % og dette er dinero kunder som der først tjenes penge på om 4-10 år eller måske aldrig.

Nu er jeg ikke programmør, så med at skrive at 90 % af Dinero kan genbruges til mit tænkte koncept er nok en overdrivelse -  men 70 & er nok mere rammende, hvor andet kan forandres og resten nyt.   og så er det det kun fakturerings delen jeg finder delvis anvendelig til mit tænkte koncept.

Klart at jeg ikke ved hvilke projekter Dinero har i støbeskeen - men hvis der var en tanke som ligner min, så ville det være helt naturligt at begynde med mit koncept  først p.g.a.

1. Denne vil rekrutterer langt flere nye iværksættere til selve Amino

2. Amino vil kunne bibeholde iværksættere, som er på vej mod en lukning   og den luknings truede,  kan rede resterne af sin kunder, uden at tabe alt. -  og dette sker ved at være bruger og betaler af konceptet ved brug.

3.Konceptets omsætning vil ligge fra kr. kr. 60 til et par tusinde pr. bruger pr. måned  -  og brugeren er glad uanset beløbstørrelsen, som jeg antyder.

4. Til trods for betaling, vil brugeren opleve en general besparelse på det administrative + mere tid og ingen bekymringer omkring skat og regler -  dette tager konceptet sig af. 

5. Dette betyder at flere tør gå igang,,, da konceptet tager sig af dem ca, 99 % - jeg kunne kalde det butler busines 

6. 5.000 - 7.000  og måske endda 10.000 vil være et stabilt  bruger niveau  -  nye kommer til og andre forlader. Dem der forlader ville naturligt  gå til Dinero efterfølgende, grundet at disse nu tjener gode penge samt har lært  -  hvilket betyder at selve Dinero, kommer at få en indtægt hurtigere fra disse grupper samt har tjent på disse undervejs inden Dinero

7. Dem som Dinero aldrig vil tjene penge på, bliver i mit koncept system, som der kommer indtægt fra,

O.s.v.

Har set Martins Videoer, hvor han nævner at der skal postes måske en ½ million ekstra kr. , til Dinero projektet  -  så hvis Maritn havde mine koncept tanker, som ville give stabile bruger indtægter fra dag et.... så ville han gå efter det først, frem for at investerer langsigtet 

Så derfor tror jeg ikke at der ligger tanker i Dinero regi - som mather mine,,, 

Klart at mit tanke koncept, kan stå alene og har  overhovedet ikke brug for Dinero - men mit koncept kan til gengæld fodre Dinero på sigt samt Amino dirrekte-  så derfor fik jeg en forbindelses tanke og da mit koncept kan bruge en stor del af det programmede omkring Dinero -  så jeg så det som en naturlig fordel  til begge koncepter, hvor mit koncept så har bruger indtjening fra dag et.

Men som du nævner er Martin ikke helt så åben og fri til deals , hvilket jeg har fået indryk af via Martins Videoer med fokus på sig selv og det andre skal gøre..

Jeg beklager min fejlagtige opfattelse,

Fra Henrik 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik har du 1-200.000kr til en retsag som konsekvens af brud på din NDA? Nej vel? Så drop den!

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel jeg læser hvad du skriver  samt forstår og klart er det skræmmende 

Men NDA - må give den umoralske en mindre frihed til bare at gøre 

Hvis all in er totalt gratis og uden mulig konsekvens, så er det lettere at gøre - men er der en risiko vil det begrænse.

Ellers er NDA født til at være udueligt... 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Korrekt NDA'er er i det store og hele ubrugelige.

Mht. moral så fraskriver du dig enhver ret til det når du tropper op med en NDA, og inviterer istedet straks modparten (hvilket du gør ham til idet du som agressor tropper op med et juridisk dokument) til at finde huller i dit dokument.

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativet til NDA er vel ikke tavshed eller manglende forsøg 

Alternativet til NDA, er vel heller ikke at bare oplyse om alt... og håbe...

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ingen ved deres fulde fem vil underskrive en NDA - se gode grund hvorfor her:

http://mixergy.com/why-i-wont-sign-your-nda/

(ja ja der er nok undtagelser som når IBM snakker med Fujitsu om et kommende produkt osv. osv....men her snakker vi iværksættere og startups).

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Korrekt NDA'er er i det store og hele ubrugelige.

Sikke noget sludder. 

Ja det er korrekt at i din verden og denne "Amino verden" i forbindelse med start ups, iværksætteri og "nye" koncepter er det ikke en mulighed at få en potentiel konkurrent til at skrive under, da det er en stor begrænsning for dem, som de andre også beskriver herinde. Men i andre brancher har NDA'er høj værdi, her taler man ikke med hinanden uden NDA'er eller bruger ikke leverandører uden NDA'er. Det er selvfølgelig hvis der er tale om patenter og licensaftaler osv.

Hvis du vil have en underskrift, kan du alternativt komme med en "mild" form for NDA, hvor du beskriver i et bilag i overskrifter specifikt hvad det er der ikke må videregives så må alt andet end det videregives. Det kunne fx være dine leverandører, potentielle kunder, et helt konkret koncept (i overskrifter) og så lade den pågældende leder vurderer om det er noget han gider skrive under på. Det er det sikkert ikke, men en standard NDA, kommer du sjældent igennem med som start up.

Mvh
Anders  

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)