Jeg har en mellemregning på omkring 10.000 kr, som er udgifter jeg har dækket med penge taget fra min privatøkonomi.
Er det korrekt forstået, at jeg så ikke skal betale skat af de første 10.000 kr, når jeg skal beregne hvad jeg skal betale i skat ? Forudsat at jeg selvfølgelig ikke trækker penge ud af firmaet, til min privatøkonomi.
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Hvis du har betalt 10.000 kr udgifter af privatøkonomien, så skal de være bogført i drift som en udgift til den konto de nu en gang tilhører (ex varekøb eller kontorudstyr - småaktiver osv) og modregning, - når du ikke har hævet i bank men betalt selv - er så - mellemregning om du vil
Dermed har du jo taget udgiften ind i regnskabet på driftsiden og det som står i mellemregning - privat indskud eller hvad den kan hedde, har intet med din skat at gøre, hverken hvis der er et plus eller mimus
Da du ofte spørger om den type herinde, tror jeg du med fordel kan gi lidt penge (behøver ikke være dyrt) for at få gået dit regnskab igennem af en bogholderi person - send posteringsjournalen og ud fra vil de fleste hurtigt kunne se om alt ser ok ud
Jeg misforstår dig nok nu, men i et andet indlæghttp://www.amino.dk/forums/t/213448.aspx anbefaler du, at private indskud skal bogføres under mellemregning, og nu virker det som om du siger det er forkert ?
Jeg har bogført mine private indskud på ialt 10.000 kr under mellemregning - er det rigtigt eller forkert ?
Det vil jeg gerne have styr på, inden jeg koncentrere mig om resten af dit svar.
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
ja du læser forkert- jeg skriver jo netop i svaret over her at
citat John:
Hvis du har betalt 10.000 kr udgifter af privatøkonomien, så skal de være bogført i drift som en udgift til den konto de nu en gang tilhører (ex varekøb eller kontorudstyr - småaktiver osv) og modkonto, - når du ikke har hævet i bank men betalt selv - er så - mellemregning Citat slut
så ja det skal føres over mellemregning - men da du gjorde det har du jo bogført beløbet som udgift (f.eks varekøb i debet og mellemrening i kredit) og dermed har du jo reduceret dit resultat med beløbet og der er så ikke mere du skal reducere skatten med
Du kommer dermed til at ha fradrag for de udgifter du har betalt privat - det er helt korrekt du har bogført private indskud under mellemregning - men mellemregning giver så ikke yderligere fradrag
Det er bare fordi du i din første linie skriver, at jeg har bogført forkert. Så derfor gik jeg udfra, at jeg havde bogført forkert.
Men som jeg forstår dit svar, skal kan jeg ikke bruge min mellemregning til at trække noget fra med, da de i Dinero allerede burde være trukket fra, og derfor ikke skal trækkes fra igen. Håber det er korrekt forstået.