Sidder her en tidlig morgen og arbejder lidt samt læse et par gamle nyheder Jeg er faldt over et par Artikler over Mads Dine som kalder sig selv "direktør" - som det så flot hedder kan ikke lade vær med at tænke på har drenge lidt penge i punge eller er det hele et stor pluf det er jo ikke så længe siden at han er blevet dømt til 5 års fængsel for at have snydt og bedraget for flere millioner og bagefter praler han med at han have 200.000 kr i måneden. jeg er ikke helt sikker på at har nogle penge men det kan jo være jeg tager fejl - han er ihvertfald fraflyttet sin fine lejlighed på Frederiksberg (riddersalen) til 23000 i måneden hvad mener i kære Amino er ? |
Han kan sagtens have tjent godt, men jeg har også lært noget de sidste par år.
Ifm. at jeg sagde mit job op, og startede som iværksætter, flyttede jeg fra et af de mest trendy gader i Silicon Valley. Jeg betalte også på den dyre side af 20K i husleje i måneden, og den dyreste lejlighed i vores kompleks kostede 90K i måneden. Garagen var fyldt med biler som Ferrari, Aston Martin, Maserati, Porsche og lign. og vi havde selv 4 biler på et tidspunkt, selvom vi kun var fruen og jeg. Nogle af vore naboer var endda NFL og NHL stjerner.
MEN, når jeg snakkede med naboer, virkede det ofte som om, at mange levede på grænsen af hvad de havde råd til. De ville bo et eksklusivt sted, og det var vigtigt for dem at kunne sige at de boede på Santana Row, men de kunne knapt betale regningerne. Signalværdien af at bo der, og måske køre en Porsche 911, var bare vigtigere end økonomisk stabilitet og tryghed.
Så jeg bliver ikke så let imponeret over folk der smider om sig med penge og har dyre vaner længere. Jeg ved at en del af dem lever på grænsen af hvad de har råd til. Og personligt er det ikke noget jeg har lyst til. Jeg havde også naboer, som tydeligvis havde penge, og de havde typisk mindre behov for at flashe dem.
For at besvare dit spørgsmål, så tror jeg at han har tjent penge, men tror også at han har brugt dem.
Mvh Carsten