Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der penge i pungen ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder her en tidlig morgen og  arbejder lidt samt læse et par gamle nyheder Jeg er faldt over et par Artikler over Mads Dine som kalder sig selv "direktør" - som det så flot hedder  kan ikke lade vær med at tænke på har drenge lidt penge i punge eller er det hele  et stor pluf  det er jo ikke så længe siden at han er blevet dømt til  5 års fængsel for at have snydt og bedraget  for flere millioner og bagefter praler han med at han have 200.000 kr i måneden.    jeg er ikke helt sikker på at har nogle penge men det kan jo være jeg tager fejl  - han er  ihvertfald fraflyttet sin fine lejlighed på Frederiksberg (riddersalen) til 23000 i måneden  hvad mener i kære Amino er ? 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:25

Han kan sagtens have tjent godt, men jeg har også lært noget de sidste par år.

Ifm. at jeg sagde mit job op, og startede som iværksætter, flyttede jeg fra et af de mest trendy gader i Silicon Valley. Jeg betalte også på den dyre side af 20K i husleje i måneden, og den dyreste lejlighed i vores kompleks kostede 90K i måneden. Garagen var fyldt med biler som Ferrari, Aston Martin, Maserati, Porsche og lign. og vi havde selv 4 biler på et tidspunkt, selvom vi kun var fruen og jeg. Nogle af vore naboer var endda NFL og NHL stjerner.

MEN, når jeg snakkede med naboer, virkede det ofte som om, at mange levede på grænsen af hvad de havde råd til. De ville bo et eksklusivt sted, og det var vigtigt for dem at kunne sige at de boede på Santana Row, men de kunne knapt betale regningerne. Signalværdien af at bo der, og måske køre en Porsche 911, var bare vigtigere end økonomisk stabilitet og tryghed. 

Så jeg bliver ikke så let imponeret over folk der smider om sig med penge og har dyre vaner længere. Jeg ved at en del af dem lever på grænsen af hvad de har råd til. Og personligt er det ikke noget jeg har lyst til. Jeg havde også naboer, som tydeligvis havde penge, og de havde typisk mindre behov for at flashe dem.

For at besvare dit spørgsmål, så tror jeg at han har tjent penge, men tror også at han har brugt dem.

Mvh Carsten

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det at han har fået en dom betyder ikke at han er gældfri. Dels skal han betale sagsomkostningerne for selve retssagen, og her er der afregning ved kasse 1 - og da det er Staten der inddriver må de som bekendt trække i både løn og offentlige ydelser. Derudover så indleder de kreditorer han er dømt for at have snydt, andre civilretlige skridt imod ham for at sikre at kunne foretage udlæg i eventuelle fremtidige værdier. Så i mange år fremover vil han have svært ved de store økonomiske armbevægelser.

Det er jo ikke heller noget geni vi har med at gøre, - hverken når det kommer til forretning eller forbrydelser. Han har lavet nogle falske lønsedler og årsopgørelser som han har brugt når han har skullet lease biler eller købe på afbetaling,  og den slags forfalskninger behøver man jo ikke længere at have lært Photoshop for at kunne udføre. 

Så han er på mange måder et sølle skrog, og jeg synes faktisk at det er plat når aviserne stadig bruger spalteplads på ham. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)