Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og andre afgifter

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

iværksætter skat har du ikke noget af - personskat er jo netop skat på løn og ja helt som alle ansatte er du selv helt normalt ansat i dit IVS med løn skatttemæssigt (ikke dagpengemæssigt) og A skat der skal indbetales af dit IVS helt som hvis du var ansat et andet sted (brug lønsystem) Afgifter nej ikke ud over om du vil  - arbejdsskadeforsikring på dig selv og de ATP afledte AUD AER Barsel som tidl nævnt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herfølge
Tilmeldt 17. Jun 14
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 00:08

Så når jeg har disse punkter

Moms

Lønning (timeløn + 20%)

og skatter.

Skal jeg blot ændre punktet skatter, til selskabskat, og regne     Overskud/100*24,5 = selskabskat ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13

moms har ikke med dit driftsregnskab at gøre men jeg synes du skal ha en revisor eller bogholder med dig i starten for at få ting korrekt . men indtægter uden moms minus udgifter uden moms (inkluderer også din løn der er en udgift) = resultat gange selskabsskat 24,5%  MEN der er jo så udgifter som der måske er moms på men hvor de ikke er momsfradragsberettigede (repræsentation og en del andre) og andre der måske slet ikke er fradrag for (gaver o.l.)

Gør dig selv den tjeneste at få en økonomiperson ind over til at sætte dit regnskabsprogram igang og starte dig op + evt lave et check inden første moms

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)