Jeg havde selv kigget lidt inde på Apple.dk, men har ikke kunne finde noget. Men ja jeg kunne havde brugt Google, men jeg mente nok jeg havde glemt noget..
Er jeg den eneste som går med ønsket om at starte som iværksætter og starte en Apple Webshop??
Synes bare det kunne være fedt ar starte sådan en op, så evt alle dem hjemme i stuerne som tænker nej. Det er en engelsk/Udlandsk hjemmeside vi skal bestille fra og det vil vi ikke og lign. F.eks. Her tænker jeg på de lidt ældre mennesker hvis de havde lyst til at ptøve en Apple computer og lign.. De bliver jo mere tryk når de handler på en dansk hjemmeside.
Jeg ved at Rosenmeier Electronics distribuerer Apple-produkter, så du kan da starte med at henvende dig til dem.
Det bliver nok svært at få Apple til at levere varer direkte til en webshop, da du derved jo bliver en konkurrent til deres egen online-shop. Derimod kan man godt ansøge om at blive Apple Premium Reseller, men så er der jo tale om fysiske butikker.
I danmark er Rosenmeier den eneste distributør. Jeg har selv en fysisk butik med EDB udstyr og ville få et års tid siden også gerne igang med Mac. Men jeg må indrømme jeg blev voldsom skræmt da der faktisk nærmest INTET er at tjene på at sælge Mac udstyr. Tager du f.eks. den nyeste Mac Book (bærbar) så kan du tjene 67,2 excl moms hvis du følger den pris som Apple har på deres hjemmeside.
Jeg har endda snakket med Apple i danmark og der er kun en mulighed for at tjene lidt mere og det er virkelig stadig lidt, så skal man blive autoriseret Apple forhandler men så skal man have en jævnt stort lager, husker ikke lige størrelsen.
Jeg har selv en fortid i branchen og kan bekræfte at avancen på Apple er så lille at den hverken kan dække omkostninger til brød eller smør. Det er ikke unormalt at have en avance på 3-5 % -Selv som stor forhandler