Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr når man henter byttepenge i banken.

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Jeg var i banken forleden dag for at hente byttepenge til min forretning (kiosk). Det gør jeg ca. hver 4. uge. Men lige nøjagtig i mandags skete der noget, der ikke plejer at ske. Jeg havde bestilt 91 ruller af forskellig art. Og da damen ved skranken modtager mine penge og jeg får rullerne, siger hun: "og så skal du lige af med et gebyr". "Et gebyr", siger jeg. "Ja, det koster 15 kr. pr. rulle", siger damen og det var så der, at jeg næsten faldt død om. Hun stod i ramme alvor og ville ha' 1365 kr. for de byttepenge hun lige havde langet over disken. Jeg protesterede og vi diskuterede lidt frem og tilbage. Til sidst lod hun mig "slippe", da jeg bl.a. argumenterede med, at det ikke var blevet varslet. Men næste gang så...........

Et af hendes argumenter havde bl.a. været, at det ikke var deres problem at mine kunder skulle ha' penge tilbage. Derefter havde vi en mindre diskussion omkring begrebet "service", men der kunne vi ikke blive helt enige. 

Nu er der nok nogen der vil mene, at jeg indtil videre har været heldig eller møgforkælet om man vil. At jeg hidtil har kunne hente byttepenge gratis i min bank. Og måske har de ret.  Jeg tvivler ikke på, at banken har en udgift på at få leveret byttepengene. Og jeg vil til dels også synes at de måske kunne tillade sig at tage et eller andet beløb for ekspeditionen. F.eks. 50 kr. Så var det jo op til den enkelte om man vil hente byttepenge hver dag eller én gang om året. Hvis jeg fortsætter med at hente hver byttepenge som jeg gør nu, vil det koste mig 18-20.000 kr. om året. 

Jeg kommer kun fysisk i banken, når jeg skal hente byttepenge. Ellers plejer jeg ikke at genere dem ved skranken Smile Klarer alt over netbanken, som jeg betaler 600 kr. for og dropper min pengepose i døgnboksen, som jeg betaler 700 kr. for. De bliver sure inde ved skranken, hvis jeg kommer og vil aflevere pengeposen der. 

Derudover betaler jeg 11% på min kassekredit, så det er ikke fordi de ikke tjener penge på mig. 

Det kan godt være at det er rimeligt at jeg skal betale et eller andet for ydelsen, men jeg vil alligevel mene, at jeg har ret til at stejle over gebyrets størrelse.

Er der andre her på Amino, som har en fysisk butik hvor I henter byttepenge i banken, som har lyst til at fortælle hvad I gi'r og hvilken bank I benytter?

Rent faktisk vil det sige, at en rulle 50 ører til en værdi af 20 kr. lige pludselig koster 35 kr. 

Hilsen Anette

P.S. Vi spørger også vores kunder om de har småpenge. Men alligevel har vi altså et behov for at supplere op med byttepenge en gang imellem. 

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Puha ... sikke en service, har du overvejet at købe en pengeboks i kælderen og selv opbevare dine byttepenge? En tilpas sikker boks burde vel snildt kunne fåes for 18-20.000kr.

Alternativt, hvis ikke du tør have dem hjemme - så lej en bankboks i banken istedet ... men under alle omstændigheder lyder det i mine øre som om du har en af de 3 store danske banker som er ligeglade med deres kunder, prøv og se dig om efter en lille lokal bank og tag en snak med dem om dine behov. Det har jeg gjort og jeg har aldrig haft bedre bank!

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel Smile

Jeg har et fint gammelt "Franz Jäger fra Berlin" stående. Så jeg kan sagtens opbevare byttepengene i længere tid hvis det er. Men det ændrer jo ikke på, at jeg desværre er nødt til at købe dem gennem banken. 

Min bank hedder Spar Nord. Ved ikke om jeg må nævne det her, men eftersom de reklamerer med gebyrets størrelse på deres hjemmeside (har jeg efterfølgende fundet ud af) gør det nok ikke noget. Ellers må en eller anden gerne slette navnet. Skal lige siges at jeg ellers er ovenud tilfreds med Spar Nord og har været kunde der i rigtig mange år. 

Men hvis de insisterer på at ville ha' gebyret er jeg nok nødt til at kigge mig om efter nogen andre der vil ha' mig som kunde. Min forretning går nogenlunde, men jeg har ikke råd til at smide 20.000 kr. efter "ingenting". 

Jeg har efterfølgende ringet til min bankrådgiver (eller banksælger om man vil), men han er lige taget på ferie. 

Synes bare, at der stadig i disse tider må være noget der hedder service. (altså en ydelse som man får, men ikke betaler for) Jeg giver gratis bæreposer til mine kunder. Veksler en 100 kr. seddel til småmønter eller veksler en håndfuld småmønter til en 100 kr. seddel. Lader folk hæve over beløbet hvis de spørger. Sætter vand ud ved siden af hundkrogen. Ringer efter taxa til folk og lader dem benytte vores toilet hvis der er behov for det. Ved godt at enkelte af de ting ikke koster mig noget, men der er altså også nogen af dem der er en udgift for mig, men jeg gør det fordi jeg synes at det er en god service over for mine kunder.

Bliver lidt trist når jeg tænker på at alt efterhånden skal prissættes. 

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes ikke der er noget mærkeligt i at betale for dette.

Det er jo den vej det går med alt.

Toiletbesøg på flyet - hvis det ikke alledere er indført :)

Om 15 kr. pr. rulle er rimeligt ved jeg ikke lige - lyder umiddelbart højt.

Men banken har store udgifter til mønter - både når de afleveres og bestilles.

Men alt er samtidig til forhandling, og kan du få et bedre ( samlet) tilbud et andet sted kan du blot skifte, hvis banken ikke selv er forhandlingsvillig.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

PS.

Sparekassen Sjælland tager/ tog sidst DKK 100,- om måneden for op til 30 ruller.

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper 

Det jeg studser mest over, er gebyrets størrelse. Det koster mig det samme uanset om jeg kommer og køber én rulle hver dag eller om jeg kommer én gang om måneden. Deres udgift må da være større hvis jeg kommer og henter hver dag. Tage telefonen, skrive ned hvad jeg skal have, finde rullen frem, ekspedere mig ved skranken. 

Hvis en af mine kunder bestiller 30 kasser sodavand med levering af én kasse om dagen, vil jeg jo helt klart ha' 30 x så store udgifter som hvis jeg skulle levere dem på én gang. Derfor kan jeg ikke forstå at jeg skal betale pr. rulle og ikke pr. ekspedition. Hvorfor er der ikke lige i banken nogen idé i at lave "storkøb"som der er i alle andre butikker?

Men jeg vil helt sikkert tage fat i min rådgiver når han kommer tilbage fra ferie Smile Så må vi se om han kan gøre det bedre.

Man får i hvert fald ingenting hvis man holder sin mund Citat: Mor Nygaard

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Nygaard:
Man får i hvert fald ingenting hvis man holder sin mund Citat: Mor Nygaard

 Nemlig :)

Men ja - det er billigere for banken , da de bestiller pr. ordre/kunde , de færreste banker har kontanter/mønter/valuta liggende af betydning.

Så jo - en storkundeaftale får du helt sikkert :)

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

PS.

Sparekassen Sjælland tager/ tog sidst DKK 100,- om måneden for op til 30 ruller.

Dét lyder absolut mere rimeligt Smile 

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er kedeligt at der ikke er noget der hedder service mere. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Bryan Johansson:
Det er kedeligt at der ikke er noget der hedder service mere. 

Du gider vel heller ikke arbejde gratis, så hvorfor skulle bankerne gøre det?  

Der er faktisk rigtigt meget arbejde med at håndtere mønter, udover de er tunge og fylder meget skal de optælles og pakkes i papirruller og transporteres ud til hver bankafdeling -  Det kan jo ikke være rigtigt at det er andre bankkunder der skal betale for andres forbrug af mønter. 

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)