|
Man kan for alvor se, hvem det er, som skal betale for bankernes mega bonusser og fejl i de gode tider i nullerne... Det koster mellem 25-50 kr at sætte penge ind på en andens konto i en bank. Hallo det tager 1 min! Det koster penge at have en konto, hvilket man måske kan forsvarer med, at det er okay... Antallet af filialer brager ned, og flere og flere filialer bliver pengeløse... Nu vil de også tage sindsyge 15 kr pr rulle byttepenge! Jeg er helt med på, at en bank skal tjene penge, og det er skam også fair nok. Men det er som om, at service og gebyrer ik længere matcher hinanden. Servicen er død, mens gebyrerne bare bliver højere og højere... Det kan heller ik passe, at dem som er sat i verden til at håndterer vores penge, kan have sådan nogle monopol lignende tilstande. For konkurrencen bankerne imellem er grotesk IKKE EKSISTERENDE. Det er sjovt, at mange af gebyrerne er ens i alle bankerne... |
Gebyr for at modtage penge
Gebyr for at udlevere penge
Ja jeg brugte altid at sætte pengene på min privat konto også overfører dem til privaten efter nogle dage.
Har efterfølgende fundet ud af at det må man ikke. Men jeg sparede mange penge på det.
Jeg har set at den lokale bager har fået en mønt boks i mini udgave af dem man ser hos Statoil og Fakta m.fl.
Min kone sælger noget papir klip og er begyndt og bruge det er nu meget glad for. Jeg har også set at det lokale ishus ikke tager dankort mere. Men tager kun mobilpay. Så det kunne være en ide.
Vi mangler en løsning som danmønt jeg tror den kunne være et godt alternativ i dag. Jeg tror den kom for tidligt.
Det må være en ide at lave en eller anden løsning. Kommer tit i fakta og de fylder penge på de automater hele tiden. Jeg ved også nogle gange når jeg har haft mange mønter så kørt forbi den lokale statoil og spurt om de ville have en masse mønter og jeg tror kun engang de sagde at den var fyldt op ellers ville de gerne.
Jeg har selv et kort hos neteller.com MasterCard med opfyldning. Hvorfor er der ikke nogle som laver en liggende løsning i dk.
har lige oprettet domæner pengebyttecentralen.dk pga. dette indlæg. Tror jeg laver noget hvor erhvervsdrivende kan skrive at de skal bruge x antal mønter eller sedler og så kan man skrive sammen og bytte hvordan man nu vil. På den måde kan de lokale bytte indbyrdes og spare penge. Det kunne være meget sjovt og se hvor stort behovet er.
Bliv gratis medlem