Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænk jer om, før I sender nyhedsbreve ud

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For noget tid siden stod jeg og manglede et par træningsbukser. Den lokale sportsforretning havde dem ikke, så jeg gik selvfølgelig på nettet, fandt den model, jeg gerne ville have, bestilte dem og modtog dem næste dag. Super service, god oplevelse.

Men så begyndte jeg at få nyhedsbreve med "gode tilbud". Jeg er da ikke i tvivl om, at jeg selv har overset det lille kryds, der har stået et sted og hvor jeg har "accepteret" at modtage nyhedsbreve. Jeg er til gengæld stensikker på, at jeg ikke selv har tilvalgt nyhedsbreve fra dette firma.

Selvfølgelig har jeg trykket på deres link i bunden af mailen, hvor jeg kan afbestille nyhedsmail. Det har jeg endda gjort flere gange, for det virker tilsyneladende ikke.

Her fra skal der lyde en advarsel mod den slags markedsføring, for fra at jeg havde et super godt indtryk af firmaet, fremstår de nu for mig som useriøse og irriterende. Næste gang jeg søger på en vare i denne kategori, er det 100 % sikkert, at jeg IKKE handler med pågældende firma igen, fordi de nu - pga. deres egen aggressive markedsføring - har prentet sig ind i min hjerne med negative signaler.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:14

Hej,

Kunne jo også være, at deres lille funktion i bunden til afmeldelse af nyhedsbrev ikke virkede. Og det ville så være dejligt, hvis kunden lige tog fat i os. Og fortalte, der måske var en fejl da afmeldelsen ikke virker.

Mvh. Kim Smile

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 12:47

Kim Hansen:
Kunne jo også være, at deres lille funktion i bunden til afmeldelse af nyhedsbrev ikke virkede. Og det ville så være dejligt, hvis kunden lige tog fat i os. Og fortalte, der måske var en fejl da afmeldelsen ikke virker.

Hej Kim

Jamen, det har du da helt ret i. Min pointe er også bare, at hvis man ikke lader kunder selv tilmelde sig nyhedsbrev men derimod forudindstiller en accept, som kunden måske reelt ikke opdager de har givet, så kan der opstå frustrationer og negativ energi. Hvorfor ikke bare overlade det til mig, om jeg aktivt vil tilmelde mig et nyhedsbrev eller ej?

- Og når de nu HAR valgt deres strategi med at lade mig selv finde ud af, at jeg desværre er kommet til at acceptere nyhedsbrev, så duer det bare ikke, at en afmelding ikke virker.

Fra Gravens
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Profillageret.dk Skrevet kl. 15:30

Vi har netop af den grund ændret vores webshop system så man selv skal tilmelde sig... Men vores system kom forudprogrammeret så man automatisk blev tilmeldt.

Men prøv da at skriv til firmaet... udbyder man nyhedsbreve skal der bare være 100% styr på afmeldingsfunktionen.

Mads

Profillageret.dk - Alt i tætningslister & gummilister

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 15:48

Er enig i dig at det er en irriterende funktion hvis man automatisk bliver tilmeldt, og nogle gange kan de endda gemme det et sted i deres handelsbetingelser som du jo er tvunget til at acceptere for at få din pågældende vare. Men det er jo blot deres tab, og der må vel findes en funktion til at spærre deres email adresse i dit email system hvis du ikke har nogen mulighed for at blokere den, men bare grunden til at du skal til at gøre så meget ud af at stoppe emails du ikke har bedt om er jo en grund nok til at få et dårligt omdømme som virksomhed

Måske eventuelt skrive til dem så de kan forbedre det i fremtiden? Det kunne jo være deres webshop system som automatisk har gjort det, og så står de udvidende om hvorfor at de aldrig får kunder tilbage til sig.

-Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 22:16

Martin Zylauv Kristensen:
der må vel findes en funktion til at spærre deres email adresse i dit email system hvis du ikke har nogen mulighed for at blokere den, men bare grunden til at du skal til at gøre så meget ud af at stoppe emails du ikke har bedt om er jo en grund nok til at få et dårligt omdømme som virksomhed. 

Jamen, jeg har da også lagt dem i "spam-bakken" Smile

Jeg ville bare give min oplevelse videre for at advare andre webshops om, at man altså godt kan skyde sig i foden ved at være så "smart".

Men du har da helt ret i at jeg måske burde kontakte dem og fortælle dem, at deres fremgangsmåde evt. kan skade dem mere end det gavner. Yes

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:32

Har man valgt at have e-mærket på sin webshop, er det heller ikke "lovligt" at have den forud udfyldt. Om der er en lov der forbyder det, ved jeg ikke, men det giver god mening ikke at have den udfyldt.

Som shopejer, er det også rart at vide, at dem som tilmelder sig, virkelig selv har tilmeldt sig nyhedsbrevet Yes

Dbh
Michael Haahr

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Markér deres nyhedsbreve som spam hver gang de rammer din indbakke. Det er emails du ikke har bedt om, og deres afmeldingsformular er åbenbart ikke vigtig nok for dem siden de ikke tester funktionaliteten af den når de retter deres software.

Hvis nok mennesker markerer dem som spam, så begynder diverse udbydere automatisk at flagge dem som spam.

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 07:35

Hej Kasper

Fuldstændig enig med dig, og det er også, hvad der sker hos mig.

Og netop derfor skrev jeg det oprindelige indlæg, for jeg tror og håber på, at det trods alt ikke har været sælger hensigt fra starten - at generen kunderne?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 16:32

Enig i det - lad folk selv tilmelde sig og bekræfte tilmelding ved klik på link i en mail. Det giver typisk også en højere åbningsrate, end når man "tilfældigt" kommer til at melde sig.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)