Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til at finde de rette långivere/investorer - Feedback ønskes

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed:

Min virksomhed har været i idefasen i et årstid, hvor både forretningside, indtjeningspotentiale og risici er blevet vurderet og analyseret.

Ideen med virksomheden går ud på, at sikre unge mennesker der flytter til København (eller allerede bor i København) en god og ny(ere) studielejlighed, med sikre vilkår til konkurrencedygtige priser. Prospekterne virksomheden kigger efter er alle opført efter 1992, for derved at kvalificere til en fri husleje, hvilket gør at det er muligt at både give den studerende en rimelig pris, samtidig med at virksomheden kan tjene penge på det.

Derudover, så fokuserer virksomheden udelukkende på lejligheder i de områder hvor der inden for de næste 5-8 år kommer ny metro. Lejlighedspriserne i de områder hvor der allerede er kommet metro har haft en over-markeds-udviklingsstigning, hvilket virksomheden også regner med sker for de områder der kigges på nu.

_____________________________

Til investoren:

Hans (m/k) indskud/lån bruges til at sikre nødvendig kapital (sammen med mine indskud), for at banken vil låne til at kunne købe lejlighederne.

Typisk forventes det at vedkommende ligger 10-15% af købsprisen.

 

Som udgangspunkt er min virksomhed interesseret i et lån, snarere end en aktiv investor. Min virksomhed har forstand på at indrette lejlighederne til de unge og at tiltrække dem til at leje sig ind. Vedkommendes bidrag bliver kapital som udgangspunkt.

 

Alt efter den dialog vi har, kan vedkommende forvente en høj et-cifret eller en tocifret rentelånet, og en typisk tilbagebetalingstid på 7-10 år. Derudover, kan der aftales om eventuelle andele af salgsprofitten, såfremt lejligheden sælges og der skabes en profit.

 

Pengene (lånet) prioriteres over virksomhedens egenkapital og før bankens lån, hvilket i praksis betyder at lånet er med meget lille risiko.

Hvis ovenstående har interesse, så tag fat i mig så vi kan tage en snak om en eventuel forretningsindgåelse.

______

Giver ovenstående mening, og hvordan tænker I jeg bedst angriber hele investor segmentet? Jeg har allerede nogle kontakter og nogle prospekter som alle vil generere et fornuftigt afkast.

Dbh

Brian

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone?

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Feedback ønskes stadigt :-)

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstå simpelthen ikke rigtig ideen, vil du være udlejer/boligselskab som andre investerer i?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejningsejendomme i KBH-området handler typisk med en forrentning på omkring 4 %. Hvis du kan købe ejendomme og drifte dem så godt at de kan forrente 20 % af købesummen med 10 % p.a. er du velkommen til at dele ud af dine ideer Big Smile

Men grundlæggende er det jo en långiver (som jeg læser det) du skal have fat i - jeg forstår at du vil finansiere 80 % gennem realkreditten og 15 % gennem ekstern långiver samt en lille del selv.

Du kan jo forhøre dig ved erhvervsmæglerne om der er nogle af deres sælgere der vil finansiere dit køb gennem for eksempel et sælgerpantebrev.

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jakob: Tak for din interesse - Det sætter jeg pris på. Ideen er nok ikke forklaret dybt nok, så forsøger ydmygt igen. Ideen er at min virksomhed køber og udlejer nyere ejendomme i København til studerende og andre der ønsker et socialt miljø uden for kollegierne. 

Det jeg forsøger at bliver klogere på, er hvor og hvordan jeg kan finde de nødvendige långivere til at min virksomhed kan investere i ejendommene. Altså kan jeg ikke binde al kapitalen i virksomheden i en/to ejendomme, men forventer at dele det ud, så virksomheden kan investere i flere ejendomme (simpel gearing). Håber dette var bedre forklaret :-)

@Ejemdomsinvestor: Tak for direkte input, jeg vil høre mæglerne om hvilke muligheder for sælgepantebreve de har - Det var en god ide. Ps. Du har helt ret i din opfattelse af financieringsformen, som lige nu er det der mangler at falde på plads (men som jeg er klar over er en stor del af udfordringen ved ejendomsinvestinger).

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Ideen er absolut ikke gennemtænkt, men hvad med at udbyde lejlighederne som små K/S projekter 

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:
Pengene (lånet) prioriteres over virksomhedens egenkapital og før bankens lån, hvilket i praksis betyder at lånet er med meget lille risiko.

 Og hvor kommer egenkapitalen fra ?

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

@Morten:

Morten Refsgaard:
Ideen er absolut ikke gennemtænkt

Tak for dit indspark i god og konstruktiv tone :-) 

Ideen er ikke at sælge andele af lejligheden/virksomheden i form af et K/S, men simpelthen sikre den nødvendige kapital ud over lånene fra banken. Jeg ønsker at mit selskab har fuldt ejerskab over ejendommene der investeres i.

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@Roberts.dk:

Har det relevans for financieringen hvor egenkapitalen kommer fra (spørger ikke for at være flabet, men for at blive klogere)?

For at svare på spørgsmålet, så stammer egenkapitalen fra mit initiale indskud i virksomheden...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)