Hej Arguins Ja, det må vist hedde kontant betaling for nye kunder fremover. Du har ret i at man ikke kender dem, og de er tilmed så frække når jeg har sagt ikke flere varer før første faktura er betalt, om hvad jeg dog er for et menneske om jeg tror de vil snyde, og om jeg ikke stoler på dem...Øhhh ja hvad svarer man så lige der...? Har hidtil skrevet at jeg er nød til at følge vores forretningslinjer og at det ikke har noget med at gøre at jeg siger de vil snyde, men uha jeg er slem når jeg gør det...Dog er det oftest dem der råber højst, der bliver problemet, men er jo også træls for dem der har rent mel i posen... Jeg har ikke tilbudt afdragelse, for det er det mit inkasso firma skal sørge for. og det med at tale med dem personligt har jeg endnu ikke men det er i mine overvejelser at ringe ud til dem, finder det bare svært hvad man skal sige for at holde den gode tone, når man egentlig er ved at gå ud af ens gode skind......Plus jeg ved ikke hvad jeg skal give dem af svar på alle deres personlige undskyldninger, som de først kommer med når 2- Rykker er afgivet... Også tak for din feedback, får da en masse at tænke over TAK. God dag herfra af. |
Det er fuldt ud lovligt at køre inkasso 10 dage efter første varsel. Jeg er faktisk usikker på hvorfor så mange virksomheder bruger krudt på 3 rykkere først. Det er ganske effektivt at true med inkasso allerede i første rykker. Det giver kunden indtryk af at der starter en automatisk og ustoppelig maskine, hvor det bare er lettest at betale. Men for de professionelle snydere har det ingen effekt. De ved at inkasso typisk kun virker for de kunder, der er bange og egentlig er uden juridisk effekt.
Teknisk set kan du bare starte retssag med det samme.