Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når dine kunder ikke betaler !

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Godtfolk/Aminoer

Jeg sidder her med en fornemmelse af at have været naiv, uviden, og lidt for god af mig.... Tror at alle tænker som mig, og vil det bedste for andre selvom jeg inderst inde godt ved at sådan hænger verden ikke sammen....

Hvorfor sidder jeg så her ? Det gør jeg, fordi at jeg på det sidste 1,5 år har mistet mere 120.000.- på at mine kunder ikke betaler for deres varer.

Kort om mig/min virksomhed: Jeg forhandler Engros/B2B tøj-sko-accessories fra Paris og Italien.

Vi giver 30 dages kredit. Intet min. køb. Vores procedure ved manglende betaling: Først en venlig reminder - 1. rykker +2+3 og så videre til inkasso.

Lige nu sidder jeg med ikke mindre end 3 kunder der ikke betaler, hvor sagen er ved at gå videre til inkasso.

Deres svar når de har modtaget reminder og rykkere er: Undskyldninger som, vores e-mail virker ikke(ved dog ikke hva det har med sagen at gøre) Jeg er kommet på sygehuset, pengene er landet på en forkert konto, der er en der er syg i familien, det er pt. svært at være mig osv. osv.

Jeg mener jo at disse oplysninger ikke er mit bord, og om de så tror at jeg siger ej, meeeeeen så skal I da heller ikke betale for de varer I har modtaget, haft 30 dage til at betale, og allerede har solgt videre.....

Så er jeg bare den onde leverandør, som får et dårligt omdømme og som går på røven af flinkhed....

Jeg hader denne del af business, for ja jeg har et blødt hjerte, og ja jeg vil folk det bedste, men sådan kan jeg jo ikke drive en virksomhed er søvnløs om natten for ved ikke hvad det skal ende med.

Køber aldrig på kredit selv og er af den opfattelse har du ikke råd, så skal du ikke købe...

Jeg håber I kan hjælpe mig til at blive en bedre leverandør:-) ?

Hvad svarer man når de sender deres 717 dårlige undskyldninger, og ikke vil være ubehøvlet og kan man undgå overhovedet ikke at skulle blive det ?

Hvordan får jeg fremadrettet formuleret at man skal købe for et hvis antal kr. fx. 30,000.- inden man kan opnå 30 dages kredit ?

Endvidere tænker jeg på at tilbyde 10 % rabat ved kontant betaling, og ellers kun 7 dages kredit indtil man har bevist at man kan/vil betale.

Kan oplyse at der står i vores vilkår/handelsbetingelser mht. de 30. dages betaling, som det er nu så kan ikke komme bag på dem at der skal betales efter de 30. dage.

HJÆLP...Kom gerne med jeres ideér-Kommentar så I kan hjælpe mig med at blive en bedre/dygtigere forretningsdriver. 

Forsat dejlig sommer:-)

Vh.

Diana

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 20:24

Hej Diana,

Det er altid svært sådan noget her! For som udgangspunkt er jeg også som du. Dvs. tror på det bedste i andre, og giver mig ret meget! :) Problemet er bare at folk desværre fra tid til anden udnytter det...

Jeg synes at du skal gøre sådan her fremover:

De får een rykker, og så er det videre til inkasso, hvis altså at de ikke kan sende varerne retur i samme indpakning? :) Du får ikke dine penge, men om ikke andet, så kan du da i det mindste sælge varerne til andre?

Frank

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:09

Hejsa - har sendt dig en PB.  Smile

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:00

Hej Diana

Til at starte med bør du altid kræve kontant betaling/forudbetaling fra nye kunder. Når du har fået et kendskab til dem, og de har gennemført nogle køb uden problemer kan du give dem kredit. Du kender ikke kunden fra start, og kan risikere at handle med kunder der har et dårligt likviditetsmæssigt beredskab.

Når du nu har handlet med nogle der viser sig at have problemer med at betale, så kan du angribe det på flere måder. Hvad har du indtil nu gjort? Har du talt med dem personligt? overvejet en afdragsordning etc.

Det er ikke tilstrækkeligt at de skylder på mails, sygdom mv. Kan du evt få nogen af varerne retur?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:17

Den type mennesker, du beskriver, kan du desværre ikke sikre dig mod uden at skære alle over en kam. Det er rigtig ærgerligt, men det er også en virkelighed, vi må erkende som virksomhedsejere.

Selvom du siger "førstegangskunder forud kontant", så har du kun sikret dig denne ene handel. De omhandlende kunder har ingen skrupler ved så at lade anden betaling (når de har opnået kredit) trække i langdrag.

Det er typisk håbefulde og ludfattige iværksættere, der forsøger at skabe en virksomhed uden held. Når de ikke lykkes, så er undskyldningerne mange. Det er de mennesker, der lader risikoen gå ud over dig.

Jeg har selv stået i en personlig krise, hvor jeg har været lidt længe om at betale. Jeg har dog været så omsorgsfuld overfor mine leverandører, at jeg har skrevet en mail med beskrivelse af omstændighederne - før de kontaktede mig om manglende betaling. Og det er mit indtryk, at de kunder, der har gjort det samme mod mig, faktisk har vist en så stor betalingsvilje, at jeg var sikret mine penge uden at skulle bruge krudt på konstant at minde dem om det.

Jeg foreslår den assertive tilgang (som i øvrigt er ganske anvendelig i al kommunikation) til dine kunder: Send en ordrebekræftelse, hvorpå det tydeligt fremgår, hvilke betingelser du har vedrørende betaling og forlang at denne godkendes før ordren effektueres. På den måde er du sikret i en kommende inkassosag, at selve samhandelsbetingelserne ikke kan stilles spørgsmål ved. Vær herefter konsekvent og tydelig i dine krav - lyttende til kundens øv-historier - men uden at flytte dig fra dine krav. "Det er beklageligt, at du står i den situation. Jeg forventer dog stadig at se pengene på min konto på mandag".

Inkassovarsel ALLEREDE i første rykker. Venlig påmindelse UDELUKKENDE til kunder, du har en fornemmelse af faktisk vil betale. Resten får rykkeren med det samme.

Men det er svært. Meget svært.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 10:52

Hej Frank

Tak for din feedback, vil undersøge om det ren juridisk er ok at man kun sender en 1. rykker da jeg mener at have læst et sted at det er det ikke.

Har selv tænkt på det med varerne, men det vil ikke være optimalt for mig da alt jo sælges i pakker forstået, at der kommer 6 par jeans i en pakke i  str. xs-xl så kan jeg ikke sælge pakken igen med 3 par jeans som jeg evt. får retur:-( Ligeledes har de altid alle varerne pakket ud, da de har alle str. fremme i butikken..

Forsat god mandag:-)

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 10:54

Tak for PB.

Jeg må dog vist holde mig til de gratis svar, og den hjælp jeg kan få gratis herinde pt. da jeg har nok penge ude at svømme.

Forsat god mandag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01

Opret en betalingsportal på din hjemmeside og bed folk om at betale der og når du har registeret betalingen sender du kunden hans varer. Ønsker nogen kunder ikke at gøre det så er højst sandsynligt nogen som ikke ønsker at betale alligevel.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 11:07

Ja du har så ret, det er svært med svært på....

Vil prøve den med at det hedder kontant-indtil man har bevidst man er betalingsvillige.

Jeg mener bare at det burde ikke være så svært, så man ligefrem er nød til at tage et kursus i assertive kommunikation:-() Men jeg vil helt sikkert tage det med mig, og se om jeg kan få noget stykket sammen.

Ja, slut med venlige påmindelser. og som sagt vil jeg undersøge om det er juridisk ok at sende kun 1. rykker før det sendes til Inkasso.

Ha´en dejlig dag, og tak for feedbacken.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 11:09

Hej Jacob

Dette har jeg skam haft i mine overvejelser, dog finder jeg det bare lidt svært da det er en B2B forretning og så at sige ALLE ens konkurrenter udbyder 30 dages kredit, og da verden er som den er i øjeblikket har folk brug for lidt tid til at tjene pengene hjem...

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)