Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når dine kunder ikke betaler !

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arguins

Ja, det må vist hedde kontant betaling for nye kunder fremover.

Du har ret i at man ikke kender dem, og de er tilmed så frække når jeg har sagt ikke flere varer før første faktura er betalt, om hvad jeg dog er for et menneske om jeg tror de vil snyde, og om jeg ikke stoler på dem...Øhhh ja hvad svarer man så lige der...? Har hidtil skrevet at jeg er nød til at følge vores forretningslinjer og at det ikke har noget med at gøre at jeg siger de vil snyde, men uha jeg er slem når jeg gør det...Dog er det oftest dem der råber højst, der bliver problemet, men er jo også træls for dem der har rent mel i posen...

Jeg har ikke tilbudt afdragelse, for det er det mit inkasso firma skal sørge for. og det med at tale med dem personligt har jeg endnu ikke men det er i mine overvejelser at ringe ud til dem, finder det bare svært hvad man skal sige for at holde den gode tone, når man egentlig er ved at gå ud af ens gode skind......Plus jeg ved ikke hvad jeg skal give dem af svar på alle deres personlige undskyldninger, som de først kommer med når 2- Rykker er afgivet...

Også tak for din feedback, får da en masse at tænke over TAK.

God dag herfra af.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 11:22

Det er fuldt ud lovligt at køre inkasso 10 dage efter første varsel. Jeg er faktisk usikker på hvorfor så mange virksomheder bruger krudt på 3 rykkere først. Det er ganske effektivt at true med inkasso allerede i første rykker. Det giver kunden indtryk af at der starter en automatisk og ustoppelig maskine, hvor det bare er lettest at betale. Men for de professionelle snydere har det ingen effekt. De ved at inkasso typisk kun virker for de kunder, der er bange og egentlig er uden juridisk effekt.
Teknisk set kan du bare starte retssag med det samme.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:28

Det med de tre rykkerskrivelser er ikke et minimumskrav men et maksimum. Man må altså HØJST fremsende tre rykkere. http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/rykkergebyr?tc=9E3553E988214D7A91421E493F06F6D7 

I samråd med vores advokat er vores første rykker også den sidste. Dvs. at kravene til formulering skal være opfyldt. Der skal stå hvilken faktura, der henvises til. Der skal være en opgørelse over det skyldige beløb, evt. med rykkergebyr, og sås skal der stå, at "Beløbet skal være os i hænde senest 10 dage fra dags dato". Desuden en oplysning om, at sker dette ikke, vil sagen bliver overdraget til inkasso uden yderligere varsel og at dette vil medføre yderlige omkostninger for kunden.

Og så skriver du i din kalender, at 12 dage efter du har afsendt brevet, skal du have fat i din advokat/dit inkassobureau.

Jeg vil lige sige, at før vi griber til denne (ene) skrivelse, har vi lige ringet og forhørt os, hvorfor sagen "hænger". Men får vi ingen forklaring, bliver telefonen ikke taget eller kommer pengene alligevel ikke, så ryger rykkeren med inkasso-varslet afsted.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 11:38

Tusinde tak for svar.

Jeg tænker at vi opfylder de krav om formulering som du oplyser, så det må være vejen frem fremover....Tak for info.

Jeg synes bare det er svært at ringe dem op, når de efter 2. rykker først reagerer og først bruger undskyldninger som: Pengene var gået ind på en andens konto, men nu er de på vej til dig, hvilket de så ikke er. Derefter så er man blevet indlagt, en der er død i familien osv. osv. hvad de nu bruger af undskyldninger for ikke at betale, hvilket jo burde være det nemmeste ? Er jo bare at sætte ens regninger/faktura til betaling på forfaldsdatoen, så sker det jo helt af sig selv.

Hvad siger I, når i griber knoglen ?

Tak for oplysninger, og god dag.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:52

Diana:

Jeg synes bare det er svært at ringe dem op, når de efter 2. rykker først reagerer og først bruger undskyldninger som: Pengene var gået ind på en andens konto, men nu er de på vej til dig, hvilket de så ikke er. Derefter så er man blevet indlagt, en der er død i familien osv. osv. hvad de nu bruger af undskyldninger for ikke at betale, hvilket jo burde være det nemmeste ? Er jo bare at sætte ens regninger/faktura til betaling på forfaldsdatoen, så sker det jo helt af sig selv.

Det skal ikke være efter 2. rykker, det skal være før den første (og eneste!) rykker. Hvis du ringer til dem efter at du har sendt en rykker, afslører du sådan set en usikkerhed, som en dårlig betaler vil prøve at udnytte.

Jeg starter med at sige, at jeg er lige ved at skrive rykkere, men at jeg forinden gerne vil høre, om der skulle være en god grund til, at pengene ikke er gået ind endnu. Om det er en forglemmelse eller en fejl...?

Så hører jeg på de begrundelser, der kommer og så prøver jeg at lave en sløjfe ved at sige sådan noget som: "Jamen så regner jeg med at se pengene på kontoen til den 1. (eller hvad vi nu aftaler). Og derefter ikke mere "snak". Dagen efter fristen afsted med rykkeren.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 12:01

Tak for dit svar, det lyder meget fornuftigt.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:56
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:14

Diana:

Det er faktisk ikke så svært når du først har dem i røret. De er jo godt klar over at de skylder pengene, men det at du kun har sendt skriftlige rykkere har måske gjort at de har skubbet dig bagom de andre der har en mere direkte approach. Nu skal de så forklare sig overfor dig :)

Du indleder samtalen med at sige hvem du er og at du har et forfaldet tilgodehavende som du trods x antal skriftlige rykkere ikke har modtaget betaling for. Hør om deres forklaring herpå, men afbryd dem venligt såfremt de taler udenom eller kommer med søforklaringer. Hav en venlig med kontant approach, og prøv og få en dialog og en aftale med dem om en betalingsdato, alternativt en afdragsordning. (Det er det samme der sker såfremt kravet går til incasso). Følg promte op på de betlingsdatoer der er aftalt, og kontakt dem straks såfremt de overskrides, med krav om øjeblikkelig betaling. Giver dette ikke resultat så send kravet til incasso. DETTE GÆLDER DE ALLEREDE EKSISTERENDE FORFALDNE KRAV

Fremadrettet skal du have ændret salgsvilkårende således at nye kunder betaler forud for levering indtil du har et kendskab til dem og deres forretning. De kunder der får kredit skal heller ikke have tilsendt flere varer såfremt de har forfaldne fakturaer, men må have en venlig reminder om at levering først kan ske efter betaling af tidligere forfalden faktura.

Hvorvidt du sender 1, 2 eller 3 rykkere før incasso, er ikke afgørende. Er det tilbagevendende kunder er det måske ikke behageligt at modtage incassotrusler allerede ved en betalingsoverskridelse på få dage, men det er mere op til dig. Det der er afgørende er at du har en fast fremgangsmåde, og at dine kunder på den måde ved/føler at du løbende følger tæt op på dem. Vær ikke bange for at ringe dem op ved for sen betaling, og gentagne længerevarende overskridelser bør medføre at kreditten til kunden inddrages og kunden overgår til forudbetaling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23

Diana:
Dette har jeg skam haft i mine overvejelser, dog finder jeg det bare lidt svært da det er en B2B forretning og så at sige ALLE ens konkurrenter udbyder 30 dages kredit, og da verden er som den er i øjeblikket har folk brug for lidt tid til at tjene pengene hjem...

Fordi dine konkurrenter gør det betyder det ikke du behøver gøre det samme. Mine konkurrenter tilbyder almindeligvis fra 14-30 dage. Jeg tilbyder 8 dage. Og jeg har hverken mistet kunder eller haft noget brok.

Hvis folk siger at sådan er det ikke hos ham den anden eller brokker sig over prisen og siger de kan få det billigere så fortæller jeg dem at de må benytte sig af det andet tilbud de har modtaget længere er den ikke.

Det samme kan vil gælde betaling, hellere miste et par kunder som alligevel ikke betaler (du skal ikke bruge dem til noget) også tilgengæld få fat i de gode kunder som betaler hver gang og til tiden. Du skal måske arbejde ekstra hårdt for at få fat i de gode kunder, men når du så har fat i dem skal du ikke bruge unødig tid på de dårlige betalere. du kan nærmest kun vinde på det

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:59

arguins:
Det er faktisk ikke så svært når du først har dem i røret. De er jo godt klar over at de skylder pengene, men det at du kun har sendt skriftlige rykkere har måske gjort at de har skubbet dig bagom de andre der har en mere direkte approach. Nu skal de så forklare sig overfor dig :)

Hvorfor spilde al den tid på at lege flinkesen og ringe rundt til folk der trods gentagne rykkere ikke reagerer?  Det er inkarnede professionelle skyldnere der i 99% af tilfældende bevidst leger kispus med kreditor og trækker den så langt som det kan lade sig gøre.  En del af disse har ikke engang tænkt sig at betale nogensinde!   Medmindre der foreligger fejl således at kunden ikke har modtaget hverken faktura eller 2 rykkere, så er kunden alligevel ikke uvidende omkring levering og dermed betaling for varer / ydelser.  De fleste har prøvet det før og rødmer bestemt ikke fordi der spildes tid på høflige opkald om manglende betaling.  Fremgangsmåde:  Manglende betaling, frist overskredet med x dage, afsted med rykker 1 + gebyr.  Afvent 11 dage, mgl betaling eller indsigelse, afsted med rykker 2 + gebyr.  Afvent 11 dage, ingen reaktion, afsted til inkassoservice.  Videre.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)