Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg blev for en del år siden kontaktet af en sælger fra Trustpilot. Han ville sælge mig deres produkt, men jeg afviste og jeg hørte ikke mere fra dem. Og nu gik jeg og troede at det forholdt sig sådan. Men en venlig sjæl gjorde mig opmærksom på at jeg faktisk havde en profil på Trustpilot, da alle og enhver åbenbart kan oprette et hvilket som helst firma der inde.

Sagen er jo den at jeg ikke har brugt Trustpilot i min markedsføring (og det vil jeg heller ikke). Og derfor har jeg kun fået dårlige anmeldelser på Trustpilot. Hele 6 stk. Den første er fra 2009 og den sidste fra 2013. Ikke meget når man tænker på at jeg har ca. 6000 kunder om året. Men det er jo nok til at folk måske får et forkert indtryk af mit firma.

Derfor kontaktede jeg Trustpilot for at få fjernet min side. Men det vil de ikke. De sendte i stedet dette svar:

"Hej xxx

Tak for din henvendelse.

Jeg kan desværre ikke imødekomme dit ønske om at slette dit domæne fra Trustpilot.

En virksomhedsside bliver automatisk oprettet, når en bruger søger virksomhedens navn. Således er Trustpilot blot platformen, der giver brugerne mulighed for frit at skrive en anmeldelse af deres købsoplevelse.

Jeg håber, at dette har besvaret din henvendelse."

Er det i det hele taget lovligt at de ikke vil slette mig igen? og de tillader sig endda at have et screendump af min hjemmeside bruge mit firmanavn og mit logo på "min" profil. Jeg skulle da lige skrive Trustpilot på min hjemmeside og bruge deres logo.

Efterfølgende har jeg talt med deres sælger. Han kunne tilbyde at hvis jeg betalte 15.000kr om året i abonnement, så kunne vi jo starte på en frisk! Denne aftale ville han dog ikke give mig på skrift. Med andre ord betal eller vi sviner dig til.
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flat*s:
Efterfølgende har jeg talt med deres sælger. Han kunne tilbyde at hvis jeg betalte 15.000kr om året i abonnement, så kunne vi jo starte på en frisk! Denne aftale ville han dog ikke give mig på skrift. Med andre ord betal eller vi sviner dig til.

MafiaTrustpilot..  "Vi afpresser dig med glæde"

Tilmeldt 1. Dec 10
Skrevet kl. 20:13

Det undre mig bare at et firma som trustpilot ikke er blevet revet i retten for længst. For jeg er langt fra den eneste der har været udsat for dette.

De misbruger mit firmanavn, logo og hjemmeside. Ved at vise det på deres side. Desuden kan alle og enhver få lov at skrive hvad de vil om mit firma, uden jeg kan forsvare mig med mindre jeg betaler en formue. Det høre ikke hjemme i et retssamfund.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 20:16

Du kan sige det samme om Google.

Glem Trustpilot.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 20:52

Aftalen med at fjerne anmeldelser hvis du betaler er selvfølgelig ikke i orden. 

Til gengæld undrer jeg mig over at du mener at du har ret til at få dårlige anmeldelser fjernet. 

Selvfølgelig kan alle og enhver skrive hvad de vil om dit firma på facebook, blogs, læserbreve i aviser og på trustpilot. Det er deres ret, og din, hvis du en dag skulle få en dårlig oplevelse med et firma, som du har lyst til at dele med andre eller advare imod.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:07

du kan faktisk bare tegne et almindeligt abonnement ved trustpilot anmelde de anmeldelser du har fordi de ikke har handlet ved dig....

dem der har lavet anmeldelserne skal så bevise overfor trustpilot at de vitterligt har handlet ved dig... kan eller vil de ikke det bliver anmeldelserne slettet.

jeg er selv lidt plus minus med tp....

jeg havde en kunde der mildt sagt var en ID... som brokkede sig over en manglende lader og endda skrev i hans anmeldelse at han sikkert bare kunne have læst på siden at den ikke fulgte med... og så brokkede han sig så os lige over prisen... jeg gjorde virkeligt alt hvad jeg kunne for at få den slettet men ak nej... han ændrede den fra 3 til 1 stjerne:) og det står med meget stort når man laver handlen at den ikke følger med....

at jeg har har taget manden i ikke en, ikke to men hele 3 gange selv at have anmeldt hans eget firma enten med hans egen fb proil, en vens eller hans mors... det hjalp ikke mig.

men omvendt så havde jeg her den anden dag en eller anden der lige følte for at jeg skulle have 3 x 1 stjerne.... uden at ane hvorfor for det eneste han brokkede sig over var prisen på mine mobiler... dem regner jeg stærkt med at bliver slettet når nu han ikke kan bevise han har handlet ved mig....

så det er lidt til det gode og lidt til det dårlige... men lige nu ligger jeg nr. 2 ud af 61 indenfor mobiltelefoner og er meget stærkt på vej mod første pladsen når/hvis de 3 dårlige bliver slettet... og det føler jeg virkeligt giver mig en enorm troværdighed for dem som måtte se det.

Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Tilmeldt 1. Dec 10
Skrevet kl. 21:20

Jeg vil ikke blot have slette de dårlige anmeldelser. Jeg vil også have slette de gode og mit firma fra den side. Da jeg synes den er total useriøs. 1. du kan betale dig for at få at slette de dårlige anmeldelser. 2. du kan hyre tekstforfattere til at give dig gode anmeldelser. 3. man skal betale for at forsvarer sig på indlæg. Det kan næsten ikke blive mere useriøst. 

I stedet skulle det kun være sager man har tabt hos forbrugerrådet, domstolene eller ligende man burde kunne blive hængt ud på. Og ikke for hvordan folks humør er i dag. I hvert fald skulle det være frivilligt om man ønsker at være i den offentlige gabestok.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)